استاندار کرمان: رویکرد کشور بر اقتصاد دانش بنیان استوار است

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با تاکید بر اینکه رویکرد کشور بر اقتصاد دانش بنیان استوار است که می تواند انقلابی در وضعیت اداری ایران به وجود آورد گفت: امیدواریم سابقه، تمدن و توان کرمان در این زمینه بتواند به کشور کمک کند. به گزارش فت فتو، “علی زینی وند” روز پنجشنبه در […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با تاکید بر اینکه رویکرد کشور بر اقتصاد دانش بنیان استوار است که می تواند انقلابی در وضعیت اداری ایران به وجود آورد گفت: امیدواریم سابقه، تمدن و توان کرمان در این زمینه بتواند به کشور کمک کند.

به گزارش فت فتو، “علی زینی وند” روز پنجشنبه در آیین رونمایی از ۲ محصول دانش بنیان گیاهی موثر بر درمان کرونا در کرمان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان نیز باید تقویت شود تا سهم بزرگی از تولیدات دانش بنیان را در کشور به خود اختصاص دهیم.

وی با اشاره به وجود ایده و طرح های نوآورانه در دانشگاه های کشور اظهار داشت: اگر این طرح ها تامین مالی شوند تبدیل به محصول و در نهایت با حمایت تجاری می شود که در این صورت سهم استان کرمان و کشور در مارکتینگ محصولات مبتنی بر دانش در دنیا افزایش پیدا خواهد کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه این استان در زمینه شرکت های دانش بنیان بسیار عقب است و در رتبه ۱۶ قرار دارد اظهار داشت: کرمان در این بخش و در زمینه پارک های علم و فناوری باید در ردیف استان های رده نخست باشد.

وی موفقیت دانشگاه علوم پزشکی کرمان را در تولید داروهای موثر بر درمان کرونا تبریک گفت و ادامه داد: باید ایران در طب سنتی و داروهای مکمل و سازگار با مزاج و طبع ایرانیان در قالب دانش بنیان پیشرو باشد.

زینی وند همچنین رسالت دانشگاه های نسل جدید را تولید ثروت، رفاه و اشتغال عنوان و تصریح کرد: باید در بخش شرکت های دانش بنیان و فن بازار فعال شویم.

وی اظهار داشت: باید رویدادهای شتاب را در کرمان برگزار کرده و ثروت ها و صنایع را به ایده ها متصل کنیم.

استاندار کرمان، رویکرد فعلی را حمایت از ایده های علمی دانست و تاکید کرد: باید دانشگاه ها ایده ها را در مسیر و ساز و کاری قرار دهند تا حاشیه ها و کارهای بدون سند، ارزش اقدامات علمی را کاهش ندهد.




استاندار کرمان: رویکرد کشور بر اقتصاد دانش بنیان استوار است

منبع:ایرنـا
? استاندار کرمان: رویکرد کشور بر اقتصاد دانش بنیان استوار است