اسرائیلی ها توان حمله به تأسیسات هسته ای ایران را ندارند/ محور مقاومت در منطقه چتر امنیتی برای مسئله هسته ای ایران ایجاد کرده است

علیرضا عرب گفت: اسرائیلی ها توان حمله به تأسیسات هسته ای ایران را به تنهایی ندارند و راهبردشان این است که آمریکا را در این زمینه ترغیب کنند تا اگر قرار است حمله نظامی به تأسیسات هسته ای ایران شود، آمریکا این کار را انجام دهد. علیرضا عرب در گفتگو با فت فتو؛ با بیان […]

علیرضا عرب گفت: اسرائیلی ها توان حمله به تأسیسات هسته ای ایران را به تنهایی ندارند و راهبردشان این است که آمریکا را در این زمینه ترغیب کنند تا اگر قرار است حمله نظامی به تأسیسات هسته ای ایران شود، آمریکا این کار را انجام دهد.

علیرضا عرب در گفتگو با فت فتو؛ با بیان اینکه دولت بایدن، تمایلی به دخالت نظامی در منطقه غرب آسیا ندارد، گفت: توجه اصلی آمریکایی ها بر حوزه شرق آسیا و چین متمرکز خواهند بود که در این بین، صنعت هسته ای جمهوری اسلامی ایران در حال پیشرفت است که این مهم برای اسرائیلی ها قابل تحمل نیست.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: برآورد اسرائیلی ها این است که جمهوری اسلامی ایران به آستانه مسائل هسته ای بسیار نزدیک تر از همیشه است و در این بین آمریکایی ها در مواجه با مسائل هسته ای ایران حتی از گزینه نظامی سخنی به میان نمی آورند که این مسئله به دلیل راهبرد کلان آمریکا است که تمایل به دخالت نظامی در منطقه ندارد و این مسائل نقطه درد مضاعف برای اسرائیل است که این امر برای آنها قابل تحمل نیست.

وی بیان کرد: برآورد کلی اسرائیلی ها این است که در گفتگوهای استراتژیک و مستمری که با آمریکایی ها دارند، آنها را می توانند مجاب کنند که حداقل به صورت نمادین هم که شده از مطرح بودن گزینه نظامی در مواجه با ایران صحبت کنند تا با این شرایط ایران از برنامه های هسته ای خود عقب نشینی کند و اسرائیلی ها نظرشان این است که تا زمانی گزینه نظامی به صورت معتبر و تهدید نظامی علیه ایران مطرح نشود، جمهوری اسلامی ایران عقب نشنی نخواهد کرد.

عرب تصریح کرد: آمریکایی ها با توجه به اینکه راهبردشان عدم دخالت نظامی در منطقه است و نیروهای نظامی خود را دارند از منطقه کم می کنند؛ حتی اگر صحبت از گزینه نظامی در مواجه با برنامه هسته ای ایران مطرح شود، این اقدام جدی نخواهد بود و صرفا به خاطر فشار اسرائیلی ها این اتفاق خواهد افتاد و ایران آن را جدی نخواهد گرفت.

این کارشناس مسائل بین الملل با تأکید بر اینکه اسرائیلی ها درد زیادی را در ارتباط با پروژه هسته ای ایران تحمل می کنند، اظهار کرد: اسرائیلی ها توان حمله به تأسیسات هسته ای ایران را به تنهایی ندارند و راهبردشان این است که آمریکا را در این زمینه ترغیب کنند تا اگر قرار است حمله نظامی به تأسیسات هسته ای ایران شود، آمریکا این کار را انجام دهد.

وی تصریح کرد: برآورد اسرائیلی ها این است که اگر خودشان توان این حمله را ندارند به این دلیل است که سایت های هسته ای ایران پراکنده و دارای ایمنی بالایی هستند که برای حمله به این تأسیسات، اسرائیل نیاز به بمب های سنگر شکن جدید دارد که این نوع بمب ها را آمریکایی ها در اختیار اسرائیلی ها قرار نداده اند.

عرب با بیان اینکه علاوه بر این محور مقاومت در سراسر منطقه چتر امنیتی برای مسئله هسته ای ایران ایجاد کرده است، عنوان کرد: اسرائیلی ها به خوبی می دانند که اگر بخواهند حمله مؤثر و گسترده به تاسیسات هسته ای ایران، انجام دهند در آن صورت با محور مقاومت طرف هستند و موشک های و پهبادهای محور مقاومت از چند جبهه جنوب اسرائیل، غزه، جبهه شمالی یعنی لبنان و جولان، محور نوار ساحلی اسرائیل نشانه خواهد رفت.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: علاوه بر این دو جبهه، از چندین جغرافیا عراق، سوریه، ایران، یمن، موشک ها و پهبادها مقاومت به صورت هماهنگ، منسجم و یکپارچه به اسرائیل اثبات خواهد کرد که طبق برآورد استراتژیک، اگر اسرائیل با چنین حمله ای مواجه شود در همان ساعات اولیه تمام موشک های سامانه دفاعی آنها خالی خواهد شد و اسرائیل خسارت غیر قابل تحمل و غیر قابل جبرانی متحمل می شود.

وی خاطر نشان کرد: محال است که اسرائیل خود دست به حمله نظامی مؤثر و گسترده در خصوص مسائل هسته ای ایران بزند و صرفا اقدامات خرابکارانه و ترور دانشمندان هسته ای ما، در توان آنها است و آمریکا نیز برای اینکه راهبرد کلی آنها کاهش نیروهای نظامی در منطقه و عدم تمایلی به دخالت نظامی در منطقه است؛ دست به چنین حمله ای، نخواهد زد.

انتهای پیام/م




اسرائیلی ها توان حمله به تأسیسات هسته ای ایران را ندارند/ محور مقاومت در منطقه چتر امنیتی برای مسئله هسته ای ایران ایجاد کرده است

منبع:آرمـان
? اسرائیلی ها توان حمله به تأسیسات هسته ای ایران را ندارند/ محور مقاومت در منطقه چتر امنیتی برای مسئله هسته ای ایران ایجاد کرده است