افزایش ۱۰ درصدی بیماران کرونایی در کرمان / زنگ خطر به صدا درآمد

کرمان – رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به افزایش موارد مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی کرمان گفت: زنگ خطر شیوع امیکرون در کرمان به صدا در آمده است. به گزارش فت فتو، حمیدرضا رشیدی نژاد در جلسه ستاد مدیریت کرونا در استان کرمان با اشاره به افزایش روند مراجعه بیماران سرپایی با […]

کرمان – رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به افزایش موارد مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی کرمان گفت: زنگ خطر شیوع امیکرون در کرمان به صدا در آمده است.

به گزارش فت فتو، حمیدرضا رشیدی نژاد در جلسه ستاد مدیریت کرونا در استان کرمان با اشاره به افزایش روند مراجعه بیماران سرپایی با علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های شهرستان‌های مختلف استان کرمان گفت: از مردم می‌خواهیم از دورهمی و تجمع‌های غیر ضروری جدا خودداری کنند و رعایت پروتکل‌ها در همه سطوح جدی گرفته شود.

وی با انتقاد از کاهش استفاده از ماسک و عادی انگاری که در سطوح مختلف دیده می‌شود گفت: باید از همین امروز تدابیر پیشگیری را رعایت کنیم اما می‌بینیم که در برخی از مکان‌ها و تصمیم گیری ها کرونا جدی گرفته نمی‌شود.

رشیدی نژاد ادامه داد: شاهد افزایش ۱۰ درصدی بیماران سرپایی و افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی افزایش نتایج مثبت کرونا در استان هستیم که این امر طی هفته آینده کادر درمان را فشار زیادی در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها مواجه می‌کند.

وی گفت: تعداد بیماران هم با افزایش قابل توجه به ۲۶۰ نفر رسیده که ۱۵ نفر زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.

رشیدی نژاد بیان کرد: متأسفانه روند واکسیناسیون برای دوز سوم انگونه که باید مورد استقبال مردم قرار نگرفته و این امر بسیار نگران کننده است.

وی گفت: واکسن به اندازه کافی در استان وجود دارد و واکسن آسترازنکا نیز در مراکز شفا و ۹ دی پردیس علوم پزشکی وجود دارد.

وی عنوان کرد: در مناطق سیل زده نیز تزریق واکسن در حال انجام است و تیم‌های سیار به روستاهای مختلف مراجعه و دوز سوم را تزریق می‌کنند.

وی گفت: اگر بخواهیم از موج امیکرون بگذریم باید عادی انگاری را کنار بگذاریم و با دقت از هر گونه تجمع غیر ضروری خودداری کنیم و استفاده از ماسک و شستشوی دست را جدی بگیریم.

کد خبر ۵۴۰۷۷۸۳




افزایش ۱۰ درصدی بیماران کرونایی در کرمان / زنگ خطر به صدا درآمد

منبع: مــهر
? افزایش ۱۰ درصدی بیماران کرونایی در کرمان / زنگ خطر به صدا درآمد