استاندار: مطالعات کشت گیاهان دارویی در کرمان انجام می‌شود

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان گفت: شرکت سنگ آهن گهرزمین مطالعات جامع مربوط به گیاهان دارویی در مناطق رابر، بافت، بردسیر و ارزوییه را به عنوان فاز نخست طی هفت ماه و در تمامی مناطق جنوب استان را به عنوان فاز ۲ طی یکسال انجام می‌دهد. محمدجواد فدائی شامگاه پنجشنبه در گفت و […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان گفت: شرکت سنگ آهن گهرزمین مطالعات جامع مربوط به گیاهان دارویی در مناطق رابر، بافت، بردسیر و ارزوییه را به عنوان فاز نخست طی هفت ماه و در تمامی مناطق جنوب استان را به عنوان فاز ۲ طی یکسال انجام می‌دهد.

محمدجواد فدائی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با فت فتو با اشاره به برگزاری نشستی به منظور بررسی واحد فراوری بسته بندی گیاهان دارویی بهارهونی شهرستان رابر در تهران افزود: گهرزمین گونه های مختلف گیاهان دارویی در این مطالعات را شناسایی میکند و موضوع تولید و فرآوری و بسته بندی آنها بررسی و پیشنهادات اقتصادی ارائه می شود.

وی اظهار داشت: واحد بهارهونی براساس مطالعات قبلی کار را دنبال می کند و پس از ارائه مطالعات فاز یک بند یک این صورتجلسه چنانچه لازم باشد تغییراتی اعمال شود حین کار این اقدام انجام می پذیرد.

استاندار کرمان گفت: مقرر شد کار با فرآوری شیرین بیان آغاز شود  و کار انتخاب ماشین‌آلات، خرید و نصب آنان طوری انجام شود که این بخش ظرف یکسال آینده از این تاریخ بهره برداری برسد.

وی بیان داشت: همچنین مقرر شد که فعالیت های مورد نظر در شهرستان رابر به عنوان واحد بهارهونی در قالب شرکتی با ۶۰ درصد سهام گهرزمین و ۴۰ درصد سهام جهاد نصر استان کرمان انجام شود و این شرکت باید ظرف یک ماه آینده با پیگیری جهاد نصر ثبت و یا تغییرات لازم اعمال شود.

فدائی افزود: برای تامین آب واحد شهرستان رابر(بهارهونی) باید با اخذ مجوز از آب منطقه ای به میزان نیاز و ممکن، اختصاص آب از سد صفارود(شهیدان امیرتیموری) و یا خرید از آب این سد، خرید چاه در منطقه صورت گیرد.




استاندار: مطالعات کشت گیاهان دارویی در کرمان انجام می‌شود

منبع: ایـرنا
?استاندار: مطالعات کشت گیاهان دارویی در کرمان انجام می‌شود : اخبار استان کرمان – ورزشی