افزون بر ۳۸ هکتار از اراضی ملی قلعه‌گنج رفع تصرف شد

جیرفت – فت فتو – فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از رفع تصرف ۳۸ هکتار و ۷۲۴ مترمربع از اراضی ملی شهرستان قلعه‌گنج خبر داد. به گزارش روز جمعه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان، سرهنگ خانباز امیرافضلی افزود: این اراضی ملی […]

جیرفت – فت فتو – فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از رفع تصرف ۳۸ هکتار و ۷۲۴ مترمربع از اراضی ملی شهرستان قلعه‌گنج خبر داد.

به گزارش روز جمعه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان، سرهنگ خانباز امیرافضلی افزود: این اراضی ملی واقع در روستای چاه نصیر شهرستان قلعه گنج بوده که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود.

وی اظهار داشت: نیروهای پاسگاه‌ ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری قلعه گنج با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان این اراضی ملی را از دست متصرفان خارج شد و به دولت باز گردانده شد.

وی با بیان اینکه هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می شود، گفت: علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم می شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان تصریح کرد: با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی به شدت برخورد قانونی می شود.

وی گفت: مردم هرگونه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی و حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی را به شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش کنند.

سرهنگ امیرافضلی ادامه داد: با گزارش به موقع مردم از ورود خسارت ‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری می شود.




افزون بر ۳۸ هکتار از اراضی ملی قلعه‌گنج رفع تصرف شد

منبع: ایرنـا
? افزون بر ۳۸ هکتار از اراضی ملی قلعه‌گنج رفع تصرف شد