استاندار کرمان: مزرعه‌های کوچک انرژی خورشیدی در باغات پسته راه‌اندازی شود

استاندار کرمان در گردهمایی فعالان صنعت پسته پیشنهاد داد تا برای تامین برق مصرفی و جلوگیری از قطعی موتورپمپ‌ها، مزرعه‌های کوچک انرژی خورشیدی راه‌اندازی شود. به گزارش فت فتو از کرمان، محمدمهدی فداکار در پنجمین گردهمایی فعالان صنعت پسته کشور که به میزبانی استان کرمان برگزار شد، تولید بالا و ارزبری یک‌ونیم میلیارد دلاری این محصول […]


استاندار کرمان در گردهمایی فعالان صنعت پسته پیشنهاد داد تا برای تامین برق مصرفی و جلوگیری از قطعی موتورپمپ‌ها، مزرعه‌های کوچک انرژی خورشیدی راه‌اندازی شود.

به گزارش فت فتو از کرمان، محمدمهدی فداکار در پنجمین گردهمایی فعالان صنعت پسته کشور که به میزبانی استان کرمان برگزار شد، تولید بالا و ارزبری یک‌ونیم میلیارد دلاری این محصول را یک ظرفیت بسیار خوب دانست و اظهار کرد: زندگی بخشی از مردم استان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با تولید پسته ارتباط دارد. 

وی به سرمازدگی محصول پسته استان در یک سال گذشته اشاره داشت و گفت: بزرگان و اثرگذاران این حوزه می‌توانند مشکلاتی که در این مسیر قرار دارد را با همفکری از میان بردارند. 

فداکار، ارائه طرح‌ها برای ایجاد ظرفیت یا مانع‌زدایی در تولید محصول پسته توسط انجمن پسته و یا اتاق بازرگانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما نیز در رفع موانع و یا ایجاد ظرفیت‌ها حمایت خواهیم کرد. 

استاندار کرمان با اشاره به کمبود و قطعی برق در بخش کشاورزی و تاثیر آن بر تولید محصول، راه‌اندازی مزرعه‌های کوچک انرژی خورشیدی به میزان نیاز باغ‌های پسته را پیشنهاد داد و برای تامین زیرساخت آن قول مساعدت داد.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





استاندار کرمان: مزرعه‌های کوچک انرژی خورشیدی در باغات پسته راه‌اندازی شود

منبع: فــارس
? استاندار کرمان: مزرعه‌های کوچک انرژی خورشیدی در باغات پسته راه‌اندازی شود