استاندار کرمان: مهار تورم در کرمان را دنبال می‌کنیم/ بالگرد جدید جایگزین بالگرد هلال احمر شد

استاندار کرمان توزیع ناهمگون و نبود برخی کالا در مناطق را از دلایل افزایش تورم در این خطه ذکر کرد و گفت: مسکن یکی از اقلامی است که در تورم حساب می‌شود و با اجرای طرح ملی مسکن به‌دنبال کاهش تورم در این بخش هستیم. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمدمهدی فداکار عصر امروز […]


استاندار کرمان توزیع ناهمگون و نبود برخی کالا در مناطق را از دلایل افزایش تورم در این خطه ذکر کرد و گفت: مسکن یکی از اقلامی است که در تورم حساب می‌شود و با اجرای طرح ملی مسکن به‌دنبال کاهش تورم در این بخش هستیم.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمدمهدی فداکار عصر امروز در نخستین نشست خبری سال جاری در پاسخ به خبرنگاری که از وی پرسید آیا فاتحه صنعت بزرگ پسته استان را باید با وجود سرمازدگی‌های سه ساله خواند یا برنامه‌ای دارید، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و توزیع بیش از یک‌میلیون لیتر گازوئیل برای کاهش سرمازدگی پسته انجام شد و در رفسنجان کمتر از ۱۰ درصد پسته سرما زده شده است و پیش‌بینی ۶۰ هزار تن پسته را در این شهرستان داریم.

 فداکار با اشاره به اینکه پسته کرمان امسال از شرایط بحرانی تا این لحظه عبور کرده است، ادامه داد: در استان کرمان امکان توسعه باغات را نداریم پسته در استان‌های دیگر توسعه پیدا می‌کند و بانک‌ها هرچند ایده‌آل عمل نکردند اما کمک‌هایی داشته‌اند.

 تغییر مدیران کرمان ادامه دارد

 وی به خبرنگاری از سیرجان که ادعا کرد هنوز گفتمان دولت رئیسی در استان کرمان به علت عدم تغییرات مدیران میانی ایجاد نشده است، عنوان کرد: تغییرات در استان کرمان به‌دلیل اینکه جابه‌جایی استاندار با تاخیر صورت گرفت قدری دیرتر انجام شده است و برای دستگاه‌های تخصصی و زیربنایی کار فنی را انجام می‌دهند، تغییر به علت تغییر دولت شاید چندان مطرح نباشد هرچند بحث کارآمدی در این زمینه مهم است و پیگیر تغییر برخی مدیران هستیم و امیدواریم زودتر انجام شود

بگیر و ببندی برای حجاب نیست

 در همین حال استاندار کرمان با تاکید بر اینکه اقتدار کشور دشمن را پای میز مذاکره آورد و این نقطه شفاف شد، ادامه داد: قرار نیست بگیر و ببندی برای حجاب باشد و تذکر داده می‌شود. بخش زیادی از افرادی که حجاب را برداشته‌اند کاهل هستند و عده قلیلی با برنامه‌ریزی می‌آیند که با حساب و کتاب با آنها برخورد می‌شود و مردم هم فقط تذکر لسانی می‌دهند.

 فداکار اضافه کرد: تمام اختصاص آب صنعت از سد بافت را به فولاد بافت داده‌اند، بنابراین به حد کافی آب دارد و برای فاضلاب هم مشکلی ندارند و می‌توانند کار را پیش ببرند.

 استان شدن جنوب کرمان به کجا رسید؟

وی همچنین در پاسخ به خبرنگاری از جنوب کرمان که درباره آخرین وضعیت استان شدن جنوب کرمان پرسید، بیان داشت: این بحث در دولت مطرح شده است تا ۷ شهرستان جنوبی کرمان به‌عنوان یک استان باشند و تکمیل این فرآیند با تصویب مجلس است و اگر لایحه به مجلس بیاید و مصوب شود این امر امکان‌پذیر است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه شهرستان جازموریان به شهرستان‌های جنوبی افزوده شده است، خاطرنشان کرد: ظرفیت بزرگی در جنوب استان از نظر جمعیتی و کشاورزی وجود دارد.

سرگرم حرف و حدیث‌ها نمی‌شوم

 اما فداکار در پاسخ به پرسش خبرنگاری که درباره شایعات مربوط به تغییر وی توسط برخی اشخاص ازجمله افراد شاخص پرسید، با خنده اظهار داشت: آدمیزاد از فردای خودش خبر ندارد و بداخلاقی‌های رسانه‌ای در حد رسانه است، اینکه عده‌ای له یا علیه حرف می‌زنند وظیفه داریم کار را انجام دهیم و وقت نداریم، سرگرم این حرف‌ها شویم.

وی با اشاره به اینکه کار را در سال گذشته با قدرت پیش بردیم و امسال هم پیش می‌بریم، تصریح کرد: با توجه به شعار سال و نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان ۱۰ برنامه مشخص شد و طی ۱۰ روز آینده با محوریت معاونت اقتصادی با دستگاه‌ها از جمله صمت کار را محکم گرفته‌ایم و پیش می‌رویم و مدیرانی که کارشان را خوب انجام ندهند، تذکر و یا شیوه‌های دیگری برای برخورد با آنها وجود دارد.

مقام عالی دولت در استان کرمان با تاکید بر اینکه شان حضور ما «خدمت به مردم» است، بیان کرد: دعوای سیاسی سم و خیانت است و امسال این دعواها با توجه به اینکه سال انتخابات است، بیشتر هم می‌شود و اگر ما وارد این بازی‌ها شویم از کارمان باز می‌مانیم و هم اینکه خیانت کرده‌ایم.

فداکار تصریح کرد: وظیفه داریم، انتخابات سالم را برگزار کنیم و بعضی‌ها می‌خواهند ما را قلقلک دهند تا وارد بازی‌های سیاسی کنند، اما ما سعی می‌کنیم وارد این بحث‌ها نشویم.

چرا آمارها متفاوت است؟ در همین حال یکی از خبرنگاران کرمانی نسبت به ارائه آمارهای چندگانه در مورد موضوعاتی مانند آمار مربوط به تصادفات نوروزی اظهار کرد: آمار مهم است و تحلیل آن مهمتر است، اما اختلاف آماری نبوده، زیرا پلیس آمار در صحنه را اعلام می‌کند و اورژانس مرحله بعد را اعلام می‌کند بنابراین شاهد اختلاف در آمار هستیم. وی یادآور شد: ما در آمار نوروزی در رنج استان‌های آبی بودیم و تصادفات منجر به فوت و مصدومان کاهش داشت. با وجود اینکه آمار تردد در استان بیش از ۲ میلیون بوده است و بعضی استان‌ها یک چهارم ما تردد داشته‌اند، اما آمار تصادفات و فوتی‌ها و مصدومان‌شان بیشتر از کرمان بوده است. فداکار همچنین با اشاره به اینکه انتقال آب به جیرفت و عنبرآباد آغاز شده است و کار پیش می‌رود، افزود: شبکه‌ها در برخی شهرهای جنوب مشکل دارند، اما آب وجود دارد. گرفتاری‌های ۴۰ هزار حاشیه‌نشین در کرمان استاندار کرمان ادامه داد: وجود ۴۰ هزار نفر حاشیه‌نشین در شهرکرمان گرفتاری جدی به‌وجود آورده است و در شهر کرمان نیز به نسبت بعضی شهرها توسعه صنعتی اتفاق نیفتاده است و در استان کرمان مشکل فرهنگی در حوزه سرمایه‌گذاری داریم و افراد برای سرمایه‌گذاری با مشکلاتی مواجه می‌شوند که قید سرمایه‌گذاری را می‌زنند. یکی از خبرنگاران هم به مصوبه ایجاد منطقه ویژه جازموریان اشاره کرد که هنوز اتفاقی در این زمینه نیفتاده است، فداکار در این باره گفت: مصوبه این پروژه ۲۰ ساله است و پیگیری زیادی هم شده است و امیدواریم این منطقه به سرانجام برسد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه انتخاب زمین یکی از سخت‌ترین کارها برای ساخت مسکن است، بیان داشت: یکی از گرفتاری‌های ما در مسکن ملی همین مسائل بود که با پیگیری‌های صورت‌گرفته مشکلات زمین رفع و زمین در استان تامین شده است.

برنامه‌ها برای مهار تورم در کرمان فداکار در پاسخ به سووال نذیر کرمان که از وی پرسید با توجه به اینکه کرمان بر اساس آمار یکی از استان‌های گران کشور و با تورم بالاست، برای تحقق خواسته مقام معظم رهبری برای مهار تورم چه می‌خواهید انجام دهید، تصریح کرد: در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کرمان این بحث به‌صورت کامل مطرح شد و فاصله ما با استان‌ها قبل و بعد کم است و حتی تورم در یزد از کرمان هم بالاتر است. وی همچنین توزیع ناهمگون و نبود برخی کالاها در مناطق استان کرمان را از دیگر دلایل افزایش تورم در این خطه ذکر کرد و بیان داشت: مسکن یکی از اقلامی است که در تورم حساب می‌شود و در بعضی از شهرهای کرمان قیمت مسکن و اجاره‌بها بالاست و این خودبه‌خود عدد تورم کرمان را به‌هم زده است. استاندار کرمان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح مسکن ملی و تولید مسکن قیمت‌ها در این بخش متعادل می‌شود و این در شرایطی‌ست که در بعضی کالاها تولیدکننده نیستیم و به طور مثال برای یک پاکت سیمان نیمی از قیمت آن برای هزینه حمل است.

فداکار به خبرنگاری که درباره قانون مولدسازی در استان کرمان از او پرسید، اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی در این زمینه ظرفیت‌های زیادی دارند و املاکی هم انتخاب شده و کارها پیش می‌رود. استاندار کرمان در پاسخ به سووالی در مورد آخرین خبرهای مرتبط با سقوط بالگرد وزیر ورزش در بافت گفت: بالگرد جایگزین بالگرد ساقط شده هلال احمر به استان کرمان رسید.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





استاندار کرمان: مهار تورم در کرمان را دنبال می‌کنیم/ بالگرد جدید جایگزین بالگرد هلال احمر شد

منبع: فــارس
? استاندار کرمان: مهار تورم در کرمان را دنبال می‌کنیم/ بالگرد جدید جایگزین بالگرد هلال احمر شد