استاندار: حریم رودخانه های جنوب کرمان پاکسازی می شود

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با اشاره به بروز سیلاب در جنوب این استان گفت: ساخت و سازهای غیرمجازی که در حریم مسیل های این منطقه انجام شده را باید تخریب کرد و حریم رودخانه ها را پاکسازی کنیم. به گزارش فت فتو، علی زینی وند عصر پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران […]

کرمانفت فتو – استاندار کرمان با اشاره به بروز سیلاب در جنوب این استان گفت: ساخت و سازهای غیرمجازی که در حریم مسیل های این منطقه انجام شده را باید تخریب کرد و حریم رودخانه ها را پاکسازی کنیم.

به گزارش فت فتو، علی زینی وند عصر پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: با توجه به اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع سیل، توانستیم شهرها را حفظ کنیم و نهایت تلاش خود را برای حفظ جان مردم انجام دادیم.

وی بیان کرد: متاسفانه در جریان ۲ سیلاب اخیر مادر و فرزندی در سیرجان و ۲ کودک در ریگان و یک نفر در کهنوج به دلیل حوادث ثانویه پس از سیل و به دلیل سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی جان خود را از دست دادند.  

استاندار کرمان اظهار داشت: رییس دفتر رییس جمهور که به اتفاق دکتر رییسی در سفر روسیه و در مسکو بسر می برد با تشکر از فعالیت های انجام شده در ابلاغ پیام دکتر رییسی گفت، شخص رئیس جمهور بر خدمات رسانی به مردم، در کنار مردم بودن و بسیج امکانات و نیروها تاکید دارد.

زینی وند افزود: سپاه، ارتش و بخش خصوصی برای امداد رسانی به کمک ما آمده و فرمانداران با همفکری اعضای ستاد بحران و سازمان جهاد کشاورزی کارهای ضروری انجام دهند تا سیلاب های بعدی خسارت به بار نیاورند.  

وی گفت: بیشترین خسارت سیل در جنوب استان کرمان در حوزه کشاورزی بوده و برای خساراتی که سیل به لوازم خانگی و دام ها وارد کرده در کوتاه ترین زمان ممکن جبران خواهیم کرد.  

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان نیز گفت: در سیل اخیر ۱۳۴ رشته قنات و ۸۱۰ حلقه چاه آسیب دیدند و برخی اراضی کشاورزی از بین رفته و سیل ۶۴۰ کیلومتر جاده های بین مزارع از بین برده است.

سعید برخوری افزود: ۱۶ هزار و ۱۷۰ هکتار زراعی و یک هزار و ۷۲۰ هکتار باغات و ۲ هزار و ۲۲۸راس تلفات دام سنگین ۳۵۰ راس دام سبک داشتیم.

وی تاکید کرد: مجموع خسارات بخش کشاورزی هزار و ۵۷۹ میلیارد تومان برآورد شده و یک هزار ۲۴۲ میلیارد تومان نیز در سیل ۱۲ دی‌ماه خسارت داشتیم که باید برای جبران آن اعتبار اختصاص پیدا کند.




استاندار: حریم رودخانه های جنوب کرمان پاکسازی می شود

منبع: ایرنـا
? استاندار: حریم رودخانه های جنوب کرمان پاکسازی می شود