اصلاح ساختارها باید انجام شود تا وضعیت معیشت مردم بهبود پیدا کند

کرمان – فت فتو – رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: درباره عملکرد هشت سال دولت گذشته گزارشی تهیه شده است تا مردم بدانند وضعیت کنونی که تحویل دولت شده چه بوده و این اصلاح ساختار باید اتفاق بیافتد تا منجر به افزایش معیشت، توسعه و رفاه اقتصادی شود. به‌ گزارش خبرنگار فت فتو، […]

کرمان – فت فتو – رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: درباره عملکرد هشت سال دولت گذشته گزارشی تهیه شده است تا مردم بدانند وضعیت کنونی که تحویل دولت شده چه بوده و این اصلاح ساختار باید اتفاق بیافتد تا منجر به افزایش معیشت، توسعه و رفاه اقتصادی شود.

به‌ گزارش خبرنگار فت فتو، محمدرضا پورابراهیمی عصر شنبه در آیین معارفه استاندار جدید کرمان گفت: امروز ریس‌جمهور ساده‌زیستی که تمامی تلاش خود را برای کار و مبارزه با فساد گذاشته است مورد هجمه قرار گرفته و حتی در بین نیروهای انقلاب نیز مورد انتقاد قرار می گیرد که یکی از دلایل آن اطلاع رسانی نادرست است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه شاخص های اقتصادی طی ماه های اخیر نویدبخش هستند اظهارداشت:  شاخص های صادرات غیرنفتی ما در ۶ ماه دوم سال گذشته نسبت به مدت مشابه ۳۰ درصد افزایش یافته است و علائم بهبودی وضعیت اقتصادی مشاهده می شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: درخواست ما این است که جایگاه وزارت کشور به عنوان دبیرخانه شورای هماهنگی  اقتصادی همانند گذشته باشد تا این وزارتخانه ماموریت های خودش را انجام دهد.

وی اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی در سیاست حدف ارز ترجیحی  برای کالاهای اساسی دست دولت را باز گذاشته و اگرچه در روش های اجرایی تغییراتی اعمال شده اما اصل موضوع بدون تغییر مانده است.

پورابراهیمی بیان کرد: ما باید وضعیت و اقدامات را به مردم بگوییم؛ دشمن در حال سوءاستفاده علیه نظام است.

وی با اشاره به ضرورت های اصلاح ساختار نظام اقتصادی کشور گفت: درباره عملکرد هشت سال دولت گذشته گزارشی تهیه شده است تا مردم بدانند وضعیت کنونی که تحویل دولت شده چه بوده و این اصلاح ساختار باید اتفاق بیافتد تا منجر به افزایش معیشت، توسعه و رفاه اقتصادی شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته انتطار ما از تیم اقتصادی دولت افزایش تلاش است تاکید کرد: گرچه ارزیابی همچنان زمان نیاز دارد اما عملکرد تیم اقتصادی دولت تاکنون متوسط بوده؛ این اصلاح ساختار اقتصادی نیازمند جرات، جسارت و اهتمام در تصمیم گیری است و در سطح ملی و استانی آماده  همکاری با دولت هستیم.

وی در ادامه با اشاره به شرایط انتخاب استاندار جدیدکرمان بیان کرد: از ابتدای تشکیل دولت آیت‌الله رییسی که دولت، مبنای بچه های انقلابی را داشت، ۲۴۰ نماینده از وزیر کشور حمایت کردند و در جمعبندی که در استان داشتیم تنها سه شرط پاکدستی، سلامت مالی و ارتقای شاخص های عملکردی را گذاشتیم.

پور ابراهیمی گفت: از زحمات زینی وند استاندار سابق باید تشکر کنیم که در حوزه کاری بویژه اقتصادی چیزی در دوران فعالیت خود چیزی کم‌ نگذاشت.

وی ادامه داد: باید از آقای رییس‌جمهور و شخص وزیر کشور بابت انتخاب محمد مهدی فداکار (استاندار جدید) تشکر کنیم که وی نیروی بسیجی و در مکتب شهید سلیمانی بوده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولیت استاندار جدید بسیار سنگین است تصریح کرد: این استان پهناور پس از شهادت سردار سلیمانی متفاوت شده و نگاه ها از همه عالم به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام به آن تغییر کرده است.

وی تاکید کرد: امروز مجموعه ای از نیروهای انقلاب در استان کرمان آماده خدمت هستند و استاندار جدید نباید بدهکار هیچ گروه، باند و جناح سیاسی در کرمان باشد.

پورابراهیمی خطاب به استاندار جدید کرمان گفت:  بدهکاری شما به امام، رهبری‌ معظم انقلاب، شهدا و دولتی است که با اراده مردم روی کار آمده و ادبیات آن را امروز می بینیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: باید از ظرفیت همه نیروهایی که خط قرمز آنان امام راحل، مقام‌معظم رهبری و شهداست استفاده شود و این خواست ریاست جمهوری هم است.

وی اظهارداشت: اولویت امروز ما در استان کرمان ترویج مکتب شهید سردار حاج قاسم سلیمانی است.

پورابراهیمی همچنین پیشنهاد کرد که در تشکیلات سازمانی جایگاهی ویژه برای اختیارات در اقدامات لازم به زائران سردار سلیمانی در استان کرمان اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل شورای راهبردی استان کرمان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان گفت: خط قرمز و حجت ما در کشور ولایت فقیه و در استان نماینده ایشان است؛ ضمن اینکه در این شورا ارکان حکومتی و بخش خصوصی حضور دارند.

وی بیان کرد: بخش بزرگی از اسناد توسعه ای استان ذیل این شورا آماده و مسیر برای استاندار هموار است که این ظرفیت به توسعه کرمان کمک می کند.

پورابراهیمی با اشاره به ظرفیت های توسعه ای در استان کرمان ادامه داد: در شهر کرمان ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری تصویب شده داریم و از سال گذشته ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طرح های توسعه ای سنگ‌آهن آماده اجراست.

وی افزود: باید سعی کنیم در استان وحدت و همدلی ایجاد کنیم و خوشبختانه همه گروه های سیاسی  از استاندار حمایت کرده اند؛ باید مسیر توسعه استان را طوری به پیش ببریم که نه تنها شرایط مردم استان را تغییر دهیم، بلکه شاخص های توسعه کشور نیز از منابع این استان ارتقا یابد.

این نماینده مجلس با گلایهاز یک تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره وضعیت معادن بیان کرد: یکی از ظرفیت های توسعه ای استان کرمان  شورای معادن بود که سال گذشته وزارت صمت تصمیم های نابخردانه ای اتخاذ کرد که حتما جلو این قضیه می ایستیم زیرا براساس آن تصمیم بخشی از اختیارات استان ها در هزینه اعتبارات ناشی از فعالیت معادن در استان حذف شده که دست استاندار  در تصمیم ها خالی می شود.

به گزارش فت فتو در این آیین با حضور وزیر کشور، محمدمهدی فداکار به عنوان استاندار جدید کرمان معرفی و از خدمات علی زینی وند به عنوان استاندار پیشین کرمان قدردانی شد.




اصلاح ساختارها باید انجام شود تا وضعیت معیشت مردم بهبود پیدا کند

منبع: ایرنـا
? اصلاح ساختارها باید انجام شود تا وضعیت معیشت مردم بهبود پیدا کند