استاندار جدید کرمان: مشورت می‌گیرم اما در تصمیم‌ها باید به حجت شرعی برسم

کرمان – فت فتو- استاندار جدید کرمان با بیان اینکه در این جایگاه نماینده هیچ فرد، گروه و جریان سیاسی نیستم و سعی می کنم نماینده دولت و نوکر مردم باشم گفت: مشورت می گیرم اما در تصمیم های خود باید به حجت شرعی برسم. به گزارش فت فتو، محمدمهدی فداکار عصر شنبه در مراسم […]

کرمان – فت فتو- استاندار جدید کرمان با بیان اینکه در این جایگاه نماینده هیچ فرد، گروه و جریان سیاسی نیستم و سعی می کنم نماینده دولت و نوکر مردم باشم گفت: مشورت می گیرم اما در تصمیم های خود باید به حجت شرعی برسم.

به گزارش فت فتو، محمدمهدی فداکار عصر شنبه در مراسم معارفه خود و تکریم استاندار پیشین کرمان افزود: سعی می کنم نمایندگی خود از دولت و نوکر مردم بودن را در تمامی رفتار و اعمالم مدنظر قرار دهم و استقلال عمل خود را حفظ کنم.

وی تاکید کرد: اگرچه بدون شک از مشورت تمامی بزرگان، متنفذان، معتمدان و مردم استفاده می کنم اما در تصمیم های خود باید به حجت شرعی برسم.

استاندار کرمان با اشاره به این مطلب که این استان وضعیت و پراکندگی خاصی دارد که خدمات رسانی را برای مدیران دشوار می کند، ادامه داد: این استان بیش از ۱۱ درصد مساحت و تنها چهار درصد جمعیت کشور را در برگرفته و اقتصاد آن نیز در حوزه های شمال و جنوب کاملا متفاوت است.
فداکار ادامه داد: اقتضائات منطقه ای و فرهنگی در شمال، جنوب یا دیگر مناطق استان کرمان کاملا متفاوت است و رییس جمهور نیز در حکم انتصاب اینجانب به خدمات رسانی در تمامی نقاط استان بویژه جنوب تاکید کردند و حتما باید کمک کنیم که عقب ماندگی ها در مناطق مختلف رفع شود.
وی اظهارداشت: توجه به رفع عقب ماندگی ها در جنوب و دیگر نقاطی که نیازمند توجه ویژه است به معنای آن نیست که در توسعه شتابان بخش های مختلف در شمال استان خللی ایجاد می شود زیرا این اقدامات نیز باید با قدرت و جدیت بیشتر پیش برود و در جاهایی که نیاز به توجه بیشتری وجود دارد، تمرکز ویژه ای صورت گیرد.
استاندار کرمان گفت: گردشگری استان کرمان به دلیل تمرکز به صنعت، معدن و کشاورزی مغفول مانده و این در حالی است که این استان با وجود آثار ثبت شده جهانی و آثار ملی نیاز به کارهای بزرگی در این حوزه دارد.

فداکار به وجود شرکت های بزرگ اقتصادی در استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: استان کرمان در تولید برخی محصولات کشاورزی از جمله پسته، خرما و … استان برتر کشور به شمار می رود.
وی اظهارداشت: گردشگری دینی به واسطه وجود مزار سردار سلیمانی در کرمان یک اصل مهم به شمار می رود و باید به آن توجه ویژه ای صورت گیرد.
استاندار کرمان، توجه ویژه به صنایع دستی در استان کرمان را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: ظرفیت های کویر در استان، تنوع اقلیمی استان، مرکزیت ترانزیتی، وجود سه منطقه ویژه اقتصادی و غیره ظرفیت های بزرگی برای توسعه استان کرمان هستند.
فداکار در ادامه از برخی بزرگان استان از جمله مرحوم طاهره صفارزاده و سردار سلیمانی سخن به میان آورد و گفت: بخش خصوصی نجیب و قابل اعتمادی در استان کرمان وجود دارد که در توسعه استان از آنها کمک خواهیم گرفت.
وی بیان کرد: سعی می کنیم ساماندهی تیم مدیریتی استان با سرعت انجام شود و در این زمینه پاکدستی، پرکاری و فسادستیزی از شاخص های اصلی انتخاب افراد خواهد بود.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه جوان سازی مدیریتی و اعتلای جایگاه بانوان در استان کرمان دنبال خواهد شد، گفت: باید به الگوی مدیریتی شهید سلیمانی وفادار باشیم زیرا ایشان از تمامی ظرفیت ها استفاده می کرد و حتی اگر کسی یک درصد ظرفیت داشت، به آن توجه می کرد و ۹۹ درصدبقیه را نمی دید؛ سعی می کنیم این الگو را در دوره مدیریتی استان دنبال کنیم.
فداکار گفت: مردم داری، تواضع، اخلاص و دوری از کارهای نمایشی از شاخص های سردار سلیمانی بوده است که باید آنها را در خود ببینیم.
وی یادآور شد: شهید سلیمانی وابستگی خاصی به هیچ حزب و جناحی نداشت و همه جناح های سیاسی باوجود اختلاف نظرها با یکدیگر، فکر می کنند که دوست صمیمی سردار سلیمانی بوده اند و این کار را در حوزه مدیریتی دنبال می کنیم.
استاندار کرمان، حل مشکلات بخش خصوصی، توجه به شرکت های دانش بنیان، رفع مشکلات پارک های علم و فناوری را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: ارتباط خوبی را با رسانه ها برقرار خواهم کرد.

اعتقاد به انتقال آب درون حوزه ای ندارم
فداکار در ادامه با اشاره به اینکه کم آبی مهمترین چالش استان کرمان است تاکید کرد: هیچ اعتقادی به انتقال آب درون حوزه ندارم و حتما استان باید برای انتقال آب از دریا سرمایه گذاری کرد و این مشکل باید با همکاری شرکت های بزرگ استان حل شود.
وی گفت: حل مشکل کمبود آب در استان کرمان باید با انتقال آب از دریا پیگیری شود که حتما آن را دنبال می کنیم.
استاندار کرمان به موضوع توسعه نامتوازن در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: به عنوان نمونه چهار تیم ورزشی در شمال استان کرمان داریم و این تعداد در جنوب استان وجود ندارد و باید به توسعه این بخش ها توجه لازم صورت گیرد.
فداکار افزود: ۸۲ درصد سرمایه گذاری ها در شمال استان صورت می گیرد که مهاجرت ها و آسیب ها از همین موضوع نشات می گیرد و در این زمینه تلاش می کنیم که توسعه متوازن محقق شود.
وی اظهارداشت: حوزه صنعت و معدن استان و شرکت های بزرگ کارهای بزرگی کرده اند اما باید بیشتر پای کار توسعه بیایند و حساب این شرکت ها باید به استان انتقال یابد تا توسعه استان به شکل بهتری دنبال شود.
به گزارش فت فتو استاندار جدید کرمان در نشست یازدهم اردیبهشت سال جاری هیات دولت انتخاب و جایگزین «علی زینی‌وند» شد.
پیش از وی زینی‌وند  از ۲۱ آبان ۱۳۹۹ عهده‌دار مسئولیت استانداری کرمان بوده است‌.




استاندار جدید کرمان: مشورت می‌گیرم اما در تصمیم‌ها باید به حجت شرعی برسم

منبع: ایرنـا
? استاندار جدید کرمان: مشورت می‌گیرم اما در تصمیم‌ها باید به حجت شرعی برسم