اعضای گروه حرفه‌ای شکار غیرمجاز در بافت دستگیر شدند

کرمان – فت فتو – رییس اداره حفاظت محیط زیست بافت گفت: ماموران یگان حفاظت پارک ملی خبر با همکاری ماموران اجرایی یک گروه متخلف حرفه‌ای شکار غیرمجاز را در این شهرستان دستگیر کردند. به گزارش روز پنجشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان کرمان حسن موسی‌پور […]

کرمان – فت فتو – رییس اداره حفاظت محیط زیست بافت گفت: ماموران یگان حفاظت پارک ملی خبر با همکاری ماموران اجرایی یک گروه متخلف حرفه‌ای شکار غیرمجاز را در این شهرستان دستگیر کردند.

به گزارش روز پنجشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان کرمان حسن موسی‌پور افزود: این گروه اقدام به شکار یک راس جبیر و سه راس کل و بز وحشی در پارک ملی خبر کرده بودند.

وی تصریح کرد: از این گروه متخلف یک قبضه اسلحه خفیف کشف و ضبط و متخلفان به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بافت تاکید کرد: ماموران یگان حافظت پارک ملی خبر بافت با رصد شبانه روزی این منطقه با هرگونه صید و شکار غیرمجاز برخورد جدی دارند.

به گزارش فت فتو، پارک ملی خَبْر به مساحت حدود ۱۲۰ هزار هکتار در ۶۰ کیلومتری شهر بافت واقع شده است، این پارک در سال ۱۳۵۰ با عنوان منطقه حفاظت شده و در سال ۱۳۵۴ تحت عنوان پناهگاه حیات وحش خبر و روچون مورد حفاظت قرار گرفت.

این پارک ملی ارزشمند در سال ۱۳۷۰ به عنوان منطقه گردشگری فرهنگی در سازمان فرهنگی یونسکو نیز به ثبت رسید و در سال ۱۳۷۸ قسمت عمده این منطقه به پارک ملی ارتقا یافت.

پارک ملی خبر و پناهگاه حیات وحش روچون ضمن برخورداری از تنوع گونه‌ ای بالای گیاهی و جانوری، گونه‌ های حمایت شده و با ارزشی چون پلنگ، جبیر، کاراکال، روباه شنی، هوبره، عقاب طلایی و غیره را در خود حفظ می ‌کند.  

پارک ملی به محدوده‌ای از منابع طبیعی کشور اعم از جنگل و مرتع و بیشه های طبیعی و اراضی جنگلی و دشت و آب و کوهستان اطلاق می‌شود که نمایانگر نمونه‌های برجسته‌ای از مظاهر طبیعی ایران باشد و به منظور حفظ همیشگی وضع زندگی و طبیعی آن و همچنین ایجاد محیط مناسب برای تکثیر و پرورش جانوران وحشی و رشد رستنی ها در شرایط کاملاً طبیعی تحت حفاظت قرار می‌گیرد.

در پارک های ملی تیراندازی، شکار، تعلیف احشام، قطع درختان، بوته کنی و بطور کلی هر عملی که موجب تخریب محیط شود ممنوع بوده و ورود به این پارک ها نیز تابع دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.




اعضای گروه حرفه‌ای شکار غیرمجاز در بافت دستگیر شدند

منبع: ایرنـا
? اعضای گروه حرفه‌ای شکار غیرمجاز در بافت دستگیر شدند