استقبال بی‌نظیر نوجوانان رفسنجانی از اعتکاف/ افزایش ۱۰۰۰ نفری معتکفان نسبت به سال گذشته در شهرس

نذیر کرمان/کرمان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان با بیان این که امسال میزان استقبال از حضور در اعتکاف در این شهرستان بالاتر از سال‌های قبل بوده است، گفت: با وجودی که یک هفته از مهلت ثبت‌نام اعتکاف نوجوانان گذشته بود، هنوز درخواست‌هایی با اشک و گریه برای ثبت‌نام داشتیم. حجت‌الاسلام سیدمرتضی نقیب‌پور در گفت‌وگو […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان با بیان این که امسال میزان استقبال از حضور در اعتکاف در این شهرستان بالاتر از سال‌های قبل بوده است، گفت: با وجودی که یک هفته از مهلت ثبت‌نام اعتکاف نوجوانان گذشته بود، هنوز درخواست‌هایی با اشک و گریه برای ثبت‌نام داشتیم.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی نقیب‌پور در گفت‌وگو با نذیر کرمان با تبریک سالروز ولادت امیرالمومنین علیه السلام اظهار کرد: ایام‌البیض ماه رجب را باید همه قدر دانست؛ چه آن‌هایی که توفیق اعتکاف دارند و چه آن‌ها که به هر دلیلی نتوانستند در این مراسم معنوی شرکت کنند. کسانی که توفیق حضور در اعتکاف را پیدا نکردند می‌توانند با روزه‌داری و انجام اعمال این ایام خود را شریک کنند.

وی در ادامه با بیان این‌که مراسم معنوی اعتکاف در ۴۰ مسجد شهرستان رفسنجان برگزار می‌شود، تصریح کرد: بر اساس برآوردی که انجام شده بیش از ۴۰۰۰ نفر در رفسنجان معتکف شده‌اند که نسبت‌به سال گذشته ۱۰۰۰ نفر افزایش داشته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان اظهار کرد: با توجه به پر شدن ظرفیت مساجد، برای تجمیع مساجد نتوانستیم اقدام کنیم و این نشان می‌دهد برخلاف آنچه در تبلیغات دشمنان است، مردم بویژه جوانان و نوجوانان گرایش بیشتری به دین دارند. 

نقیب‌پور عنوان کرد: ما واقعا شرمنده مردم و نوجوانان هستیم و ان شاءالله برای سال بعد برنامه‌ریزی کنیم که مساجد بزرگتر را برای نوجوانان در نظر بگیریم چرا که گرایش جوانان به این مراسم بیشتر شده لذا از کسانی که تقاضای حضور در مراسم معنوی اعتکاف را داشتند اما امکان پذیرش آن‌ها مهیا نبود، عذرخواهی می‌کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان یادآور شد: برنامه‌هایی که برای این ایام در مساجد پیش‌بینی شده از لحاظ محتوایی حساب‌شده‌تر است تا بتواند شبهات اعتقادی و گره‌های ذهنی معتکفان را حل کند. میزهای مشاوره، حلقه‌های معرفتی و بصیرتی و در نظر گرفتن امکان سوالات و انتقادات معتکفان نسبت‌به مسئولین درباره انتخابات از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است. یقین دارم کسانی که اعتکاف شرکت می‌کنند تفاوت آن‌را با سال‌های قبل مشهود خواهند دید.

انتهای پیام




استقبال بی‌نظیر نوجوانان رفسنجانی از اعتکاف/ افزایش ۱۰۰۰ نفری معتکفان نسبت به سال گذشته در شهرس

منبع: ایـسنا
? استقبال بی‌نظیر نوجوانان رفسنجانی از اعتکاف/ افزایش ۱۰۰۰ نفری معتکفان نسبت به سال گذشته در شهرس