استان کرمان پیشتاز پرداخت وام اشتغال‌زایی در کشور

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: استان کرمان به لحاظ مبلغ پرداخت وام اشتغال‌زایی در کشورپیشتاز است و بیش از ۶۰ درصد پرداخت‌ وام به مددجویان داشته است. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان، ناصر عسکری‌نژاد امروز چهاردهم اسفندماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالگرد تاسیس نهاد کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در چهاردهم […]

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: استان کرمان به لحاظ مبلغ پرداخت وام اشتغال‌زایی در کشورپیشتاز است و بیش از ۶۰ درصد پرداخت‌ وام به مددجویان داشته است.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان، ناصر عسکری‌نژاد امروز چهاردهم اسفندماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالگرد تاسیس نهاد کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در چهاردهم اسفندماه گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) از نیمه شعبان با اطعام مهدوی کار خود آغاز کرده‌ و از طریق پایگاه‌های مردمی و مراکز نیکوکاری این فعالیت‌ها را ادامه خواهد داد.

 
وی ادامه داد: نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) از جمله نهادهایی است که دستور تشکيل آن به‌دست امام(ره) بوده است و از بزرگ‌ترین نهادهای حمایتی در کشور و حتی دنیا است و پیشتاز اصلی خیر و احسان است.
 
عسکری‌نژاد بیان کرد: این نهاد ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به‌دستور امام(ره) و در راستای توجه او به مستضعفان بوده است اما به‌واقع سابقه کمیته امداد حتی به قبل از انقلاب و از سال ۱۳۴۲ به‌بعد و توجه امام(ره) به خانواده‌های زندانی در دوران انقلاب بوده است و نهایتاً در ابتدای پیروزی انقلاب این نهاد شکل گرفت.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: این نهاد مقدس کم‌کم به سمت ایجاد اشتغال، کار و زندگی شرافت‌مندانه حرکت کرد، اگرچه این موضوع از پایه‌های اصلی سابقه کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده است و در سال‌های اخیر عمده فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) به‌سمت توانمندسازی بوده است.
 
وی با اشاره به این‌که نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) فعالیت‌های خود را در دو حوزه معیشت و توانمندسازی انجام می‌دهد، توضیح داد: یکی از اقدامات در بخش معیشت پرداخت مستمری به نیازمندان خواهد بود، در خصوص تامین اعتبار منابع مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) باید گفت که از چند وجه از جمله عنایات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، صدقات مردم، هدایا و زکات، املاک و مستقلات این نهاد و بخشی دیگر از محل فروش املاک است البته بخش عمده آن کمک‌ها و صدقات مردمی است.
 
عسکری‌نژاد با بیان‌این‌که در حوزه مستمری از طریق دولت ۱۱۵ هزار خانوار تحت حمایت در کرمان وجود دارد، اظهار کرد: براساس آمار از سال ۱۴۰۰، ۱۱۲ هزار ۷۱۹ مورد خانوار کمک معیشت‌بگیر است، که ۲۷۷ هزار ۴۸۸ نفر را شامل می‌شود.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) توضیح داد: از کل مجموع افراد تحت سرپرستی کمیته امداد امام خمینی(ره) ۵۴ هزار و ۴۹۸ زنان سرپرست خانوار هستند که تحت حمایت قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۲ هزار خانوار زندانی هستند و ۹ هزار نفر از زنان مطلقه هستند که خدمت دریافت می‌کنند، در واقع  ۴۸ تا ۵۰ درصد مستمری‌بگیران مربوط به زنان سرپرست خانوار است.
 
وی افزود: در سال جاری بیش از ۳ هزار پرداخت جهیزیه در راستای حمایت خانواده و ازدواج آسان و حمایت از زوج‌های جوان انجام شده و کمیته امداد ۵ قلم اصلی داده است در حال حاضر هیچ عروسی نیست که مددجوی کمیته امداد باشد و در انتظار دریافت اقلام جهیزیه باشد وجود ندارد.
 
عسکری‌نژاد ادامه داد: تاکنون ۴ هزار و ۶۷ مورد پرداخت لوازم ضروری منزل به مبلغ ۳۴ میلیارد داده شده که در کل ۲۰ هزار لوازم از شرکت‌های تولید داخل خریداری شده و این اقدام از نگاهی دیگر حمایت از رشد تولید و تولیدکننده داخلی بوده است.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) توضیح داد:  بیش از ۸ هزار ۳۹۶ مورد وام کارگشایی از محل صندوق امداد ولایت و برخی بانک‌های عامل، کمک اجاره مسکن به تعداد ۵ هزار و ۷۲۷ مورد با بیش از ۹ میلیارد تومان، ۷ هزار و ۱۰۰ مورد کمک به امنیت تغذیه به مبلغ ۲۲ میلیارد تومان از جمله اقدامات حمایتی این نهاد بوده است.
 
وی در رابطه با بیمه مددجویان گفت: بیمه مددجویان در واقع بیمه سلامت است و به نوعی بیمه تکمیلی است، ۷۰ هزار و ۲۵۶ نفر تحت پوشش این نهاد به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان بیمه شده‌اند.
 
عسکری‌نژاد در خصوص توانمندسازی مددجویان کمیته امداد بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدارهای متعدد بارها به اشتغال پایدار با درآمد ثابت تاکید داشته است، در دیار کریمان ۵ هزار از مددجویان تحت حمایت، از حمایت خارج شدند و در ۲۰ اسفندماه جشن ملی آن همز‌مان با سراسر کشور گرفته خواهد شد.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان بیان کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار با درآمد ثابت باید آموزش کسب و کار و استعداد سنجی را در نظر گرفت، این نهاد برای جلوگیری از تعطیلی کار افراد در سال جاری ۴ میلیارد تومان هزینه کرده است و خوشبختانه بیش از ۸۶ نیروی ناظر و مشاور داریم که مددجویان شاغل را نظارت و همراهی می‌کنند.
 
وی ادامه داد: تا این لحظه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات اشتغال داشته‌ایم که ۵۰ میلیارد از طریق صندوق امداد و مابقی با همراهی بانک‌های عامل بوده است.
 
عسکری‌نژاد افزود: استان کرمان از استان‌ها پیشتاز به لحاظ مبلغ پرداخت وام اشتغال‌زایی در کشوراست، همچنین این استان بیش از ۶۰ درصد پرداخت‌های وام به مددجویان داشته است.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان با بیان این‌که به‌واسطه توانایی‌‌های این نهاد، کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ۱۵۴ درصد ثبت در سامانه رصد داشته، توضیح داد:  استان کرمان پیشتاز و بال قوی برای مجموعه استان در راستای اشتغال‌زایی بوده است.
 
وی با تاکید بر این‌که سعی بر ایجاد توانمندسازی فکری و فرهنگی داشته‌‌‌ایم، توضیح داد: بیش از ۵۱ هزار دانش‌آموز ‌ در سطح استان و بیش از ۳ هزار دانشجو توسط این نهاد حمایت می‌شود که  ۴۰۰ نخبه از میان این افراد وجود دارد و بیش از ۹ میلیارد تومان هزینه شده است و البته در کنار  این ِآموزش مهارت‌های زندگی، راهنمایی و مشاوره داشته‌ایم و بیش از ۱۵ هزار به مبلغ ۷۲۴ میلیارد تومان هزینه شده است.
 
عیکری‌نژاد ادامه داد: بیش از ۵۱ هزار دانش‌آموز در سطح استان و بیش از ۳ هزار دانشجو را حمایت می‌کنیم که در این میان  ۴۰۰ نخبه وجود دارد و بیش از ۹ میلیارد تومان هزینه شده است و البته در کنار این آموزش‌های مهارت‌های زندگی، راهنمایی و مشاوره به بیش از ۱۵ هزار نفر و به مبلغ ۷۲۴ میلیارد تومان هزینه شده است.
 
وی به مسکن مددجویان اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۵۲۶ مورد افتتاح مسکن به مبلغ ۵۳ میلیارد تومان انجام شده و در سه سال اخیر بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ساخته شده است همچنین در خصوص تعمیر مسکن گفت در ۱۱ ماه گذشته  ۴۷ میلیارد تومان از طریق صندوق امداد ولایت داده شده، ۶۹۴ مورد به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان برای سرویس بهداشتی و حمام هزینه شده است.
 
عسکری‌نژاد با اشاره به حمایت‌های مردمی، ابراز کرد: بیش از ۷۰ هزار خیّر در سراسر استان وجود دارد، ۱۵ هزار خارج از استان و ۱۲۰ مورد خارج از کشور  هستند و خدماتی ارائه می‌دهند، خوشبختانه مردم دیار کریمان در امر خیر و احسان پیش‌قدم هستند علی‌رغم تمام مشکلات اقتصادی در کرمان امسال ۳۶ درصد رشد در بحث صدقات و کمک‌های مردمی داشته‌ایم.
انتهای خبر/ پسند




استان کرمان پیشتاز پرداخت وام اشتغال‌زایی در کشور

منبع:آرمـان
? استان کرمان پیشتاز پرداخت وام اشتغال‌زایی در کشور