استان کرمان فاقد مرز زیستی است

رئیس پدافند غیر عامل استان کرمان گفت: در استان کرمان نه دیده‌بان زیستی داریم نه مرز زیستی و اگر این روند پیش برود امنیت غذایی ما به مشکل بر می‌خورد. به گزارش نذیر کرمان از بم، کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان پیش از ظهر امروز در حاشیه رزمایش پدافند غیرعامل آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در […]


رئیس پدافند غیر عامل استان کرمان گفت: در استان کرمان نه دیده‌بان زیستی داریم نه مرز زیستی و اگر این روند پیش برود امنیت غذایی ما به مشکل بر می‌خورد.

به گزارش نذیر کرمان از بم، کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان پیش از ظهر امروز در حاشیه رزمایش پدافند غیرعامل آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در شرق و جنوب استان اظهار کرد: مانور دفاعی و مبارزه با آنفلوآنزای پرندگان استان کرمان در منطقه شرق و جنوب استان کرمان در منطقه سد نسا بم به‌مدت دو روز اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیماری خطرناکی برای انسان بوده و بسیار شایع است. بنابراین نظارت بر زیستگاه طیور بسیار مهم است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اهمیت حوزه زیستی عنوان کرد: در سال ۱۳۹۴ تعداد ۲۴ میلیون قطعه طیور تخم‌‌گذار معدوم شدند و خسارت بسیار سنگینی برای کشور وارد کرد.

کاظمی گفت: با توجه به شروع فصل سرما هرگونه موارد مشکوک در پرندگان بومی، پرندگان صنعتی و پرندگان‌ مهاجر باید به اداره دامپزشکی اعلام‌شود.

مطهری معاون فرماندار بم نیز گفت: یکی از کانون‌های شرق استان و مسیر اسکان‌پرندگان مهاجر سد نسا است و آگاه‌سازی مردم‌منطقه برای مبارزه با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بسیار کمک‌می‌کند.

کریمی رئیس پدافند غیر عامل استان کرمان نیز گفت: در استان کرمان نه دیده‌بان زیستی داریم نه مرز زیستی و اگر این روند پیش برود امنیت غذایی ما به مشکل بر می‌خورد.

وی بیان داشت: حوزه پدافند زیستی و دامپزشکی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و امنیت غذایی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در این حوزه است و برگزاری پدافند غیر عامل باید هر‌ساله برای آمادگی  انجام‌شود.

به گزارش فارس، رزمایش پدافند غیرعامل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با ۱۶ اکیپ از دامپزشکی استان کرمان و شهرهای جیرفت و عنبرآباد در منطقه سد نسا در حال برگزاری است.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





استان کرمان فاقد مرز زیستی است

منبع: فــارس
? استان کرمان فاقد مرز زیستی است