استفاده از ظرفیت رسانه‌ها جهت پیشگیری از جرایم الزامی است

کرمان- رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها جهت آموزش و آگاهی مردم در زمینه پیشگیری از جرایم الزامی است. به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی صبح شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با گرامیداشت هفته بسیج، بیان کرد: فکر و اندیشه مرز ندارد […]

کرمان- رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها جهت آموزش و آگاهی مردم در زمینه پیشگیری از جرایم الزامی است.

به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی صبح شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با گرامیداشت هفته بسیج، بیان کرد: فکر و اندیشه مرز ندارد و به همین دلیل هم اکنون شاهد تأثیر تفکر بسیجی در دنیا هستیم.

حمیدی سپس با یادآوری اینکه استان کرمان دارای رتبه نهم کشوری در زمینه سرقت است، تاکید کرد: باید با اقدامات مؤثر شاهد رشد منفی نرخ سرقت باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به فراوانی سرقت در استان و کشور، نباید مقوله مقابله با سرقت از دستور کار مسئولان مربوطه خارج شود.

حمیدی در ادامه خواستار تسریع در روند نصب دوربین‌های پایش تصویری شد و تاکید کرد: این سامانه‌ها در ردیابی سارقان و مسائل امنیتی شهرها بسیار اهمیت دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر مقداری نرخ رشد سرقت کنترل شده است که نباید این موفقیت کوچک شمرده شود.

حمیدی در ادامه افزود: به طور مثال اقدامات مؤثری در مقابله با سرقت سیم‌های برق انجام و منجر به کاهش این جرم شده است و انتظار می‌رود این روند متوقف نشود.

رئیس شورای قضائی استان کرمان با تاکید بر اینکه عفو پایان سال گذشته مشمول سارقان نشده است، بیان کرد: از یک سال و نیم گذشته به سارقان سخت گیری می‌شود و حتی به آنان به جز موارد خیلی ضروری مرخصی داده نمی‌شود.

حمیدی به طرح جمع‌آوری داوطلبانه سلاح‌های غیرمجاز در ماه‌های گذشته نیز اشاره و تصریح کرد: در شوراهای تأمین و پیشگیری استان و شهرستان اقداماتی انجام و بیش از ۱۵۰۰ سلاح جمع آوری شده است که برای جلوگیری از جرایم خشن باید این طرح استمرار یابد.

وی بر لزوم ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی و تجمیع آنها نیز تاکید و بیان کرد: اموال سرقتی به کارگاه‌های ضایعاتی منتقل می‌شود و از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۱۲ کارگاه ضایعاتی پلمب شده است.

حمیدی گفت: ضرورت دارد مراکز خرید و فروش اجناس دست دوم در فضای حقیقی و مجازی ساماندهی شود زیرا کالاهای سرقتی در این محل‌ها به فروش می‌رسد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه باید بانک اطلاعاتی مالخران حرفه‌ای تشکیل شود، افزود: لازم است کارگاه‌های مجاز ضایعاتی تجمیع شوند و در این راستا بایستی دستگاه‌های خدمت رسان زیرساخت‌های مورد نیاز آن را تکمیل کنند.

وی بر ضرورت انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهرها تاکید کرد و گفت: مردم از این موضوع گلایه دارند و باید صنوف آلاینده ساماندهی شوند.

حمیدی در پایان فعالیت گشت رضویون را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: رها کردن خودروها در شهر به ویژه در شب‌ها یک آسیب است لذا نباید شهرداری جلوی تغییر کاربری پارکینگ‌ها را بگیرد بلکه لازم است ظرفیت پارکینگ‌های عمومی افزایش یابد.

کد خبر ۵۹۴۹۲۰۶




استفاده از ظرفیت رسانه‌ها جهت پیشگیری از جرایم الزامی است

منبع: مــهر
? استفاده از ظرفیت رسانه‌ها جهت پیشگیری از جرایم الزامی است