افتتاح نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهرسیرجان

نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهر “رویداد بزرگ هنر مجسمه‌سازی در جنوب‌شرق کشور “امروز آغاز به کار کرد. به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان؛مسئول این سمپوزیوم گفت: در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی اولین دوره سمپوزیوم مجسمه سازی گل گهر با حضور ۱۶ نفر از هنرمندان برجسته کشورآغاز شده و از ۱۸۰ اثر به دبیر […]

نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهر “رویداد بزرگ هنر مجسمه‌سازی در جنوب‌شرق کشور “امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان؛مسئول این سمپوزیوم گفت: در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی اولین دوره سمپوزیوم مجسمه سازی گل گهر با حضور ۱۶ نفر از هنرمندان برجسته کشورآغاز شده و از ۱۸۰ اثر به دبیر خانه پس از داوری ۱۶ اثر نهایی برای شرکت در این سمپوزیوم راه یافتند.

ابوذر حلوایی افزود : با توجه به معیارهای مد نظر، مجسمه سازان مولفه های ایرانی اسلامی را مد نظر دارند و تا ۲۵ روز آینده کار ساخت مجسمه ها پیان می یابد و در مکانهای فرهنگی نصب می شوند.

وی گفت:در این سمپوزیوم یک قطعه سنگ مرمریت چشمه شیردوش کرمان، به ابعاد تقریبی ۲۵۰ در ۱۲۰ سانتیمتر در اختیار هر یک از هنرمندان قرار می‌گیرد تا آثارشان را خلق کنند.

مدیر عامل روابط عمومی شرکت صنعتی و معدنی گل گهرافزود : متریال سنگ و مس و اجرا در سطح شهرستان و حضور هنرمندان صاحب‌نام کشورفرصتی برای علاقه مندان هنر مجسمه سازی در سطح استان کرمان است تا در اوج شیوع کرونا آرامش و هنر را بهانه‌ای برای جلای روح مردم قرار دهند.

 وحید محمدی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم  در مراسم افتتاح این رویدادا هنری  هم این سمپوزیوم را گردهمایی تعدادی از هنرمندان ممتاز سراسر کشو  دانست  که در خلق آثار هنری ، هنرمندان کرمانی در کنار سایر هنرمندان کشور از تجربیات همدیگر استفاده می کنند.

نخستین سمپوزیوم مجمسه‌سازی گل گهر از امروز در محوطه‌ای باز واقع در بلوار مالک اشتر جنب میهمانسرای گل گهر به مدت ۲۰ روز و با رعایت همه جانبه شیوه‌نامه‌های بهداشتی میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است و بازدید  هم برای عموم مردم  آزاد است.

دانلود

کد ویدیو

 

 

 
 

 




افتتاح نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهرسیرجان

منبع:صـداوسیـما مرکز کرمان
? افتتاح نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهرسیرجان