افزایش قیمت خرما در آغاز ماه رمضان

با شروع ماه مبارک رمضان قیمت خرما در استان کرمان افزایش چشم گیری پیدا کرده است. به گزارش فت فتو، گزارش میدانی نشان می‌دهد، در حال حاضر هر کیلوگرم خرما در بازار بر اساس رقم و کیفیت آن، دو تاسه برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل و یکماه گذشته افزایش نشان میدهد. قیمت ارقام […]

با شروع ماه مبارک رمضان قیمت خرما در استان کرمان افزایش چشم گیری پیدا کرده است.

به گزارش فت فتو، گزارش میدانی نشان می‌دهد، در حال حاضر هر کیلوگرم خرما در بازار بر اساس رقم و کیفیت آن، دو تاسه برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل و یکماه گذشته افزایش نشان میدهد.

قیمت ارقام خرما در خرده فروشی‌های سطح شهر از ۳۰تا ۵۰ درصد گران‌تر از قیمت‌های قبل است.

مردم هم از این افزایش قیمت باتوجه به اینکه خرما در سبد غذایشان مهم است گلایه‌مند هستند و خواستار توجه ونظارت بیشتر بر این منبع غذایی هستند.

کارشناسان تغذیه نیز بر مصرف خرما در ماه رمضان تاکید دارند و توصیه می‌کنند روزه داران در بدو افطار بهتر است یک لیوان آب جوش همراه یک خرما بخورند، خرما سبب کنترل اشتها می‌شود و از پر خوری به هنگام افطار ممانعت می‌کند. خرما با فعال کردن آنزیم‌های معده که در طول روز کاهش یافته بوند معده را آماده دریافت مواد غذایی می‌کند. همچنین خرما می‌تواند تامین کننده انرژی، تنظیم کننده قند خون، افزایش ایمنی بدن، تنظیم قند خون و … روز دارن در طول ماه رمضان باشد.




افزایش قیمت خرما در آغاز ماه رمضان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? افزایش قیمت خرما در آغاز ماه رمضان