اقامت ۱۸۲ هزار و ۶۶۷ گردشگر در استان کرمان

فت فتو/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اقامت ۱۸۲ هزار و ۶۶۷ گردشگر در ایام نوروز در استان کرمان خبر داد. فریدون فعالی ظهر امروز ۲۱ فروردین ماه در جلسه ستاد خدمات سفر استان کرمان با محوریت گزارش عملکرد، گفت: دو میلیون و پانصد و نود و چهار هزار و […]

فت فتو/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اقامت ۱۸۲ هزار و ۶۶۷ گردشگر در ایام نوروز در استان کرمان خبر داد.

فریدون فعالی ظهر امروز ۲۱ فروردین ماه در جلسه ستاد خدمات سفر استان کرمان با محوریت گزارش عملکرد، گفت: دو میلیون و پانصد و نود و چهار هزار و دویست و نود و شش نفر در ایام نوروز وارد استان شده اند که نسبت به سال ۹۸ حدود ۳۸.۸ درصد رشد داشته است. 
وی از اقامت ۷۶ هزار و ۷۸۷ در تاسیسات گردشگری استان خبر داد و اظهار کرد: میزان رشد اقامت در تاسیسات گردشگری نسبت به سال ۹۸، حدود ۲۷.۱ درصد بوده است. 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: در ایام نوروز ۹۵ هزار و ۶۴۸ گردشگر در اقامتگاه ۶ای مربوط به آموزش و پرورش اسکان داشته اند همچنین کمیته اسکان زائران سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ۹ هزار و ۶۱۹ نفر را اسکان داده است. 
وی تعداد افرادی که از اماکن تاریخی بازدید کرده اند را ۲۶۶ هزار و ۷۰۸ نفر اعلام کرد و افزود: از باغ شاهزاده ماهان بیشترین بازدید صورت گرفته و حمام گنجعلی‌خان و ارگ بم در رتبه های بعدی قرار دارند. 
فعالی ضریب اشغال مراکز اقامتی استان کرمان را ۸۵ درصد دانست و بیان کرد: ۴۵۶ هزار و ۲۰۰ نفر از جاذبه های گردشگری بازدید کردند. 
وی ادامه داد: ۱۹ نمایشگاه صنایع دستی در استان برپا شد که حدود ۵.۵ میلیارد تومان فروش داشته اند. 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: در ایام نوروز شماره تماس ۰۲۹۲۶ برای شکایات مسافران اختصاص یلفت که بالغ بر ۹۶ هزار تماس در ایام از سراسر کشور با این سامانه تماس و شکایت کردند که خوشبختانه هیچ یک از تماس ها مربوط به استان کرمان نبوده است. 
وی اظهار کرد: ۶۴۰ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری صورت گرفت. 
انتهای پیام




اقامت ۱۸۲ هزار و ۶۶۷ گردشگر در استان کرمان

منبع: ایـسنا
? اقامت ۱۸۲ هزار و ۶۶۷ گردشگر در استان کرمان