استقبال گردشگران نوروزی از قلب طهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه نذیر کرمان، وحید رضا انارکی محمدی با اشاره به اینکه برخی محلات منطقه ۱۲  به اندازه چند کشور ظرفیت گردشگری و بازتاب تاریخ کهن ایران را دارد، گفت : مدیریت شهری با همکاری سازمان‌های میراث فرهنگی، شورای اسلامی شهر و سایر نهاد های ذیربط در تلاش است منطقه ۱۲ […]

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه نذیر کرمان، وحید رضا انارکی محمدی با اشاره به اینکه برخی محلات منطقه ۱۲  به اندازه چند کشور ظرفیت گردشگری و بازتاب تاریخ کهن ایران را دارد، گفت : مدیریت شهری با همکاری سازمان‌های میراث فرهنگی، شورای اسلامی شهر و سایر نهاد های ذیربط در تلاش است منطقه ۱۲ را از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل کند.

وی با ابراز خرسندی از این که نوروز امسال تاکنون با  آرامش و بدون هیچ حادثه‌ای در منطقه ۱۲ سپری شد، افزود: همکاری و تعامل درون سازمانی و برون سازمانی تمام دست اندرکاران ستاد هماهنگی خدمات سفر منجر به برقراری نظم و امنیت شد و امیدوارم تا پایان نوروز میزبانی خوب و بدون تنشی را نیز شاهد باشیم.

شهردار منطقه۱۲ گفت: برای ایام نوروز ۱۴۰۳ نیازمند برنامه‌ریزی‌های پایدارتری بودیم و همزمانی این ایام با ماه مبارک رمضان، برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای را می‌طلبید که با توجه به این مسایل با تدبیر ستاد گردشگری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، برنامه‌های خوب و ویژه‌ایی برای ایام نوروز پیش‌بینی شد.

شهردار منطقه ۱۲ اظهار کرد: طراحی مسیرهای پیاده گردشگری با هدف حفاظت از بافت و رونق بخشیدن به صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین اقدامات اجرایی در منطقه ۱۲ برای زنده‌سازی این بافت‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره  به اینکه ۳۰۰ اثر و بنا در این منطقه ارزش‌گذاری شده، گفت :  ۱۸ موزه از جمله مهمترین موزه‌های تهران و کشور مانند موزه ملی ایران باستان، آبگینه، کاخ موزه گلستان و … آثار ارزشمندی مانند سردر باغ ملی، مدرسه دارالفنون، باغ شمس العماره، عمارت مسعودیه در این منطقه قرار دارند.

انارکی محمدی یاد آور شد:همچنین بقاع متبرکه مانند امامزاده زید، امامزاده سید اسماعیل و کلیساهای تادئوس و سورگئورک و… مدارس علمیه عالی شهید مطهری، خان مروی و مساجد امام، ارگ، جامع میهمان شهروندان این منطقه است.

وی گفت: وجود شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی مشهور همچون ‘قوام السلطنته’،’شهید آیت الله سیدحسن مدرس’،’شهید مصطفی چمران’، ‘جلال آل احمد’، ‘پروین اعتصامی’ که محل سکونت و فعالیتشان در این منطقه بوده بر اهمیت این منطقه افزوده است.

شهردار منطقه ۱۲ در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت صنعت  توریسم  و گردشگری به خصوص  در سال‌های اخیر هم از بعد اقتصادی  و هم از بعد احیا و شکوفایی ظرفیت بالقوه محلات و مناطق تاریخی می‌بایست با تقویت نقاط مثبت و ظرفیت‌های بالای گردشگری منطقه، شکوفایی و سرزندگی محلات منطقه ۱۲ را ارتقا داده و آن را به عنوان مقصد نهایی گردشگران تبدیل کنیم.

انتهای پیام/




استقبال گردشگران نوروزی از قلب طهران

منبع:آنـــا
? استقبال گردشگران نوروزی از قلب طهران