اقتدار فرهنگی مهمترین اقتدار است

فت فتو/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، اقتدار فرهنگی را مهمترین اقتدار دانست و بیان کرد: اقتدار اجتماعی یعنی هماهنگی و همراهی مردم در عرصه های مختلف است. حجت الاسلام و المسلمین “حسن علیدادی سلیمانی” پیش از ظهر امروز سوم آذرماه در آئین تجدید بیعت و میثاق با ولایت و رزمایش […]

فت فتو/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، اقتدار فرهنگی را مهمترین اقتدار دانست و بیان کرد: اقتدار اجتماعی یعنی هماهنگی و همراهی مردم در عرصه های مختلف است.

حجت الاسلام و المسلمین “حسن علیدادی سلیمانی” پیش از ظهر امروز سوم آذرماه در آئین تجدید بیعت و میثاق با ولایت و رزمایش اقتدار بسیجیان استان کرمان گفت: اقتدار در عرف بین الملل معناهای متفاوتی دارد و برخی به معنی توانمندی و بعضی ها در فرد یا گروه یا حاکمیتی که خواسته خود را بر دیگر کشورها تحمیل کند و برخی ها در نفوذ معنوی یک کشور در کشورهای دیگر تا هدف مشترکی را تحمیل کند، می دانند.

وی به تشریح انواع قدرت پرداخت و اظهار کرد: قدرت نرم عبارت از این است که فرد و یا گروهی در جایگاهی قرار گیرد و کلام او در توده های مختلف تاثیر خودش را بگذرد و به سرعت بتواند افراد در جهت هدف خودش بسیج کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: بسیج دارای قدرت نرم در داخل و خارج از کشور است و قدرت نرم بسیج امروز که می تواند جریانات مختلف در داخل و خارج علیه جهان خواران و ظلم را بسیج کند و نفوذ معنوی بسیج امروز در دنیا و جهان مقاومت طرفداران زیادی دارد.

وی قدرت سخت را نوع دوم قدرت دانست و اظهار کرد: آمادگی لازم برای هر برخوردی و در راس آن برخورد نظامی با استکبار جهانی است و بسیج در قدرت سخت در هشت سال دفاع مقدس نشان داد به گونه ای که در کنار نیروهای مسلح دفاع جانانه از کشور کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی یادآوری کرد: در چند هفته اخیر شاهد در برخورد قایق های مجاهدان ما با ناو آمریکایی در آب های دریای عمان بودیم که تحقیر آمریکا را به تصویر کشید و آمریکا با ذلت و خواری شکست را پذیرفت.

وی قدرت هوشمند را نوع سوم قدرت برشمرد و تصریح کرد: قدرت هوشمند به این معناست که بدانیم چه زمانی باید از قدرت نرم یا سخت استفاده کنیم.

امام جمعه کرمان با تاکید برآنکه اقتدار دفاعی را باید جدی گرفت، افزود: ایران در اقتدار دفاعی در اوج و قله است و جمهوری اسلامی، کشوری امن است.

وی اقتدار نظامی را نوع دیگر اقتدار دانست و بیان کرد: امروز در بحث اقتدار نظامی جزو کشورهای مقتدر هستیم و در اقتدار اقتصادی باید مولفه های اقتصادی جدی گرفت و مسئولان تلاش کنند تا به این اقتدار نیز دست پیدا کنیم. همچنین اقتدار علمی یک نوع دیگر از اقتدار است و ایران جزو ۱۰ کشور اول دنیا در این زمینه است و جوانان ما هر روز خلاقیت و ابتکاری به نمایش می گذارند.

انتهای پیام




اقتدار فرهنگی مهمترین اقتدار است

منبع:ایـسنا
? اقتدار فرهنگی مهمترین اقتدار است