اشتغالزایی مهمترین برنامه سازمان زندان‌ها در تحقق شعار سال است

به گزارش نذیر کرمان از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها واقدامات تأمینی و تربیتی کشور امروز، ۲۰ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای قضایی استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از وجوه نیاز سازمان زندان در برقراری تعاملات مثبت برای استفاده از پابندهای الکترونیکی است، گفت: در زندان […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها واقدامات تأمینی و تربیتی کشور امروز، ۲۰ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای قضایی استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از وجوه نیاز سازمان زندان در برقراری تعاملات مثبت برای استفاده از پابندهای الکترونیکی است، گفت: در زندان سه دسته زندانی وجود دارند؛ دسته اول افرادی هستند که عرصه امنیت را برای مردم تنگ کرده و قابل اصلاح نیستند. بخش دوم افرادی که جرایم متوسط داشته‌اند که باید تحت پوشش برنامه‌های آموزشی و تربیتی باشند و دسته سوم افرادی هستند که حضور آنها در زندان‌ها ضرورت ندارد و باید تحمل حبس آنها در خارج از زندان باشد.

وی با بیان اینکه زندانیان به لحاظ فقر فکری، فرهنگی و یا مادی وارد زندان شده‌اند، اظهار کرد: زندان یک مجموعه چند وجهی است که مهمترین وجهه کار مجموعه زندان‌ها ایجاد زمینه اصلاح و تربیت مددجویان است و برای تحقق آن نیازمند برقراری تعامل مثبت با مراجع قضایی هستیم.

محمدی با تأکید بر اینکه برای قرار دادن زندانی در مسیر اصلاحی و تربیتی باید در راستای توسعه اشتغال تلاش کنیم، گفت: این امر در سال جاری از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است و می‌توانیم گام مؤثری برای تحقق شعار سال در زندان‌ها برداریم.

وی مسئولیت سازمان زندان‌ها در تحقق شعار سال را متفاوت از سایر بخش‌ها دانست و گفت: در این رابطه علاوه ‌بر تلاش برای توسعه اشتغال، آمادگی داریم با همکاری مسئولان محلی به ویژه استاندار، در هر استان در کنار زندان‌های مرکزی کارگاه‌های تولیدی و مجتمع‌های کارگاهی را ایجاد کنیم تا اشتغال خارج از زندان زندانیان و نیز اشتغال خانواده زندانیان محقق شود.

رئیس سازمان زندان‌ها واقدامات تأمینی و تربیتی کشور افزود: با توسعه اشتغال برای افراد آزاد شده از زندان، چرخه بازگشت به زندان از بین می‌رود و برای تحقق این مهم نیازمند همکاری مراجع قضایی هستیم که در استان کرمان این تعامل در حد اعلای خود وجود دارد.

وی با بیان اینکه حضور قضات در زندان‌ها در ایجاد زمینه آزادی مدددجویان واجد شرایط بسیار مؤثر بوده است، اظهار کرد: کمک‌های خیران برای آزادسازی زندانیان و نیز کمک به خانواده زندانیان در استان کرمان نسبت به سایر استان‌ها قابل توجه است و این امر از خصایص دیار کریمان است.

محمدی انتقال زندان‌ها به خارج از محدوده شهرها را از اولویت‌های مورد نظر سازمان زندان‌ها دانست و ادامه داد: فروش زندان‌های واقع در داخل بافت‌های شهری از طریق مولدسازی سبب می‌شود با ایجاد ارزش افزوده نیازی به بودجه‌های عمرانی دولت تا سال‌های آینده نباشد و در استان کرمان امیدواریم بتوانیم در این حوزه موفق شویم.

گفتنی است، در پایان این جلسه ۱۱۸ نفراز مددجویان جرایم غیرعمد استان کرمان آزاد شدند.

انتهای پیام




اشتغالزایی مهمترین برنامه سازمان زندان‌ها در تحقق شعار سال است

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? اشتغالزایی مهمترین برنامه سازمان زندان‌ها در تحقق شعار سال است