اشتغالزایی در مدارس خالی رفسنجان/ منطقه ویژه اقتصادی پای کار آمد

کرمان- فت فتو- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان تبدیل فضاهای خالی مدارس این شهرستان به محیط‌های زراعی، کشاورزی و صنایع دستی را با رویکرد اقتصاد مقاومتی بهترین راهبرد توسعه اشتغال دانست و گفت: در ۲۰۰ روستای شهرستان مدارسی وجود دارد که عمدتاً متروکه و خالی از جمعیت دانش آموزی است. به گزارش فت فتو روح […]

کرمان- فت فتو- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان تبدیل فضاهای خالی مدارس این شهرستان به محیط‌های زراعی، کشاورزی و صنایع دستی را با رویکرد اقتصاد مقاومتی بهترین راهبرد توسعه اشتغال دانست و گفت: در ۲۰۰ روستای شهرستان مدارسی وجود دارد که عمدتاً متروکه و خالی از جمعیت دانش آموزی است.

به گزارش فت فتو روح الله بهرامشاهی روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت میلاد باسعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار در دیدار فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری بین منطقه ویژه اقتصادی، آموزش و پرورش و سپاه در ایجاد رونق کسب و کار در روستاها در حال تدوین داریم تا با احیای زیرساخت ها در مدارس روستایی برای ساکنان نیز تولید ثروت شود.

وی با اشاره به اینکه در این تفاهم نامه آموزش و پرورش می تواند مدارس کم استحکام و خالی از جمعیت دانش آموزی را در اختیار قرار دهد تا طرح های اقتصاد مقاومتی در آنها اجرا شود افزود: با این کار مدارس احیا می شود و فعالیت های اشتغالزا نیز از طریق ارائه تسهیلات کم بهره به مردم رونق می گیرد.

بهرامشاهی با اشاره به برخی مدارس در روستاها که از استحکام مطلوب برخوردار نیستند مانند روستاهای اسلامیه و فردوسیه آزادگان بیان کرد: مرکز جوارکارگاهی که با همت مرکز فنی و حرفه ای در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان راه اندازی شده می تواند آموزش های رایگان کسب و کار را به قشر بسیج در قالب این طرح ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: می توان طرح های اقتصاد مقاومتی مانند پرورش قارچ و ترویج صنایع دستی و غیره را در مدارس راه اندازی کرد که برای اهالی روستاها درآمدزایی در بر دارد.

بهرامشاهی با اشاره به اینکه مساحت منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بیش از ۲ هزار هکتار است که حدود ۳۸ واحد تولیدی در آن فعال است گفت: در این واحدها برای بیش از هزار و ۶۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.

سرهنگ محمد پساوند فرمانده سپاه رفسنجان هم در این دیدار گفت: بسیج آمادگی دارد در بحث رونق اقتصادی و تقویت معیشت مردم آموزش های لازم را ارائه دهد تا با ترویج آموزش ها اشتغال نیز توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی می تواند تسهیلات کم بهره در اختیار متقاضیان قرار دهد افزود: باغ کنتوئیه در سرچشمه رفسنجان ۳۶ هکتار است که آب دو رشته قنات آن در حال هدر رفتن است؛ در این باغ می توان با ایجاد بومگردی ها بحث گردشگری را فعال و حداقل برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرد.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.




اشتغالزایی در مدارس خالی رفسنجان/ منطقه ویژه اقتصادی پای کار آمد

منبع: ایرنـا
? اشتغالزایی در مدارس خالی رفسنجان/ منطقه ویژه اقتصادی پای کار آمد