استاندار: نباید از حجم سفرهای نوروزی به کرمان غافلگیر شویم

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان گفت: پس از ۲ سال که رفت آمدها به دلیل کرونا کم بوده، امسال نباید از حجم سفرهای نوروزی به این استان غافلگیر شویم. علی زینی وند روز یکشنبه در ستاد راهبردی تصادفات استان کرمان افزود: کمیسیون ایمنی راهها تا پایان سال مجدد تشکیل جلسه بدهد تا در […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان گفت: پس از ۲ سال که رفت آمدها به دلیل کرونا کم بوده، امسال نباید از حجم سفرهای نوروزی به این استان غافلگیر شویم.

علی زینی وند روز یکشنبه در ستاد راهبردی تصادفات استان کرمان افزود: کمیسیون ایمنی راهها تا پایان سال مجدد تشکیل جلسه بدهد تا در علائم هشدار دهنده بخصوص در ورودی شهرها تغییرات و بازبینی انجام شود.

وی تاکید کرد: با مشارکت دستگاه ها آمادگی برای سفرهای نوروزی آغاز شده و آشکار سازی و هشدار سازی نقاط حادثه خیز بسیار مهم است، بویژه راهداری ها در این زمینه توجه جدی داشته باشند.

استاندار کرمان اظهار داشت: دوربین های نظارتی درون شهری با همکاری شهرداری ها فعال شده اما در بخش برون شهری دوربین های ترافیکی باید مطالعات و هماهنگی های بیشتری بین راهداری و پلیس انجام شود.

وی تصریح کرد: در محورهایی مانند کرمان به باغین و سیرجان که آمار تصادفات بالا است با نصب علائم هشدار دهنده، سرعتگیر و اضافه کردن روشنایی و غیره از حوادث جاده ای کم شود.

زینی وند افزود: هر چند اقدامات خوبی در بحث جلوگیری از تصادفات و ترافیک توسط پلیس و راهداری انجام شده اما با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی تحولی را در این حوزه شاهد باشیم تا تعطیلاتی با کمترین حادثه را سپری کنیم.

معاون امور عمرانی استانداری کرمان گفت: از سال ۹۷ با تشکیل جلسات کمیسوین ایمنی و ستاد تصادفات و نظارت بر روند امور توانستیم حوادث جاده ای و تصادفات را کاهش دهیم، هر چند امسال با چند تصادف نامتعارف روبرو بودیم که باعث شد آمارها کمی افزایش پیدا کند.

سید مصطفی موسوی آیت اللهی افزود: ۱۰۳ نقطه حادثه خیز برون شهری شناسایی شده است که ۳۰ نقطه را رفع کردیم و تا پایان سال هفت نقطه دیگر هم اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به بالا بودن سن ناوگان حمل و نفل عمومی درون شهری در کرمان تصریح کرد: اغلب اتوبوس ها و تاکسی ها فرسوده هستند که با کمک خودروسازی این استان در نظر داریم نوسازی ناوگان عمومی انجام شود.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان اظهار داشت: سالانه پیش بینی ۱۰ درصدی کاهش تصادفات را در استان داریم که طی سالهای اخیر به اقدامات انجام شده به این عدد نزدیک شده ایم.




استاندار: نباید از حجم سفرهای نوروزی به کرمان غافلگیر شویم

منبع: ایرنـا
? استاندار: نباید از حجم سفرهای نوروزی به کرمان غافلگیر شویم