امام جمعه جیرفت: مجمع اساتید دانشگاه و حوزه در جنوب کرمان تشکیل شود

جیرفت – فت فتو – امام جمعه جیرفت، خواستار تشکیل مجمع اساتید دانشگاه و حوزه در منطقه جنوب استان کرمان شد. به گزارش فت فتو، حجت الاسلام میثم تارم روز یکشنبه در نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه، هدف از تشکیل این مجمع را اتحاد بیشتر این ۲ مجموعه در راستای پیشرفت منطقه جنوب […]

جیرفت – فت فتو – امام جمعه جیرفت، خواستار تشکیل مجمع اساتید دانشگاه و حوزه در منطقه جنوب استان کرمان شد.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام میثم تارم روز یکشنبه در نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه، هدف از تشکیل این مجمع را اتحاد بیشتر این ۲ مجموعه در راستای پیشرفت منطقه جنوب کرمان اعلام کرد.

وی اظهار داشت: اساتید حوزه و دانشگاه با همفکری آئین نامه و ضوابط مورد نظر این مجمع را برنامه ریزی کنند.

امام جمعه جیرفت بر تشکیل مستمر نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه تاکید کرد و افزود: تشکیل مجمع اساتید دانشگاه و حوزه می تواند در بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی و عمرانی نقش های بسیار خوبی در پیشبرد اهداف منطقه داشته باشد.

وی به پیشینه ارتباط حوزه و دانشگاه در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و یکی از شعارهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را “دانشجو و روحانی پیوندتان مبارک ” برشمرد و ادامه داد: این مطالبه مردم پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی محقق شد.

ناآشنایی حوزه و دانشگاه دلیل برخی از اختلافات

امام جمعه جیرفت دلیل برخی از اختلافات حوزه و دانشگاه را آشنا نبودن این نهادها نسبت به یکدیگر عنوان کرد و خواستار ارتباط بیشتر حوزه و دانشگاه نسبت به فعالیت یکدیگر شد.

وی با یبان اینکه روحانیون باید از مسایل دانشگاه و دانشگاهایان هم باید با مسایل حوزه آشنا شوند، گفت: اگر حوزه از دانشگاه اطلاع داشته باشد، قطعا حاضر نیست دانشگاهیان را متهم به بی دینی کند و دانشگاهیان هم حوزیان را متهم به تهجر نمی کنند.

وی ریشه ابهامات و اختلافات میان حوزه و دانشگاه را آشنا نبودن این ۲ مجموعه باید یکدیگر دانست و خواستار آشنایی و اتحاد بیشتر این ۲ مجموعه شد.

حجت الاسلام تارم به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه وحدت بین دانشگاه و حوزه اشاره کرد و گفت: معظم له بر نقش ارزنده حوزه و دانشگاه در روند تحولات فکری و فرهنگی تاکید داشتند و در این زمینه دنبال اختلاف بین دانشگاه و حوزه است.

تاکید رهبری بر وحدت حوزه و دانشگاه از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های جیرفت گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید زیادی بر وحدت حوزه و دانشگاه داشته اند که این وحدت را از اهداف تببین کردند.

حجت الاسلام اصغر شاهرخی افزود: طبق فرمایشات معظم له وحدت حوزه و دانشگاه به معنای تبدیل حوزه به دانشگاه و دانشگاه به حوزه نیست بلکه وحدت در اهداف، تفکرات و برنامه هاست.

وی ادامه داد: این وحدت در اهداف شامل اهداف و ارزش های متعالی نظام بوده که باید سبب پیشرفت و رشد نظام شود.

وحدت حوزه و دانشگاه علت پیروزی انقلاب اسلامی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز یکی از دلایل اصلی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را وحدت حوزه و دانشگاه برشمرد.

علی کمالی تصریح کرد: حوزه و دانشگاه در اتحاد با هم زیرمجموعه فکری دانشجویان را تغییر و دانشجویان این آگاهی را در سطح جامعه ترویج دادند و در نتیجه این آگاهی مردم انقلاب اسلامی پیروز شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت وحدت حوزه و دانشگاه را سبب خنثی سازی توطئه های دشمن دانست و گفت: دشمن دنبال دلسوزی برای پیشرفت جامعه دانشگاهی نیست و با از بین بردن اعتماد به روحانیت دنبال توطئه است.

وی افزود: اتحاد بین حوزه و دانشگاه سبب آگاه سازی جامعه و در نتیجه خنثی شدن توطئه های دشمن می شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افرا و تفریط در دانشگاه و حوزه را آسیب بزرگی برای جامعه برشمرد و خواستار همفکری و تعامل بیشتر بخش دانشگاهی و حوزوی شد.

وی تصریح کرد: مذهب و دین مشترکات همه جامعه دانشگاهی و حوزوی است لذا اگر به مشترکات فکر کنیم، دچار اتحاد بیشتر می شویم.

وی تهی شدن دانشگاه ها را از معنویت آسیب بزرگی برای جامعه اسلامی دانست و خواستار ترویج بیشتر معنویت در بین دانشجویان شد.

نشست هم اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه با حضور روسای دانشگاه های جنوب کرمان و جامعه حوزوی برگزار شد.




امام جمعه جیرفت: مجمع اساتید دانشگاه و حوزه در جنوب کرمان تشکیل شود

منبع:ایرنـا
? امام جمعه جیرفت: مجمع اساتید دانشگاه و حوزه در جنوب کرمان تشکیل شود