امام جمعه بم خواستار رفع مشکلات شهرستان‌های شرقی کرمان شد

امام جمعه بم خواستار توجه ویژه مسؤولان کشوری و استانی برای رفع مشکلات شهرستان‌های شرقی استان کرمان در بخش‌های مختلف شد. حجت‌الاسلام احمد دانشی امروز در گفت‌و‌گو با نذیر کرمان در کرمان اظهار کرد: شهرستان‌های شرق کرمان با مشکلاتی از جمله عدم توسعه متوازن نسبت به سایر نقاط استان مواجه هستند و انتظار داریم وعده‌های […]


امام جمعه بم خواستار توجه ویژه مسؤولان کشوری و استانی برای رفع مشکلات شهرستان‌های شرقی استان کرمان در بخش‌های مختلف شد.

حجت‌الاسلام احمد دانشی امروز در گفت‌و‌گو با نذیر کرمان در کرمان اظهار کرد: شهرستان‌های شرق کرمان با مشکلاتی از جمله عدم توسعه متوازن نسبت به سایر نقاط استان مواجه هستند و انتظار داریم وعده‌های رئیس‌جمهوری در سفر نخست به استان برای شهرستان‌های شرقی محقق شود.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران پروژه انتقال آب از سد صفارود به شهرهای بم و بروات ادامه داد: بم و بروات نیز مانند سایر نقاط کشور و استان کرمان با تنش آبی مواجه بودند، علاوه بر اینکه آب این مناطق هم از سلامت چندانی بنا به گفته کارشناسان برخوردار نبود.

امام جمعه بم با اشاره به اینکه آب سد صفارود به گفته کارشناسان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، ابراز داشت: به‌حمدالله با تلاش دولت‌های متعدد در گذشته و تلاش دولت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی که این کار را کامل کردند، آب آشامیدنی سالم و با کیفیت به شهر بم و بروات رسید.

دانشی تصریح کرد: با تشکر از زحمات رئیس‌جمهوری و همکاران‌شان و همه عزیزانی که در انتقال آب از سد صفارود به شهرهای بم و بروات دخیل بودند، استدعا داریم این پروژه را کامل کنند تا آب به سایر مناطق شهرستان بم نیز برسد.

وی ادامه داد: مسؤولان توجه داشته باشند، وعده‌هایی که در سفر اول رئیس جمهوری به کرمان برای شرق استان دادند را هم عملیاتی کنند.

امام جمعه بم با اشاره به اینکه درآمد و شغل اصلی مردم در شرق استان کرمان بحث کشاورزی‌ست، بیان داشت: هر ساله نخیلات در شرق استان کرمان با آفت‌هایی مواجه می‌شوند و باید فکری برای پیشگیری از این آفات و کاهش ضرر کشاورزان بشود.

دانشی عنوان کرد: کشاورزان شهرستان بم هم مانند سایر کشاورزان از بحث بیمه ناراضی هستند و باید در زمینه بیمه نیز توجه ویژه‌ای به شرق استان و کشاورزی این مناطق بشود.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیتی که شرق استان دارد از نظر توسعه متوازن و عدالتی که همواره همشهریان انتظار دارند باید مدنظر قرار گیرد.

دانشی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که همشهریان بمی با آن مواجه هستند، وام‌هایی‌ست که در زمان زلزله گرفته‌اند و همچنان در سیستم آنها را بدهکار معرفی می‌کند و وقتی می‌خواهند، تسهیلات بانکی بگیرند، امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: شهرستان‌های شرقی بر سر راه جاده ترانزیت هستند و به علت جابه‌جایی اتباع غیرمجاز شاهد تصادفات متعددی در این جاده هستیم و به یک‌باره حجم زیادی از مجروحان و افراد سانحه‌دیده به بیمارستان بم می‌آیند که جوابگو نیست.

دانشی اظهار داشت: شرق استان کرمان دارای ۵ شهرستان است و بیمارستان پاستور جوابگوی نیاز منطقه نیست و این در شرایطی‌ست که اعتبارات بیمارستان ۲۱۰ تختخوابی بم هنوز اختصاص داده نشده و عملیات ساخت متوقف شده است و پیشرفت فیزیکی کمی دارد.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





امام جمعه بم خواستار رفع مشکلات شهرستان‌های شرقی کرمان شد

منبع: فــارس
? امام جمعه بم خواستار رفع مشکلات شهرستان‌های شرقی کرمان شد