استاندار کرمان: تسریع بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج ضروری است

کرمان- فت فتو- استاندار کرمان با تاکید بر ضرورت پیگیری و تسریع در بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج گفت: اقتصاد در امر ازدواج نکته مهمی است اما نباید همه مساله را با آن گره زد. به گزارش فت فتو از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، دکتر محمدمهدی فداکار روز دوشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان […]

کرمان- فت فتو- استاندار کرمان با تاکید بر ضرورت پیگیری و تسریع در بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج گفت: اقتصاد در امر ازدواج نکته مهمی است اما نباید همه مساله را با آن گره زد.

به گزارش فت فتو از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، دکتر محمدمهدی فداکار روز دوشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان با محوریت ازدواج جوانان اظهارداشت: ازدواج یک امر خیر است و سمن‌هایی که در حوزه ازدواج فعالیت می‌کنند در واقع کار خیر انجام می‌دهند.
وی با اشاره به افزایش سن ازدواج بیان کرد: الزامات شرعی، قانونی و اجتماعی برای ازدواج وجود دارد لذا باید دقت کرد که در حوزه اجتماعی هم نمی‌توان برای همه مناطق یک راهکار دید. به لحاظ فرهنگی و اجتماعی باید پذیرش مشاوره‌ها وجود داشته و فرهنگ‌سازی باشد.
استاندار کرمان افزود: ازدواج یک فرآیند است و فرهنگ مهمترین نکته در این امر است.
وی ادامه داد: انسان‌های با تمکن مالی پایین، دیرتر ازدواج نمی‌کنند، بلکه ازدواج جوانان به کار فرهنگی نیاز دارد و رسانه‌ها برای معرفی نمونه‌های مختلف ازدواج کمک کنند.
فداکار افزود: در شیوع بیماری کرونا، بسیاری از آیین‌های ازدواج با هزینه های پایین‌تر و آسان‌تر برگزار شدند.
استاندار کرمان گفت: در این زمینه تابوهایی چون مهریه بالا،  مراسم گران‌قیمت و جهیزیه های سنگین باید شکسته شود.
وی با بیان اینکه زندگی‌ها بی‌مشکل نیستند، اما باید آموزش ها داده شود گفت: شناخت زن و مرد از یکدیگر و آموزش ها و مشاوره های پیش و حین ازدواج در تشکیل خانواده و پایداری به آن کمک می کند.




استاندار کرمان: تسریع بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج ضروری است

منبع: ایرنـا
? استاندار کرمان: تسریع بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج ضروری است