استاندار کرمان: سیستم های سنتی اداری در راستای ارتقای بهره وری تغییر کند

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان گفت: دستگاه های اجرایی باید اقدامات موثری برای ارتقای بهره وری انجام دهند و سیستم های سنتی را در راستای افزایش و ارتقا تغییر دهند. به گزارش روز پنجشنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، علی زینی وند در کمیته بهره وری این […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان گفت: دستگاه های اجرایی باید اقدامات موثری برای ارتقای بهره وری انجام دهند و سیستم های سنتی را در راستای افزایش و ارتقا تغییر دهند.

به گزارش روز پنجشنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، علی زینی وند در کمیته بهره وری این استان افزود: نظام بهره وری کشور نباید در حد یک شعار و یا یک سازمان باشد بلکه باید در تار و پود نظام اداری ما ساری و جاری باشد که راه آن نیز این است که برنامه های تدوین و در دست اقدام را اجرایی کنیم.

وی اظهار داشت: در حوزه بهره وری اصل این است که در نظام اداری، سال به سال کیفیت خدمات را بروز رسانی کرده و باید به دنبال ارتقا سیستم های اداری و بهره وری در مجموعه هایی که با زندگی مردم سر و کار دارند، باشیم.

استاتدار کرمان تاکید کرد: ما متولی آموزش و برنامه ریزی برای این بهره وری هستیم و بستری از رسیدن به نظام بهره وری می تواند در قالب دولت الکترونیک باشد.

وی ادامه‌ داد:  براساس برنامه ریزی و تجارب دستگاه های اجرایی در حوزه های اداریِ مربوطه و تکنولوژی و دانش به جمع بندی می رسند که این اقدامات منجر به ارتقای بهره وری و کیفیت شده و موجب می شود برنامه های سالانه داشته باشند.

وی ادامه داد: اسناد بالادستی در این زمینه کم نداریم و سند آمایش استان کرمان و کشور پیش روی ما قرار دارد.

زینی وند با بیان اینکه راهی جز اجرای برنامه‌ها و اسناد بالادستی را نداریم گفت: خوشبختانه این اسناد دارند خود را بر اراده مدیران و تصمیمات سلیقه ای تحمیل می کنند و باید فرهنگ سازی شود تا مدیری عوض می شود، برنامه ها عوض نشود زیرا این برنامه ها براساس یک تجربه و سابقه تاریخی شکل گرفته اند.

استاندار کرمان افزود: در دنیا هم می بینیم در نظامات قانون گذاری تمرکز بر تجارب دستگاه های اداری بوده و لایحه محوری و تصمیم مبتنی بر تجارب انباشته شده ارجحیت بر طرح های مجالس دارد.

وی بیان کرد: متخصص ترین کانون ها برای ارتقای بهره وری خود دستگاه های اجرایی هستند و شاخص های اعلامی، تجربه ای است که وزارتخانه اعلام کرده است.

زینی وند اظهار داشت: دستگاه های اجرایی باید گزارش کار برنامه ها و تجارب خود را بدهند زیرا برنامه می نویسیم تا تحولی در نظامات سنتی اداری ایجاد کند و دانش را وارد تصمیمات ما کند.

وی با اشاره به تحول سریع زندگی مردم و افزایش کسب و کارهای الکترونیک تاکید کرد: زندگی‌ها در حال متحول شدن هستند و اگر ما مدیران و سیاست گذاران به بهره وری و این مسائل تسلط نداشته باشیم خواهیم دید که چقدر از دانش و جامعه عقب می مانیم.

وی تصریح کرد: مدیران باید برش استانی را داشته باشند و می خواهیم به سازمان ملی بهره‌وری اعلام کنیم و کار در این زمینه در ارزشیابی مدیران و دستگاه ها لحاظ می شود.

سهم بهره وری در رشد اقتصادی کشور ناچیز است

 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان نیز گفت: از مجموع ۳۸ دستگاه اجرایی دارای برش استانی بر اساس اعلام سازمان ملی به بهره وری این استان تاکنون ۲۲ دستگاه اجرایی نسبت به ارسال گزارش بر اساس شیوه نامه مربوطه اقدام کرده اند، اما ۱۱ دستگاه اعلام می کنند که دستگاه ملی به ما ابلاغ نشده و پنج دستگاه هیچ پاسخی نداده اند.

جعفر رودری افزود: آخرین مهلت برای ارسال گزارش توسط دستگاه‌های اجرایی استان کرمان ۱۰ اسفند ماه جاری است و مدیران دستگاههای اجرایی نسبت به ارسال کامل گزارش تا موعد مقرر اقدام لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: برنامه جامع بهره وری کشور یکی از مهمترین برنامه‌های راهبردی کشور برای انتقال از اقتصاد منابع محور به اقتصاد بهره ور محور محسوب می شود و اهمیت بهره‌وری از منظر رقابت پذیری بین المللی بسیار حائز اهمیت است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان تصریح کرد: متاسفانه سهم بهره‌وری با وجود تاکیدات فراوان در رشد اقتصادی کشور طی چهار دهه گذشته و به رغم نوسان در سالهای مختلف، در مجموع ناچیز و نزدیک به صفر است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ رشد بهره‌وری ۳.۵ درصدی برای کشور هدف‌گذاری شده  است که معادل ۴.۵ درصد این رشد باید از محل رشد سرمایه محقق شود.




استاندار کرمان: سیستم های سنتی اداری در راستای ارتقای بهره وری تغییر کند

منبع: ایرنـا
? استاندار کرمان: سیستم های سنتی اداری در راستای ارتقای بهره وری تغییر کند