اقتدا و توسل حاج قاسم به فاطمه زهرا(س)، او را عزتمند کرد/ حضرت فاطمه(س) سرآمد فضیلت ها و دفاع از ولایت است

علیرضا منظری توکلی گفت: یکی از دلایلی که حاج قاسم عزتمند شد اقتدا و توسل مداوم او به فاطمه زهرا(س) بود. به گزارش فت فتو؛ عصر امروز گردهمایی نخبگان در محل دانشگاه آزاد اسلامی سپهبد شهید سلیمانی با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان، سردار حسین معروفی […]

علیرضا منظری توکلی گفت: یکی از دلایلی که حاج قاسم عزتمند شد اقتدا و توسل مداوم او به فاطمه زهرا(س) بود.

به گزارش فت فتو؛ عصر امروز گردهمایی نخبگان در محل دانشگاه آزاد اسلامی سپهبد شهید سلیمانی با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان ارشد استان برگزار شد.

حضرت فاطمه(س) سرآمد فضیلت ها و دفاع از ولایت است

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه(س) در فضیلت ها، زندگی سیاسی اجتماعی و در دفاع از ولایت سرآمد است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: فضیلت ها یکی پس از دیگری زوایای شخصیت زهرا(س) را به ما نشان می دهد؛ با یک اسم و دو اسم نمی توان همه شخصیت ایشان را نشان داد به همین دلیل بالاتر از صد اسم و کنیه برای حضرت فاطمه(س) ذکر شده است.

وی با بیان اینکه در رابطه با شهید سلیمانی بحث جهاد همه جانبه شهید سلیمانی قابل توجه است، ابراز کرد: در این عرصه با سه جهاد مواجهیم و رزمنده بودن در هرکدام از این سه جهاد الزامات خود را دارد.

امام جمعه شهر کرمان افزود: بین این سه محور وابستگی معناداری وجود دارد و حضور در هر کدام تاثیر بر دیگری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: یکی از آنها جهاد با سلاح است؛ یعنی رزمنده در خط مقدم جبهه که همه حاذبه های دنیا را پشت سر می گذارد و با تمام وجود خود را آماده می کند که جان فدایی کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: تنها ایمان راسخ و اراده قوی می تواند رزمنده را در این جهاد با دشمن نگه دارد؛ زیرا اسارت جراحت و شهادت می تواند از نتایج این جهاد باشد.

وی ادامه داد: به همین دلیل قرآن کریم یکی از معیارهای مهم انسانهای برتر را جهاد می داند؛ شهید سلیمانی در این بخش ۴۰ سال سلاح را زمین نگذاشت و در خط مقدم مبارزه کرده است، لشکر پیروز و خط شکن ثارالله را فرماندهی می کرد؛ سپس در سپاه قدس و فرماندهی جبهه مقاومت و این جهاد اصغر است.

امام جمعه شهر کرمان با اشاره به اینکه بخش دوم جهاد فکری و فرهنگی و فهم درست از حوادث دشمن شناسی و موقعیت شناسی است، عنوان کرد: این بصیرت ویژه و ایمان قوی می خواهد و در این جهاد باید آبرو بگذاری گاهی حمله های ناجوانمردانه صورت می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی ضمن اشاره به مطالب فوق بیان کرد: شهید سلیمانی ایمان و اعتقاد به فرماندهی در این جبهه را به خوبی تفسیر و ترسیم کرد و این در نگاه دین، جهاد کبیر است.

سردار حسین معروفی گفت: صحبت دیروز رهبر انقلاب درباره اندیشه شهید سلیمانی بود و درباره یکی از نظامات مکتب شهید سلیمانی که رفاقت است سخن می گویم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: شهید سلیمانی هشت سال در جنگ فرمانده لشکر۴۱ ثارالله بود که عملیات کریلای ۵ نقطه عطفی در دفاع مقدس بود؛ بعد از آن حاج قاسم سلیمانی در تامین امنیت جنوبشرق و سپس در فرماندهی جبهه مقاومت حضور داشت و در تمام این سالها شخصی را نمی یابید که حاج قاسم حتی او را هل داده باشد.

وی با بیان اینکه مبنای مکتب شهید سلیمانی مراقبت، دستگیری و آبروداری است، ابراز کرد: در زلزله بم، شهید سلیمانی فرمانده نیروی قدس بود، رهبر انقلاب دوبار به بم آمدند و اصرار داشتند مردم بم را احیا کنید و در این زمینه راهبرد نشان دادند.

این مقام مسئول اظهار کرد: سپاه در حال آواربرداری بود و قرار بود خانه های موقت ساخته شود؛ در آن زمان دولتی ها تمام توان را برای آوردن نیرو از استان ها و شهرهای دیگر برای ساختن بم آورده بودند؛ اما ما بنا به توصیه رهبری اصرار داشتیم که مردم بم خودشان دست به کار شده و شهرشان را بسازند و احیا شوند.

سردار معروفی خاطر نشان کرد: در همین روزها در جلسه ای حاج قاسم خطاب به من گفت” مراقب باش بچه ها همدیگر را هل ندهند؛ منظورش اتحاد بود این مبنای مکتب است نمی شود ایثار نکرد و بتوان جبهه انقلاب را نگه داشت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد:از این دو جهاد مهمتر، جهاد دیگری است که هم جهاد اصغر و هم جهاد کبیر را مدیریت می کند و شهید سلیمانی در این بخش نیز در اوج است و آنچه که حاج قاسم را جهانی کرد مبارزه با نفس، هوا، هوس، مقام و موقعیت است که در این میدان مردودین زیاد هستند چون جهاد سختی است.

وی گفت: جمله معروف شهید سلیمانی این بود که خدا اگر بخواهد اسم کسی را بزرگ کند، اسم او بر سنگ های بیابان نقش می بندند و در زمان حیاتش هرگز اجازه نمی داد نامش بر خیابانی بلواری یا مکانی نقش بندد.

اقتدا و توسل حاج قاسم به فاطمه زهرا(س)، او را عزتمند کرد

علیرضا منظری توکلی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا گفت: ما معتقدیم معصومین حکم خورشید را دارند همانطور که خورشید برای ادامه حیات مادی ما لازم است؛ حضور ائمه برای ادامه حیات معنوی ما ضرورت دارد و حضرت زهرا(س) همه نیازهای یک الگوی برتر را برای ما جبران می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سپهبدشهید سلیمانی بیان کرد: یکی از دلایلی که حاج قاسم عزتمند شد اقتدا و توسل مداوم او به فاطمه زهرا(س) بود.

انتهای پیام/م




اقتدا و توسل حاج قاسم به فاطمه زهرا(س)، او را عزتمند کرد/ حضرت فاطمه(س) سرآمد فضیلت ها و دفاع از ولایت است

منبع:آرمـان
? اقتدا و توسل حاج قاسم به فاطمه زهرا(س)، او را عزتمند کرد/ حضرت فاطمه(س) سرآمد فضیلت ها و دفاع از ولایت است