استاندار کرمان: کاهش تورم در گرو رونق تولید است

استاندار کرمان گفت: تورم مساله ملی است و دولت به‌دنبال کاهش تورم است و اگر اشتغال و رونق تولید ایجاد شود، تورم قابل تحمل است. اما بعضی مواقع که رکود ایجاد می‌شود، این مشکل بیشتر خود را نشان می‌دهد.  به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز در مراسم تجلیل از کارگران و کارآفرینان […]


استاندار کرمان گفت: تورم مساله ملی است و دولت به‌دنبال کاهش تورم است و اگر اشتغال و رونق تولید ایجاد شود، تورم قابل تحمل است. اما بعضی مواقع که رکود ایجاد می‌شود، این مشکل بیشتر خود را نشان می‌دهد.

 به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز در مراسم تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر استان اظهار کرد: جامعه کارگری ظرفیت بزرگی برای توسعه کشور بوده و نقش کارگر در تولید انکار ناپذیر است.

 وی عنوان کرد: اگر بخواهیم یک کشور توسعه یابد پایه اصلی آن تولید است و مهمترین اصل تولید گارکر است.

 فداکار با اشاره به اینکه مهمترین رکن استقلال کشور، استقلال اقتصادی است، بیان داشت: وابستگی در حوزه اقتصاد سم است و اگر وابستگی اقتصادی زمانی زیاد شود سایر بخش‌های استقلال هم زیر سوال می‌رود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته نرخ بیکاری استان حدود ۳ درصد کاهش یافته است، گفت: یکی از کارهای بزرگی که باید در استان انجام دهیم حفظ اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه کارگر، کارفرما و دولت همه یک مجموعه هستند، افزود: کارگران با همه سختی‌هایی که وجود دارد در حال کار کردن هستند.

 فداکار عنوان کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون در بدترین تحریم‌ها قرار داریم، اما در برخی از محصولات خودکفا شده‌ایم از جمله می‌توان به تولید لوازم خانگی اشاره کرد که ۱۳ درصد صادرات آن در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

وی افزود: تورم مساله ملی است و دولت به‌دنبال کاهش تورم است و اگر اشتغال و رونق تولید ایجاد شود، تورم قابل تحمل است اما بعضی مواقع که رکود ایجاد می‌شود، این مشکل بیشتر خود را نشان می‌دهد.

 مقام عالی دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه دولت در آخر سال اعتبارات تملک و دارایی بسیار خوبی به حساب ادرات واریز کرده است، بیان داشت: اکنون چند هزار میلیارد تومان در حساب دستگاه‌ها برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای وجود دارد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب





استاندار کرمان: کاهش تورم در گرو رونق تولید است

منبع: فــارس
? استاندار کرمان: کاهش تورم در گرو رونق تولید است