استفاده از تجارب در اصلاح الگوی کشت تا عدم تنظیم بازار از جیب کشاورز

فت فتو/کرمان استاندار کرمان عنوان کرد: بهترین نظر را باتجربه ترین کارمند جهادکشاورزی که شاید پایین ترین سمت را دارد، مطرح می کند و باید از نظرات آنان استفاده کنید. محمدمهدی فداکار عصر امروز ۲۸ خردادماه در نشست با کارکنان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان گفت: در جیرفت ۱۸ سال منطقه ویژه کشاورزی و تبدیلی وجود […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان عنوان کرد: بهترین نظر را باتجربه ترین کارمند جهادکشاورزی که شاید پایین ترین سمت را دارد، مطرح می کند و باید از نظرات آنان استفاده کنید.

محمدمهدی فداکار عصر امروز ۲۸ خردادماه در نشست با کارکنان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان گفت: در جیرفت ۱۸ سال منطقه ویژه کشاورزی و تبدیلی وجود دارد.

وی با طرح این سوال که برای هر مترمکعب آب مصرفی در استان چقدر درآمد ایجاد می کند؟ اظهار کرد: در تولیدات محصولات کشاورزی برنامه ریزی و سازماندهی شده، نیست لذا الگوی کشت را باید اصلاح کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به خسارات سیل اظهار کرد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل سیل بند خرم نیاز است.

بازار را با جیب کشاورز تنظیم نکنید

رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان گفت: بازار را با جیب کشاورز تنظیم نکنید.

سعید برخوری عصر امروز ۲۸ خردادماه در نشست با کارکنان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان از تغییر الگوی کشت سخن به میان آورد و گفت: در ۵۰ سال اخیر مطالبه گری برای تغییر الگوی کشت صورت نگرفته است.

وی بر لزوم تعیین مسیر الگوی کشت تاکید کرد و افزود: با دستور نمی توان طرح تغییر الگوی کشت را اجرایی کرد و باید در ابتدا مسیر آن را هموار و میزان منفعت اقتصادی آن را مشخص کنید.

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان درست کردن اهرم اقتصادی، آب و کشاورزی قراردادی را از لازمه های اجرای طرح تغییر الگوی کشت برشمرد و اظهار کرد: سیاست گذاری باید با آب انجام شود.

وی با بیان این مطلب که مزیت کشاورزی قراردادی در جنوب استان در تازه خوری و صادرات است، در ادامه عنوان کرد: نقطه ضعف کشور در عدم داشتن برنامه، میزان و به کجا صادرات کنیم، است و نوسانات باعث تنش در این حوزه شده است.

جنوب استان کرمان می تواند تامین کننده محصولات کشاورزی مورد نیاز بازی جام جهانی قطر باشد

ذبیح الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به در حال احداث گلخانه پیشرفته در منطقه اسفندقه گفت: پول زیادی از کشور به دلیل خرید بذر هیبریدی خارج می شود اما گلخانه ای در اسفندقه در حال تولید این بذر است.

وی بیان کرد: جنوب استان کرمان آمادگی تامین مواد غذایی و محصولات کشاورزی قطر و امارات و کشورهای حاشیه خلیج فارس در فاصله زمانی بازی های فوتبال جام جهانی را دارد و برای آن برنامه داریم.

انتهای پیام




استفاده از تجارب در اصلاح الگوی کشت تا عدم تنظیم بازار از جیب کشاورز

منبع: ایـسنا
? استفاده از تجارب در اصلاح الگوی کشت تا عدم تنظیم بازار از جیب کشاورز