اشتغال‌زایی و معیشت محرومان، از اولویت‌های کمیته امداد است

رئیس کمیته امداد بلوک_جیرفت گفت: باتوجع به وظیفه ذاتی کمیته امداد، ارائه خدمات معیشتی، اشتغال‌زایی، درمان، مسکن و امور فرهنگی به محرومان، از اولویت‌ها است. به گزارش سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» کمیته امداد امام (ره) از جمله اولین نهادهایی است که پس از گذشت مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ […]

رئیس کمیته امداد بلوک_جیرفت گفت: باتوجع به وظیفه ذاتی کمیته امداد، ارائه خدمات معیشتی، اشتغال‌زایی، درمان، مسکن و امور فرهنگی به محرومان، از اولویت‌ها است.

به گزارش سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» کمیته امداد امام (ره) از جمله اولین نهادهایی است که پس از گذشت مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ توسط رهبر فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان کشور تأسیس شد.

 
کمیته امداد امام خمینی(ره) در طول تاریخ به عنوان سازمانی الگوساز فعالیت کرده و هرجا احساس می‌شد نیازی وجود دارد و برای رسیدگی به آن متولی نیست، کمیته امداد وارد عمل می‌شد و با تلاش جمعی، کمک‌های مردمی و کمک اندک دولت‌ها مشکل را برطرف می‌کرد.
 
اشتغال و کارآفرینی یکی از محورهای مورد تأکید کمیته امداد امام خمینی(ره) از بدو تأسیس بوده و همچنان در دستور قرار دارد، به همین واسطه این نهاد مردمی تاکنون توانسته بسیاری از مددجویان را از تحت پوشش خود خارج و به خودکفایی آنها کمک کند.
 
اسحاق شهریاری در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» از جیرفت، تسریع ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد را مهم ارزیابی کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای بهبود و تسریع در ارائه خدمات به مددجویان، از ۲ سال پیش، سامانه‌ای هوشمند را راه‌اندازی کرده است.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر بلوک افزود: متقاضیان دریافت خدمات، باید در سامانه هوشمند ثبت‌نام کنند و سپس درخواست‌شان را به کارتابل کمیته امداد محل سکونت‌شان ارسال کنند که درخواست‌ها توسط مددکاران کمیته امداد مورد بررسی قرار بگیرد.
 
اسحاق شهریاری بیان کرد: سامانه هوشمند کمیته امداد به صورت الکترونیک، استعلام‌ها را انجام می‌دهد که باعث بالا رفتن دقت و سرعت در خدمات شده است.
 
وی اشتغال‌زایی را جزو اولویت‌های کمیته امداد، معرفی کرد و گفت: ارائه خدمات کمیته امداد به افراد متقاضی تا دهک پنجم بوده و افراد ۳ دهک اول مستمری و ۲ دهک بعدی در صورت داشتن شرایط، از تسهیلات اشتغال‌زایی برخوردار خواهند شد.
 
رئیس کمیته امداد بلوک درخصوص نحوه‌ی پرداخت مستمری به مددجویان اظهار کرد: مستمری مددجویان معیشت‌بگیر به صورت متمرکز و سراسری واریز می‌شود و با توجه به وظیفه ذاتی کمیته امداد، به مددجویان، خدمات متنوعی از جمله توانمندسازی با اعطا تسهیلات اشتغال، خدمات درمانی، فرهنگی، حمایتی، جهیزیه، مسکن، حقوقی و … ارائه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان هست، تصریح کرد: در کمیته امداد سه نوع تسهیلات اشتغال کارانگیزی، توان افزایی و ارائه طرح وجود دارد که سقف تسهیلات کارانگیزی تا ۲۰۰ میلیون ریال می‌باشد.
 
شهریاری افزود: برای ارائه تسهیلات توان‌افزایی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال، افراد متقاضی بایستی گواهی فنی و حرفه‌ای را ارائه دهند.
 
وی اظهار کرد: به دلیل اهمیت بالای اشتغال‌زایی در کمیته امداد، پرداخت تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال با ارائه پروانه کسب و سایر مجوزها وجود دارد و سال گذشته نیز فصلی در رابطه با مشاغل دانش‌بنیان و طرح‌هایی که سرمایه گذاری زیادی لازم دارند، اضافه شده است که طرح آنها با تایید کارشناس و اداره کل معاونت اشتغال کرمان، تسهیلات تا سقف سه میلیارد ریال را دریافت خواهد کرد.
 
مدیر کمیته امداد شهرستان بلوک از توابع جیرفت درمورد اشتغال‌زایی این نهاد بیان کرد: در بخش اسماعیلی مشاغل کشاورزی، دامداری، کسب و کارهای خُرد، مشاغل خانگی و … با تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد راه‌اندازی شده است.
 
انتهای خبر/ فاریابی




اشتغال‌زایی و معیشت محرومان، از اولویت‌های کمیته امداد است

منبع:آرمـان
? اشتغال‌زایی و معیشت محرومان، از اولویت‌های کمیته امداد است