افزایش عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی در استان کرمان

سیدباقر نورالدینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه در هفته مبارزه با قاچاق کالا قرار داریم، اظهار داشت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شده است و همه دستگاه‌هایی که می‌توانند در مبارزه با قاچاق کالا و ارز به نحوی دخیل باشند، باید […]

سیدباقر نورالدینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه در هفته مبارزه با قاچاق کالا قرار داریم، اظهار داشت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شده است و همه دستگاه‌هایی که می‌توانند در مبارزه با قاچاق کالا و ارز به نحوی دخیل باشند، باید سهم خود را در این مبارزه ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه فرآورده‌های نفتی باید در چارچوب خود استفاده شده و نباید عرضه خارج از شبکه داشته باشیم، گفت: نفت و بنزین ثروت ملی و سرمایه نظام هستند، قاچاق سوخت ضربه زیادی به اقتصاد کشور وارد می‌کند و موجب هدر رفت منابع ملی می‌شود و ضرورت دارد همه دستگاه‌های متولی در حوزه مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی، اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان بیان کرد: در راستای بهبود نظام توزیع سوخت، قانون بودجه ۱۴۰۲، وزارت نفت و شرکت ملی توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی را موظف کرد به نحوی اقدام کنند که ۹۰ درصد توزیع سوخت توسط کارت شخصی انجام و به نحوی برنامه‌ریزی شود که توزیع بنزین در جایگاه‌ها فقط از طریق کارت‌های شخصی انجام شود.

وی با بیان اینکه در این راستا نیازمند همراهی و همکاری مردم و جایگاه‌داران هستیم، ادامه داد: جایگاه‌داران پیشانی اصلی خدمات‌رسانی در امر سوخت‌رسانی هستند و ساماندهی نظام توزیع سوخت از سطح جایگاه‌ها ساماندهی شده و در امر ساماندهی کارت‌های اضطراری به اهداف خود نزدیک شدیم البته هنوز باید مقداری این روند بهتر شود.

نورالدینی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل صدور کارت سوخت خودروها با توجه به وارداتی بودن اقلام مرتبط با این کارت‌ها زمان‌بر بود و شاید تا چهار و یا پنج ماه طول می‌کشید، بیان کرد: با همت مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این دولت، توانستیم در سال ۱۴۰۱ عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرده و تمام کارت‌های سوخت را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه تمام درخواست‌های کارت سوختی که تا تاریخ ۳۱ خرداد ماه ثبت شده‌اند کارت‌های آنها صادر شده است، گفت: هم استانی‌ها و کسانی که کارت سوخت ندارد، کارت آنها گم شده و یا نو پلاک هستند، می‌توانند با مراجعه به پلیس + ۱۰ درخواست دهند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با همراهی دستگاه‌های امنیتی به ویژه پلیس امنیت اقتصادی و دستگاه‌های کاشف و همچنین قوه قضائیه و تعزیرات حکومتی در راستای مقابله با قاچاق سوخت در استان انجام شده است، افزود: با توجه به اختلاف قیمتی که در قیمت سوخت ایجاد شده، گرایش به سمت عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی افزایش یافته و به تبع آن کشفیات این حوزه رشد زیادی داشته و تعداد پرونده‌ها افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بازدیدهای متعددی از مصرف‌کنندگان سوخت از جمله جایگاه‌ها، مصارف حوزه کشاورزی و صنعتی انجام می‌شود، ادامه داد: اگر عرضه خارج از شبکه مشاهده شود، برای آن تشکیل پرونده انجام و به دستگاه‌های قضایی معرفی می‌شود.

نورالدینی با اشاره به اینکه بازدید از جایگاه‌های عرضه سوخت به طور مرتب انجام می‌شود، گفت: در این بازدیدها هم بازدید کنترل کمی و هم عرضه سوخت از نظر کیفیت و همچنین نحوه عرضه سوخت انجام می‌شود و اگر گزارشی از گرانفروشی داشته باشیم رسیدگی و بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه اخیراً و با توجه با توجه به اختلاف قیمتی که ایجاد شده، گزارشات متعددی از گرانفروشی در جایگاه‌های عرضه سوخت داریم، افزود: از جایگاه بازدید انجام می‌شود و تراکنش کارت‌ها سوخت آنها رصد و متخلفین به دستگاه‌های نظارتی معرفی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با اشاره به اینکه سوخت ماشین‌آلات کشاورزی فعال و شناسنامه‌دار به‌ موقع تأمین و توزیع خواهد شد، گفت: سهمیه سوخت مورد نیاز تراکتور و تریلر هر سه ماه یک‌بار و کمباین هر ۱۵ روز یک‌بار، با نرخ دولتی توزیع می‌شود.

انتهای پیام/۵۱۱/




افزایش عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی در استان کرمان

منبع: تسنــیم
? افزایش عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی در استان کرمان