استراتژی وحدت در اردوگاه اصول‌گرایی

درحالی وحدت درمیان اصلاح‌طلبان قربانی سیاه‌نمایی و انزوای برخی طیف‌های این جریان است، اردوگاه اصول‌گرایی استراتژی وحدت برای مشارکت حداکثری را درپیش گرفته است. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ با نزدیک‌شدن به رقابت‌های انتخاباتی اسفندماه، کش‌وقوس‌های احزاب برای صف‌بندی سیاسی در انتخابات درحال افزایش است بااین‌حال، اما هنوز نمی‌توان درباره آرایش […]

درحالی وحدت درمیان اصلاح‌طلبان قربانی سیاه‌نمایی و انزوای برخی طیف‌های این جریان است، اردوگاه اصول‌گرایی استراتژی وحدت برای مشارکت حداکثری را درپیش گرفته است.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ با نزدیک‌شدن به رقابت‌های انتخاباتی اسفندماه، کش‌وقوس‌های احزاب برای صف‌بندی سیاسی در انتخابات درحال افزایش است بااین‌حال، اما هنوز نمی‌توان درباره آرایش سیاسی جناح‌ها به‌طور قطعی اظهارنظر کرد، چراکه ممکن است تاآخرین لحظه، نحوه آرایش سیاسی جریانات‌حزبی برای ورود به رقابت‌های انتخاباتی تغییر کند.

این‌میان، اما آنچه مسلم است تلاش دو جریان اصلی اصول‌گرا و اصلاح‌طلب برای کسب بیشترین کرسی در مجلس شورای اسلامی و احتمالاً رأی‌آوری چهره‌های مورد حمایت آنها در خبرگان رهبری خواهد بود.

استراتژی وحدت در اردوگاه اصول‌گرایی

اصول‌گرایان بدون شک چالشی با عنوان تحریم یا قهر انتخاباتی ندارند؛ از این‌رو با استراتژی وحدت به دنبال مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو هستند.

اصول‌گرایان همواره بر مشارکت‌انتخاباتی و حضور همه طیف‌ها پای صندوق رأی تأکید کردند، اما اینکه هنوز از آرایش‌سیاسی خود برای انتخابات پیش‌رو پرده‌برداری نکردند، به علت تفاوت سلایق در درون این گفتمان است که نمی‌توان از آن به‌عنوان دعوای جناحی یاد کرد.

در نهایت چنانچه اصول‌گرایان با یک لیست وارد رقابت‌های انتخاباتی نشوند، می‌توانند با دربرگیری سلایق‌مختلف مشارکت حداکثری را رقم‌زده و درنهایت نیز چهره‌های کارآمد را روانه مجلس کنند.

مشارکت انتخاباتی اصلاحات، قربانی سیاه‌نمایی و انزوا

در سوی دیگر رقابت‌های انتخاباتی، اما اردوگاه اصلاحات بااختلافات و تنش‌های درون‌حزبی ریشه‌دارتری دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

گروهی از تندروها و رادیکال‌های این جریان معتقدند که نباید در انتخابات شرکت کرد و رویه تحریم‌انتخاباتی را درپیش گرفتند و البته برای تحمیل باور خود به جامعه نیز از تریبون برخی رسانه‌های زنجیره‌ای استفاده می‌کنند تا با سیاه‌نمایی و وانمودکردن بر اینکه رأی مردم تأثیری در بهبود اوضاع نخواهد داشت، مانع مشارکت حداکثری شوند.

درکنار این جریان، طیف دیگری از اصلاح‌طلبان که با نام اعتدالی و میانه‌رو شناخته می‌شوند، راهی جز صندوق رأی را دربرابر خود نمی‌بینند و تنها راه بازگشت به‌قدرت را در انتخابات و مشارکت‌سیاسی جستجو می‌کنند.

این جریان البته، قربانی‌اختلافات درون‌حزبی، راهی جز ارائه یک لیست ندارد که آن هم نمی‌تواند سلایق‌مختلف در این جریان‌سیاسی را نمایندگی کند.

درکنار این دو طیف اصلاح‌طلب برخی هم دچار انزوا و سرخوردگی از گذشته اصلاح‌طلبان شده و اساساً نه بنای مشارکت در انتخابات داشته و نه در پازل تحریم‌انتخاباتی بازی می‌کنند و تنها سکوت و گوشه‌نشینی را درپیش گرفته‌اند.

حال باید منتظر صف‌بندی نهایی جریان‌های سیاسی برای انتخابات اسفندماه بود تا روشن‌شود کدام جریان برای بهبود معیشت مردم همت پیشه خواهد کرد.

انتهای خبر/ طهماسبی

منبع: دانا




استراتژی وحدت در اردوگاه اصول‌گرایی

منبع:آرمـان
? استراتژی وحدت در اردوگاه اصول‌گرایی