امام جمعه کرمان: رهبر معظم انقلاب در راس جهان اسلام قرار دارد

کرمان – فت فتو – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران جایگاه رهبری جهان اسلام را دارد، گفت: دشمنان ما معتقدند که فتنه هایی را که مهمترین ذهن ها با صرف بودجه های کلان کشیدند را رهبری ایران اسلامی با سخنرانی یک ساعته خنثی […]

کرمان – فت فتو – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران جایگاه رهبری جهان اسلام را دارد، گفت: دشمنان ما معتقدند که فتنه هایی را که مهمترین ذهن ها با صرف بودجه های کلان کشیدند را رهبری ایران اسلامی با سخنرانی یک ساعته خنثی می‌کند. 

به گزارش خبرنگار فت فتو، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمان ضمن تسلیت شهادت حضرت جواد الائمه (ع)، اتفاق سال ۶۱ در بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی که موجب سوءقصد به جان مقام معظم رهبری شد، را محکوم کرد.
وی اظهار داشت: دشمن نتوانست از این اقدام نتیجه بگیرد زیرا خداوند این حرکت را ناکام گذاشت و به شکرانه سلامتی ایشان، مقام معظم رهبری در زعامت جامعه قرار گرفت به بهترین وجه ممکن توانست رهبری را بر عهده بگیرد که در این راستا باید سجده شکر به جای آورد. 
نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار داشت: شخصیت های منصف جهان عباراتی در مورد مقام معظم رهبری به کار برده اند که مایه فخر است و همچنین گاهی دشمنان ما در این خصوص سخنانی گفته اند.
وی تصریح کرد: دبیرکل وقت سازمان ملل متحد در مورد مقام معظم رهبری گفته که شخصیتی را در اوج قداست دیدم که آنچه از سیاسیون می دانستم را از ذهنم پاک کرد و رییس جمهور یکی از کشورهای ابرقدرت دنیا در مورد ایشان اعلام کرد که مقام معظم رهبری حکیم و دانشمندی با هوش سرشار است که با وجود ایشان هیچ خطری متوجه ایران نمی شود.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: مقام معظم رهبری پس از عزل بنی صدر در زمان جنگ تمام عیار با دشمن، ترور می‌شود که امیدوارم ضمن سلامتی مقام معظم رهبری، این شخصی ولایی پرچم انقلاب را به دست منجی عالم بشریت بسپرد.
وی یادآور شد: انفجار حزب جمهوری اسلامی، شهادت شهید بهشتی‌ و ۷۲ تن از یارانش را رقم زد که شهید بهشتی خود یک ملت بود و او را دشمن از ما گرفت.

قضاوت به معنای اجرای حدود الهی است

امام جمعه کرمان ضمن تسلیت شهدای هفت تیر و شهدای انقلاب و سپهبد شهید سلیمانی، این هفته را به قضات تبریک گفت. 
وی افزود: قضاوت در اسلام به معنای حکومت است و در فقه مورد بحث قرار گرفته، فقه ما به اختلافات و رفع نزاع و داوری پرداخته و این جایگاه آنقدر رفیع است که ریاست آن بر عهده فقیه جامع الشرایط است و قاضی موظف به اجرای حدود الهی است.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: قاضی در محکمه ای بسیار مقدس قرار گرفته که لازمه آن درک و فهم مسایل دینی است و به همین علت منصب قضاوت برعهده مجتهد گذاشته شده، و قاضی یک منصب ارزشمند از نگاه دینی است.
وی یادآور شد: مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه قضا در حکم ریاست این دستگاه و در سخنرانی های ایشان آمده است، حضور مدیران کارامد و فاضل، توجه به خدمات پاکان و حفظ عزت آنان و در عین حال برخورد قاطع با متخلفان و قانون شکنان بخشی از مطالبات ولایت فقیه است.
وی ابراز داشت: ارتباط و حضور در میان مردم، رسیدگی به شکایات و دعاوی و رفع خصومت ها بخشی دیگر از مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه قضا است اما خدمات فراوان کادر قضا قابل تحصین و تقدیر است.
امام جمعه کرمان افزود: یک قاضی در استان پهناور کرمان همه همت خود را بر اجرای حدود الهی می گذارد لذا از دستگاه قضایی به ویژه ریاست دستگاه در استان قدردانی می شود و درخواست می کنم عملکرد خود را به گوش مردم برسانند و برخورد دستگاه قضا در مبارزه با گرانفروشی به نظر مردم برسد، دولت نیز در این حوزه کمک کند.
وی گفت: بحث دیگر مبارزه با مواد مخدر است و متاسفانه مواد مخدر برخی افراد را به کام خود فرو برده است.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: نسل جوانی قدر خود را بداند زیرا لغزش در حوزه مواد مخدر عمری انسان را گرفتار می کند و لذت عمر و جوانی را از بین می برد لذا خانواده و جوانان در این حوزه مراقبت کنند.
وی ادامه داد: فعالیت در شبکه توزیع مواد مخدر، ضمن اینکه تخلفی بزرگ محسوب می شود، گناهی نابخشودنی است.

وی ادامه داد: این کار راهی درست برای کسب درآمد نیست زیرا همنوعان خود را درگیر مشکلات می کند، توزیع کنندگان مواد مخدر از این کار دست بردارند و به فکر آخرت خود باشند.




امام جمعه کرمان: رهبر معظم انقلاب در راس جهان اسلام قرار دارد

منبع: ایرنـا
? امام جمعه کرمان: رهبر معظم انقلاب در راس جهان اسلام قرار دارد