استاندار کرمان: بدهی دستگاه‌ها باید تا پایان شهریور تسویه شود

استاندار کرمان گفت: دستگاه‌های اداری استان کرمان به دستگاه‌های خدمت‌رسان مانند مجموعه آب و برق بدهکار هستند و باید این بدهی‌ها را تا پایان شهریور تسویه کنند. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمدمهدی فداکار بعد از ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: دستگاه‌های اداری استان کرمان به دستگاه‌های خدمت‌رسان مانند […]


استاندار کرمان گفت: دستگاه‌های اداری استان کرمان به دستگاه‌های خدمت‌رسان مانند مجموعه آب و برق بدهکار هستند و باید این بدهی‌ها را تا پایان شهریور تسویه کنند.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمدمهدی فداکار بعد از ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: دستگاه‌های اداری استان کرمان به دستگاه‌های خدمت‌رسان مانند مجموعه آب و برق بدهکار هستند و باید این بدهی‌ها را تا پایان شهریور تسویه کنند.

وی بیان کرد: آب مورد نیاز صنایع استان کرمان از منابع مختلف پیگیری و تامین می‌شود و امیدواریم بارش باران زیاد باشد تا سدها نیز پر از آب شوند و بتوان بخشی از نیاز آب استان را تامین کرد.

در همین حال نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی بیان داشت: شرکت گاز استان باید تلاش کند تا در سال جاری تمام مدار گازرسانی شود، زیرا سال آینده این فرصت وجود ندارد. 

ذبیح‌الله اعظمی با اشاره به اعتبارات محدود و شناور بیان داشت: بانک‌های کشاورزی شمال و جنوب استان کرمان تلاش خود را به‌کار گیرند تا حداکثر اعتبارات را جذب کنند. 

همچنین سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان اظهار کرد: در قانون بودجه سال گذشته ۲ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان درآمد استان بود و امسال نیز ۳۲ هزار و ۶۳۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که باید برای تحقق این رقم تلاش کنیم زیرا تخصیص مصارف به نوعی منوط به تحقق درآمدهاست.

محمدرضا وحیدی همچنین مصارف استان کرمان در سال جاری را برابر با ۴ هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان ذکر کرد و بیان داشت: اعتبارات هزینه‌ای استان از یک هزار و ۲۵۸ میلیارد تومان در سال گذشته به یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. 

وی عنوان کرد: بودجه مصارف و هزینه‌ای استان کرمان با ۳۹ درصد رشد در قانون بودجه به ۶ هزار و ۹۳ میلیارد تومان رسیده است و اعتبار تملک استان نسبت به سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان کاهش یافته که در کل کشور این کاهش را داشتیم.

وحیدی یادآور شد: اعتبارات نفت که سال قبل ۵۰۶ میلیارد تومان برای استان کرمان بوده است در بودجه امسال به یک هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان افزایش یافت. 

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان بیان داشت: استان کرمان رتبه چهارم کشور در مطلق اعتبارات تملک دارایی و رتبه هفتم در اعتبارات هزینه‌ای را دارد و امسال ۳۹ درصد رشد اعتبارات هزینه‌ای را شاهد هستیم.

وحیدی گفت: ۱۱۸ میلیارد تومان اسناد خزانه در استان کرمان مربوط به سال گذشته بود که ۶۶ میلیارد تومان جذب نشده و باید دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تحرک بیشتری داشته باشند. 

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ابراز داشت: طبق آخرین اطلاعات ۲ هزار و ۶۳۶ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارائی در حساب دستگاه‌ها مانده و باید تا ۳۱ شهریور ماه هزینه شود. 

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





استاندار کرمان: بدهی دستگاه‌ها باید تا پایان شهریور تسویه شود

منبع: فــارس
? استاندار کرمان: بدهی دستگاه‌ها باید تا پایان شهریور تسویه شود