اقتصاد مبتنی بر دانش تنها راه نجات استان است

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان با تاکید بر اینکه اقتصاد مبتنی بر دانش تنها راه نجات استان از معضلات جدی به‌ویژه بهره‌وری و تکیه بر منابع است،گفت:«باید فاصلآ زیاد این اقتصاد با دانش،روش‌های به‌روز و اقتصاد ‌بنیان کم شود». سیدمهدی طبیب‌زاده افزود:«کشاورزی مدرن،معدنکاری مدرن،صنایع خلاق،بهره‌وری،نوآوری و اقتصاد دیجیتال باید در استان اجرایی […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان با تاکید بر اینکه اقتصاد مبتنی بر دانش تنها راه نجات استان از معضلات جدی به‌ویژه بهره‌وری و تکیه بر منابع است،گفت:«باید فاصلآ زیاد این اقتصاد با دانش،روش‌های به‌روز و اقتصاد ‌بنیان کم شود».

سیدمهدی طبیب‌زاده افزود:«کشاورزی مدرن،معدنکاری مدرن،صنایع خلاق،بهره‌وری،نوآوری و اقتصاد دیجیتال باید در استان اجرایی شود،در غیر این صورت با نگرش سنتی گذشته وضعیت کنونی ادامه خواهد داشت».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی کرمان،وی در نشست شورای پژوهشی اتاق کرمان یادآور شد:«اتاق کرمان می‌تواند بر اساس درخواست مدیران ارشد استان،اتاق فکر اقتصادی و مشاور قوی باشد و با تلفیق نقطه‌نظرات دانشگاهی،دولتی،بخش خصوصی و بنگاه اقتصادی راهکارهایی برای عبور سریع از شرایط فعلی به اقتصاد دانش بنیان را ارائه دهد».

طبیب‌زاده خاطرنشان کرد:«شورای پژوهشی،مسیر را برای اخذ تصمیم‌های عقلانی،نوآورانه،علمی و به‌روز نشان می‌دهد و امیدواریم در سیستم اجرایی بتوان از این تصمیم‌ها استفاده کرد».

رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیار در مسائل اقتصادی نقش دارند،بیان کرد:«هر چه از مسائل علمی و نظرات اساتید دانشگاه در حل مسائل مرتبط با اقتصاد استان کمک گرفته شود شاید بتوان تصمیم‌های بهتری گرفت». /پ




اقتصاد مبتنی بر دانش تنها راه نجات استان است

منبع:خبر کرمان
?

اقتصاد مبتنی بر دانش تنها راه نجات استان است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی