اعضای بدن یک مجروح حادثه تروریستی کرمان اهدا شد

کرمان – مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کبد و کلیه های سید میثم حسینی از مجروحان حادثه تروریستی کرمان اهدا شد. به گزارش نذیر کرمان، پیمان کارنما ظهرسه شنبه در جمع خبرنگاران در بیمارستان پیامبر اعظم کرمان و در حین انجام عمل جراحی برداشتن اعضای این مجروح با بیان […]

کرمان – مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کبد و کلیه های سید میثم حسینی از مجروحان حادثه تروریستی کرمان اهدا شد.

به گزارش نذیر کرمان، پیمان کارنما ظهرسه شنبه در جمع خبرنگاران در بیمارستان پیامبر اعظم کرمان و در حین انجام عمل جراحی برداشتن اعضای این مجروح با بیان اینکه پس از تشخیص مرگ مغزی سید میثم حسینی و جلب رضایت خانواده، اعضای حیاتی این شهید برداشته و به بیماران نیازمند اهدا شد تصریح کرد: کلیه‌های این شهید بزرگوار در کرمان به ۲ بیمار پیوند زده و کبد نیز برای پیوند به شیراز ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: شهید میثم حسینی در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان از ناحیه جمجمه دچار آسیب وسیع مغزی شده بود که ۱۷ دی ماه پزشک معالج و تیم پزشکی وی را کاندیدای اهدای عضو اعلام کردند.

کارنما گفت: بعد از اطلاع از تأیید مرگ مغزی بیمار، تیم هماهنگ کننده واحد اهدای عضو در بیمارستان پیامبر اعظم حاضر شدند و بعد از انجام آزمایش و معاینه‌های لازم مرگ مغزی وی تأیید شد.

وی با تاکید بر اینکه شهید حسینی کارت اهدای عضو داشت ادامه داد: خانواده شهید نیز بعد از اطلاع از شرایط وی پذیرفتند که اهدای عضو انجام شود.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: قلب شهید حسینی شرایط اهدا را نداشت لذا کبد و ۲ کلیه وی برداشته شد.

وی با اشاره به پیوند اعضای بدن شهیده فاطمه دهقان اهل خراسان رضوی که روزهای گذشته افزود: تاکنون ۲ مورد اهدای عضو از شهدای انفجار تروریستی کرمان انجام شده و سید میثم حسینی ۴۰ ساله و رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان دومین نفر بود.

کارنما گفت: پیوند قلب، کلیه‌ها و کبدهای خانم دهقان نیز در تهران، کرمان و شیراز به خوبی انجام شده و بیماران گیرنده در صحت و سلامت هستند.

وی اظهار داشت: قرار است پیکر شهید حسینی پس پایان عملیات برداشت اعضا برای زیارت به مشهد مقدس اعزام شود و پس از زیارت حرم امام رضا (ع) برای خاکسپاری به کرمان انتقال یابد.

کد خبر ۵۹۸۹۸۸۸




اعضای بدن یک مجروح حادثه تروریستی کرمان اهدا شد

منبع: مــهر
? اعضای بدن یک مجروح حادثه تروریستی کرمان اهدا شد