امام جمعه کرمان: شهربابکی ها در لشکر ثارالله نقش موثری داشتند

کرمان – فت فتو – نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان گفت: رزمندگان شهربابک در هشت سال دفاع مقدس از نظر کارآمدی، اخلاص، شجاعت و شهامت تابلوی برجسته، مجاهدت در لشکر ثارالله کرمان بودند و در این حوزه نقش موثری داشتند. به گزارش فت فتو، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی […]

کرمان – فت فتو – نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان گفت: رزمندگان شهربابک در هشت سال دفاع مقدس از نظر کارآمدی، اخلاص، شجاعت و شهامت تابلوی برجسته، مجاهدت در لشکر ثارالله کرمان بودند و در این حوزه نقش موثری داشتند.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز شنبه و در نشست شورای اداری شهربابک افزود: شهربابک در حوزه های مختلف خوش درخشیده و حرف برای گفتن دارد و چهره های ارزشمندی تحویل جامعه داده است.

وی ادامه داد: اگر شهربابک اگر قصد حفظ این موقعیت را دارد باید طبق سه اصل همدردی، همکاری و هماهنگی که موجب اتحاد می شود پیش برود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه نخستین ویژگی که شهربابک را شهره آفاق کرده ویژگی تاریخی آن است، گفت: وقتی یک منطقه در تاریخ شهرت پیدا می کند ظرفیت ها و استعدادها هستند که آن را شهیر می کنند.

وی افزود: گستره تاریخی شهربابک دارای قدمت تاریخی است و هرچه به گذشته نگاه کنیم با حضور فعال و موثر شهربابک در تاریخ مواجه می شویم که این امتیاز بزرگی است و نشان می دهد اجداد این شهر انسان هایی فعال، کوشا و تاریخ ساز بودند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی به جایگاه اقتصادی شهربابک اشاره کرد و بیان داشت: وجود معادن مس و فیروزه و دهها معادنی که هنوز کشف نشده اند، کشاورزی، دامداری تجارت و فعالیت در زمینه های دیگر منشا اقتصاد و معیشت مردم است.

وی بیان داشت: موقعیت استراتژیک شهربابک سه استان پهناور فارس، یزد و کرمان را به هم متصل کرده است.

امام جمعه کرمان با اشاره به ویژگی خاص نیروی انسانی در شهربابک گفت: در دنیا برای توسعه، باید اصولی وجود داشته باشد که سه محور جدی آن طرح و نقشه، ابزار و وسایل و در رأس آن نیروی انسانی کاردان، لایق و فهیم است.

وی بیان داشت: شهربابک فرماندهان با شهامتی دارد در آن دوران برخی از آنان شربت شهادت نوشیدند و بخشی از آنان هنوز در حال خدمت به کشور هستند و یکی از این نیروهای مخلص و پرتلاش سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان است.

وی تأکید کرد: شهربابک با این توان و ظرفیت معدن مغزهاست و انسانی هایی تیزهوش دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطر نشان کرد: همانطور که بین تمام اعضای بدن ما همدردی حاکم است باید در جامعه نیز چنین باشد و برای تحقق این مهم باید فاصله طبقاتی کم شود.

وی با اشاره به اصل مهم همکاری گفت: همکاری یعنی هر کدام از ما در کنار هم قرار بگیریم تا کار به بهترین شکل ممکن انجام شود و این امر نه در شعار بلکه در صحنه عمل خود را می تواند به خوبی نشان دهد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی یادآور شد: هر شهر و جامعه ای زمانی پیشرفته می شود که همه حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … با هم پیش برود.

وی با بیان اینکه اصل هماهنگی به اصول همدردی و همکاری جهت می دهد، تصریح کرد: همه کارها باید با هماهنگی پیش برود که موجب توسعه هر شهر شود.

امام جمعه شهربابک نیز در ادامه بیان داشت: مردم این شهر سابقه روشنی در زمینه فعالیت در مکتب اهل بیت (ع) دارند.

حجت الاسلام علی اصغر انصاری افزود: شهربابک در دوران دفاع مقدس سه هزار رزمنده داشته و بیش از ۴۵۰ شهید تقدیم دفاع مقدس کرده است.

وی افزود: شهربابک از سرمایه انسانی بسیار شریفی که اهل علم و جهاد هستند برخوردار است.

بیکاری در چند سال آینده در شهربابک مرتفع می شود

فرماندار شهربابک نیز گفت: این شهر با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر یکی از شهرهای صنعتی استان کرمان و در شاهراه تهران بندرعباس واقع است و موقعیتی استراتژیکی دارد که سه استان فارس، یزد و کرمان را به هم متصل می کند.

قاسم شمسی افزود: شهربابک از دیرباز شهری مبتنی بر کشاورزی و دامداری بوده اما در دهه گذشته به سمت صنعتی شدن پیش رفته است.

وی تصریح کرد: در شهربابک بیش از ۱۲۰ معدن با ۳۹ نوع ماده معدنی کشف شده است و برخی از آنان فعال هستند و سرآمد آنان هم معدن مسی است که در شهربابک توسط شرکت ملی صنایع مس ایران مدیریت می شود.

فرماندار شهربابک با اشاره به ثبت ملی شهربابک به عنوان شهر فیروزه بیان داشت: با توجه به ظرفیت و توانمندی شهربابک در حوزه فیروزه، پس از یک سال تلاش و ارائه مستندات شهرستان به عنوان شهر ملی فیروزه ثبت شد.

شمسی با بیان اینکه در کل کشور ۱۰ درصد از مس کل کشور در اختیار شهربابک است، افزود: یک سوم جمعیت این شهرستان در بخش صنعت مشغول به کار هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: با افتتاح طرح های اقتصادی در سه تا چهار سال آینده مشکل بیکاری ما در بخش آقایان رفع شود.

فرماندار شهربابک بیان داشت: توسعه فرهنگی و اجتماعی ما با توسعه اقتصادی همگام نبوده است که این امر می تواند موجب آسیب های اجتماعی شود و می طلبد در این حوزه فعالیت و برنامه ریزی شود که در همین راستا از اهداف ما در سال ۱۴۰۱ توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرستان است.

وی یادآور شد: شهربابک بیش از ۴۵۰ شهید تقدیم دفاع مقدس کرده و سه هزار نفر ایثارگر و رزمنده دفاع مقدس دارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در شهربابک هم افزایی بسیار خوبی بین دستگاه ها برقرار است که موجب توسعه خوب شهرستان شده است.

شمسی خاطر نشان کرد: شهربابک جزو سه شهر اول استان کرمان در زمینه علمی است و سالانه تعداد زیادی از محصلان شهرستان در رشته های مطرح دانشگاهی مشغول به تحصیل می شوند.

شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری غرب کرمان واقع است.




امام جمعه کرمان: شهربابکی ها در لشکر ثارالله نقش موثری داشتند

منبع: ایرنـا
? امام جمعه کرمان: شهربابکی ها در لشکر ثارالله نقش موثری داشتند