امام جمعه کرمان: دولتمردان در مبارزه با گرانی‌ها و بالا بردن قدرت خرید مردم تلاش جهادی کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: مبارزه با گرانی‌ها و بالا بردن قدرت خرید مردم از وظایف دولتمردان است و آنها باید با وسواس و برنامه‌ریزی شبانه‌روزی برای انجام این سیاست‌ها کار کنند.  به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان در […]


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: مبارزه با گرانی‌ها و بالا بردن قدرت خرید مردم از وظایف دولتمردان است و آنها باید با وسواس و برنامه‌ریزی شبانه‌روزی برای انجام این سیاست‌ها کار کنند.

 به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان در مصلای امام علی(ع) با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء و وفات عبدالعظیم حسنی اظهار داشت: حمایت حضرت حمزه از پیامبر و هم حرکت‌های فرهنگی عبدالعظیم حسنی در زمینه فرهنگی و دفاع از امامت و نبوت قابل تحسین است.

 امام جمعه کرمان با تسلیت شهادت آیتالله سلیمانی، روز جهانی هلال‌احمر را تبریک گفت و افزود:  جمعیت هلال‌احمر در زمان حوادث مختلف و شرایط سخت و خطرناک جزء اولین گروه‌هایی هستند که در کنار مردم قرار دارند و تا آخرین روزهای حادثه به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

 وی هفته معلم و کار و کارگر را نیز تبریک گفت و افزود:  پیشرفت و آبادانی کشور را مدیون کارگران زحمتکش و‌ خدوم هستیم و جا دارد آن‌طور که در نگاه دینی کارگر عزیز و مورد تکریم است همه به این جایگاه و مصداق آن کارگر خدوم و مخلص احترام بگذاریم.

 امام جمعه کرمان ادامه داد: معلم کانون و مظهر ساخت و تربیت انسان و تربیت نیرو در حوزه‌های مختلف است و آموزش و پرورش تنها وزا رتخانه‌ای است که همه وزارتخانه‌ها دست نیاز به سوی آن دراز می‌کنند.

 علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه معلم نقش انسان‌سازی دارد، تصریح کرد: در استان پهناور کرمان برخی معلمان در شرایط بسیار سخت به امر تعلیم و تربیت مشغول هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان  گفت: کشور سال‌ها دو حادثه بسیار تاریخ‌ساز و سخت در خودش دیده و پشت سر گذاشته، که یکی از آنها تحریم‌های ظالمانه کشور به وسیله آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش و دوم خروج آمریکایی‌ها از برجام است.

 وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها در تاریخ معاصر خود نشان دادند بدعهد، زورگو، کینه‌ورز و باج‌خواه هستند و با این گونه سیاست‌ها با کشورها و ملت‌ها برخورد می‌کنند‌ و هر کشوری به آنها باج نداد آن روی سکه را به آنها نشان می‌دهند و همه این‌ها در کارنامه ننگین آنها ثبت شده است.

 علیدادی‌سلیمانی عنوان کرد: در مقابل جمهوری اسلامی ایران از بدو تاسیس تا کنون تحت رهبری امام عظیم‌الشأن و مقام معظم رهبری با عزت، حکمت و مصلحت سیاست‌های خود را پیش برده و این دو نگاه در دنیا نمی‌تواند همدیگر را همراهی کنند حتما این دو نگاه به درگیری و تخاصم می‌انجامد.

امام جمعه کرمان با اشاره اینکه یکی از این دو کشور باید از نگاه خود عدول کنند، گفت: جمهوری اسلامی با توجه به اینکه مبتنی بر کتاب و سنت حرکت می‌کند، از ارزش‌های خود یک‌ گام عقب‌نشینی نمی‌کند، بنابراین این دو قطب، دو قطب مخالف همدیگر هستند.

 حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: شما در کشوری قرار گرفته‌اید که پرچم عزت، حکمت و مصلحت را در جهان بلند کرده‌اید و به دنیا یاد داده‌اید که کشور‌ها و ملت‌ها با همین سه اصل در سیاست‌های داخلی و خارجی خود حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه برای اینکه بخواهیم سیاست‌های اصلی نظام و فرامین و منویات امامین انقلاب را عملیاتی کنیم باید نگاه به داخل کشور داشته باشیم، ادامه داد: ما در داخل کشور نیاز به وحدت و همدلی، توجه به معیشت قشر محروم و آسیب‌پذیر جامعه داریم.

 علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: مبارزه با گرانی‌ها و بالا بردن قدرت خریدم مردم از وظایف دولتمردان است و آنها باید با وسواس و برنامه‌ریزی شبانه‌روزی برای انجام این سیاست‌ها کار کنند.

وی با اشاره به اینکه نگاه دوم ما نگاه به خارج کشور است، گفت: در خارج کشور برخوردی که ما در صحنه بین‌المللی انجام می‌دهیم باید همان سیاستی که مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی در برخورد با سایر کشورها دارند را در دستور کار خود قرار دهیم.

 امام جمعه کرمان افزود: ما باید هم در داخل کشور مدافع ارزش‌ها و هم در خارج کشور از مرزهای ارزش انسانی و انسانیت دفاع کنیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

 





امام جمعه کرمان: دولتمردان در مبارزه با گرانی‌ها و بالا بردن قدرت خرید مردم تلاش جهادی کنند

منبع: فــارس
? امام جمعه کرمان: دولتمردان در مبارزه با گرانی‌ها و بالا بردن قدرت خرید مردم تلاش جهادی کنند