اعتبار ساخت جاده شهداد نهبندان به استان کرمان ابلاغ شد

گروه استان‌ها – رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: اعتبار ساخت جاده شهداد نهبندان به استان کرمان ابلاغ شده و باید کارهای مناقصه پروژه و انتخاب پیمانکار انجام شود. – اخبار استانها – داریوش امانی در بازدید از بخشی از محورهای مواصلاتی و مجتمع خدمات رفاهی بین جاده‌ای استان کرمان در […]

گروه استان‌ها – رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: اعتبار ساخت جاده شهداد نهبندان به استان کرمان ابلاغ شده و باید کارهای مناقصه پروژه و انتخاب پیمانکار انجام شود.

– اخبار استانها –

داریوش امانی در بازدید از بخشی از محورهای مواصلاتی و مجتمع خدمات رفاهی بین جاده‌ای استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان ، اظهار داشت: برای توسعه جاده‌های استان کرمان باید بگویم که برنامه‌ریزی ساخت و توسعه راه‌ها و اتوبان‌ها در کشور با شرکت ساخت وزارت راه است و ما وظیفه نگهداری از راه‌ها را بر عهده داریم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: برای ساخت آزادراه در کشور شاخص‌هایی وجود دارد که از جمله آن حجم تردد در سال است و بر اساس این شاخص‌ها شرکت ساخت اقدام به توسعه راه‌ها در کشور می‌کند.

وی افزود: وجود مرقد مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در استان کرمان باعث شده که حجم مسافرت و تردد به این استان افزایش پیدا کند و قطعا شرکت ساخت باید بر اساس شاخص‌های موجود توسعه راه‌های استان را در اولویت قرار بدهد.

امانی با تاکید بر اینکه نگهداری مطلوب راه‌های موجود کشور را بر اساس وظیفه سازمان راهدای پیگیری می‌کنیم گفت: در سال ۱۴۰۰ بودجه استان کرمان برای نگهداری و ارتقای ایمنی راه‌ها تقریبا یک و نیم برابر افزایش پیدا کرده است و برای سال ۱۴۰۱ نیز بودجه استان کرمان بودجه قابل ملاحضه‌ای دیده شده است.

وی از ابلاغ اعتبار برای بازسازی جاده شهداد نهبندان خبر داد و گفت: برای محور شهداد نهبندان که چند سال گذشته بر اثر سیل تخریب و مسدود شده بود اعتبار گذاشتیم و در سال جدید باید عملیات اجرایی آن آغاز شود.

آخرین وضعیت محورهای استان کرمان| از مشکلات محور شهداد – نهبندان تا افزایش ۱۲۰ درصدی مسافرت‌های نوروزی
۳۰۰ میلیارد تومان برآورد ساخت محور شهداد- نهبندان است
باتلاقی به نام محور نهبندان- شهداد؛ بعد از گذشت ۲ سال این محور همچنان مسدود است

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخشی از این جاده در استان کرمان و بخشی در استان خراسان جنوبی واقع شده است خاطر‌نشان کرد: حدود ۲۴۰ میلیارد تومان برآورد ساخت این جاده است که اگر بخواهیم کار به اتمام برسد به حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی با بیان اینکه اعتبار این پروژه به استان کرمان ابلاغ شده است و باید کارهای مناقصه پروژه و انتخاب پیمانکار انجام شود تصریح کرد: یکی از اولویت‌های سازمان راهداری کشور در سال ۱۴۰۱ رفع نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار داشت: در جلسه‌ای که با ریاست محترم جمهور داشتیم بر رفع نقاط حادثه خیز در کشور و کاهش تصادفات تاکید داشتند و مقرر شد اعتبار ویژه‌ای گذاشته شود تا در مدت یکسال تمام نقاط حادثه خیز در کشور برطرف شود.

انتهای پیام/۵۱۱/ن/ی




اعتبار ساخت جاده شهداد نهبندان به استان کرمان ابلاغ شد

منبع: تسنــیم
? اعتبار ساخت جاده شهداد نهبندان به استان کرمان ابلاغ شد