امام جمعه کرمان: احیای بافت تاریخی این استان با نگاه جدید همراه باشد

کرمان – فت فتو – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان خواستار توجه جدی به بافت تاریخی شهر کرمان شد و گفت: احیای بافت تاریخی با نگاه جدید همراه باشد تا مسیر برای سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم شود.  به گزارش فت فتو، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز شنبه در نشست مشترک با […]

کرمان – فت فتو – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان خواستار توجه جدی به بافت تاریخی شهر کرمان شد و گفت: احیای بافت تاریخی با نگاه جدید همراه باشد تا مسیر برای سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم شود.

 به گزارش فت فتو، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز شنبه در نشست مشترک با وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: استان کرمان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیاز به توجه، کمک و حمایت بیشتری دارد و وظیفه امروز ما تبیین و ترویج فرهنگ به ویژه در حوزه گردشگری است.

وی بیان کرد: وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری سه ماموریت حساس و تاریخی دارد که نخستین ماموریت آن حفظ میراث و آثار گذشتگان است و تبیین و ترویج محور دوم این ماموریت‌ها است که در حوزه گردشگری باید به بهترین وجه فرهنگ، هنر و سلیقه‌ها ترویج و منتقل شود.

امام جمعه کرمان، صنایع دستی را محور سوم ماموریت های وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی برشمرد و خاطرنشان کرد: وقتی این سه بخش مورد توجه قرار گیرند، پیشرفت‌هایی را می‌توانیم شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر به فرهنگ به طور جدی توجه شود میراث‌هایی می‌تواند برای نسل‌های بعدی به جای گذاشته شود، افزود: توجه ویژه به بافت تاریخی کرمان و بویژه مسجد امام خمینی (ره) لازم است زیرا این مسجد بیش از ۹۰۰ سال سابقه و قدمت دارد که باید نگاه ویژه‌ای به آن شود.

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: وزارتخانه میراث فرهنگی به مزار سردار حاج قاسم سلیمانی که مرکز مقاومت جهان اسلام محسوب می‌شود، توجه خاصی در بحث مصوبات داشته باشد.

وی بیان کرد: توجه به گردشگری، صنایع دستی و تا حدودی میراث فرهنگی موجب پیشرفت خواهد شد و اگر به فرهنگ اهمیت داده شود نیازهای نسل جدید در همین حوزه تمدن و فرهنگ دیده و برطرف خواهد شد.

به گزارش فت فتو، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ساعتی قبل از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد استان کرمان شد.

سید عزت الله ضرغامی بدو ادای احترام به مقام شامخ سپهبد شهید سلیمانی و شهدای آرمیده در گلزار شهدای کرمان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار کرد.

بازدید از پروژه های مختلف چون بام کرمان، پروژه گردشگری باغ بیرم آباد، پارک آبی، مجموعه گردشگری هنرمند، باغ تاریخی شاهزاده، شترگلوی ماهان، موزه سیم و زر و کاروانسرای گنجعلیخان و افتتاح هتل کاروانیکا وکیل و همچنین حضور در پنجمین نمایشگاه گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان کرمان از برنامه‌های سفر سید عزت‌الله ضرغامی به این استان است که برخی از آنها انجام شده و برخی دیگر در لیست برنامه ها قرار دارد.

کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.




امام جمعه کرمان: احیای بافت تاریخی این استان با نگاه جدید همراه باشد

منبع: ایرنـا
? امام جمعه کرمان: احیای بافت تاریخی این استان با نگاه جدید همراه باشد