استاندار: بهره‌گیری مدیران از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، کرمان را متحول می‌کند

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با اشاره به نامگذاری هوشمندانه سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: اگر مدیران فقط چند درصد از دانش لازم را به لحاظ مدیریتی از فرمایشات معظم له دریافت کرده و به کار بگیرند، این استان متحول می‌شود. به گزارش فت فتو، علی زینی وند روز چهارشنبه […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان با اشاره به نامگذاری هوشمندانه سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: اگر مدیران فقط چند درصد از دانش لازم را به لحاظ مدیریتی از فرمایشات معظم له دریافت کرده و به کار بگیرند، این استان متحول می‌شود.

به گزارش فت فتو، علی زینی وند روز چهارشنبه در دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به شرایط موجود در کشور درایت و اشراف زیادی دارند و این مهم را به دور از اغراق گویی زمانی که متن فرمایشات ایشان را مطالعه می کنیم بیشتر می توان متوجه شد. 

وی با تاکید بر اینکه نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری هوشمندانه ای بود اظهار داشت: در مورد نامگذاری سال گذشته نیز کار بی نظیری در کرمان انجام و کارگروه هایی تشکیل و اسنادی در رابطه با پشتیبانی و مانع زدایی تولید شد و تاثیر خود را در بودجه سال جاری نیز گذاشت که منشا آن کرمان بود.

استاندار کرمان تصریح کرد: امسال با عنوان “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” نامگذاری شده که سه کلیدواژه بسیار مهم است.

وی با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اینکه نامگذاری سال فقط نباید محدود به نوشتن روی سربرگ ها و پلاکاردها باشد افزود: استان کرمان در تامین امنیت غذایی در حوزه کشاورزی امسال باید یکی از حوزه های پیشرو و پیشگام در کشور باشد که البته در حوزه کشاورزی دانش بنیان اقدامات خوبی در این استان آغاز شده اما کفایت نمی کند.

زینی وند با بیان اینکه تاسیس شورای فنآوری استان کرمان انجام می‌شود و از ظرفیت‌ آن استفاده خواهیم کرد اظهار داشت: احداث پارک دوم علم و فناوری استان کرمان یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه سالی که گذشت سال مهمی برای کشور و کرمان بود و وقایع مختلفی را نیز در این استان داشتیم اظهار داشت: همه موارد شکر خدا به نحو مطلوبی مدیریت شد و آثار و برکاتش نیز برای نظام و مردم علیرغم سختی هایی که وجود دارد، آشکار شده و می شود.

استاندار کرمان گفت: یکی از وقایعی که در سال گذشته داشتیم برگزاری انتخابات بود که تلاش شد در شان، تراز و جایگاه نظام جمهوری اسلامی این اتفاق رخ بدهد که الحمدالله این مهم محقق شد.

وی با بیان اینکه اموری مانند انتخابات امور حاکمیتی است و علیرغم اینکه در دل دولت ها برگزار می شوند اما یک امر کاملا منطبق با نظام و فارغ از گروه بندی ها و دولت ها است و ما سعی کردیم انتخابات را با این نگاه برگزار کنیم که الحمدالله هم مشارکت خوب بود و هم رای خوبی به ریس جمهور دادند.

زینی وند با بیان اینکه کرمان همانند سایر نقاط کشور سال گذشته درگیر شیوع ویروس کرونا بود و از جمله استان هایی بود که زیرساخت ها به گونه ای وجود داشت و توسعه داده شد که حتی در یک مقطعی که تا ۲ هزار و ۵۰۰ بستری مبتلا به کرونا داشتیم و کادر درمان و مردم به سختی افتادند اما مشکل چندانی پیش نیامد و به تناسب بزرگی بحران خوب مدیریت شد.

برگزاری امن و بدون حاشیه سالگرد سپهبد شهید سلیمانی در کرمان

وی سالگرد سپهبد شهید سلیمانی را طی سال گذشته مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به اینکه ۲ سال قبل اوضاع از نظر کرونایی بسیار دشوار بود و نمی توانستیم تجمع و مراسم داشته باشیم اما امسال مراسم پرشورتری برگزار و جلوه هایی مشاهده شد که شبیه اربعین بود و این نشان می دهد ما باید در سال های آینده بیشتر خودمان را برای این آیین آماده کنیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: برگزاری امن و بدون حاشیه آیین سالگرد سپهبد شهید سلیمانی در کرمان طی سال گذشته یکی از اقدامات بود.

حضور تمام قد دولت و رییس جمهور در سیل سال گذشته کرمان موجب دلگرمی بود

وی با اشاره به رخداد سیل جنوب و شرق استان کرمان در ۲ مرحله افزود: در این حادثه تجارب خوبی به دست آمد و در بخش مدیریت بحران با تجاربی که وجود داشت سعی شد سخت ترین سناریو برای مدیریت سیل انتخاب شود.

زینی وند ادامه داد: تجربه سیل سال گذشته می تواند برای آینده تجربه قابل استفاده ای باشد.

وی تاکید کرد: پیش بینی وضعیت ها باید بر مبنای سخت ترین اتفاق باشد و ما در بالاترین سطح اعلام آمادگی دادیم و اقدامات موثری انجام شد و اگر می خواستیم به صورت عادی سیل را مدیریت کنیم ممکن بود برخی جان خود را از دست بدهند.

استاندار کرمان به تخریب برخی پل ها و اعلام هشدارها اشاره کرد و گفت: لایه روبی های وسیع رودخانه ها از سال ۹۹ تاکنون به شکلی انجام شد که بسیاری از شهرهای ما مانند فاریاب از نظر خطر سیلاب مصون شدند.

وی با تاکید بر اینکه در مدیریت سیل اخیر دستگاه های مختلفی از جمله ستاد بحران نقش داشتند و در این حوزه همکاری کردند تصریح کرد: حضور تمام قد دولت و رییس جمهور در سیل سال گذشته کرمان دلگرمی بود.

زینی وند اظهار داشت: البته نارضایتی هایی بعد از سیل وجود دارد که بخشی از آن طبیعی است و بخش دیگر به دلیل تعهداتی است که دستگاه های اجرایی اعلام کرده و انجام نداده اند اما در هر صورت به تناسب حجم سیلابی که آمد شرایط به خوبی مدیریت شد و همه دستگاه های اجرایی پای کار بودند.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته در حوزه گردشگری در کرمان اتفاقات خوبی رخ داد گفت: استان ما از نظر گردشگری ظرفیت های بالایی دارد که هنوز فعال نشده اند که نیاز دارد توجه ملی و بین المللی به کرمان بر اساس داشته هایش جلب شود.

وی به ثبت ملی پنج شهر خلاق فرهنگ و هنر و صنایع دستی در استان کرمان طی سال ۱۴۰۰ اشاره و تصریح کرد: انجام نوسازی ها و افزایش ظرفیت های زیرساختی از جمله اقدامات انجام شده است.

ساماندهی گلزار شهدای کرمان در دستور کار قرار دارد

استاندار کرمان با اشاره به اینکه اضافه شدن گردشگری مذهبی به بخش گردشگری کرمان می تواند تاثیرگذاری خوبی داشته باشد گفت: در بخش گردشگری مذهبی چند اتفاق خوب باید بیفتد که انجام آنها کمی به تاخیر افتاده است.

وی ادامه داد: در زمینه آماده شدن گلزار شهدای کرمان از نظر ما هم کمی تاخیر اتفاق افتاده لذا برای هماهنگی بیشتر موضوع در شورای تامین طرح شد و معاون عمرانی استاندار به عنوان نماینده این شورا منصوب شد و کارگروه ساماندهی گلزار شهدای شهر کرمان در حال تشکیل است.  

وی ادامه داد: در این زمینه قول داده شد قرارگاه خاتم تا اردیبهشت طرح ساماندهی گلزار شهدای کرمان را تحویل دهد که باید به صورت فازبندی این کار با سرعت انجام شود.

زینی وند به آغاز عملیات اجرایی اردوگاه سپهبد شهید سلیمانی در کرمان توسط وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: طرح بسیار خوبی است اما باید نظارت و مدیریت شود تا به یک اردوگاه معمولی تبدیل نشود.

وی تاکید کرد: باید در حوزه گردشگری مذهبی اتفاق خوبی در استان کرمان رخ دهد.

استاندار کرمان به اجرای طرح ساماندهی روستای قنات ملک به عنوان زادگاه سپهبد شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: در این بخش نیز مطالعات طولانی انجام و کار نهایی شده و اعتبار اولیه در حد ۱۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ان شالله بعد از تعطیلات عید نوروز آغاز عملیات اجرایی طرح قنات ملک انجام می شود که اقدامی آبرومند خواهد بود.

زینی وند تصریح کرد: در حوزه اربعین نیز استان کرمان تکالیفی داشته که کار نهایی شده و ۱۰ میلیارد تومان برای این مهم اختصاص یافته است که ان شالله در خوزستان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حوزه های راهبردی تر هم کارهای زیادی انجام شده در حوزه اشتغال زایی با دید توازن در توسعه رقم خورده است اما ما بر بستر تجارب و دانشی که از قبل بوده قرار گرفته ایم.

وی گفت: اما ساماندهی این طرح ها مربوط به یک سال گذشته است که کمیته زیرساخت تشکیل شده است و اکنون این اشراف وجود دارد که در ۱۰ سال آینده استان کرمان تا چه میزان به برق، آب و گاز و سایر حوزه ها نیاز دارد لذا باید قدری از دل فولاد بیرون بیاییم.

استاندار کرمان گفت: ما در ۲ کالای استراتژیک الکترودهای گرافیتی و لاستیک های فوق سنگین حدود ۲ میلیارد دلار واردات داریم لذا استان کرمان باید نقش خود را برای کشور ایفا کند که ما این نقش را ایفا کردیم.

وی گفت: طرح لاستیک های فوق سنگین آماده کلنگ زنی است و طرح الکترودهای گرافیتی تقریبا نهایی شده و بزرگترین شهرک تولید سل های خورشیدی در خاورمیانه در کرمان با کمک نمایندگان استان کرمان از جمله دکتر پورابراهیمی در کمترین زمان ممکن در حال انجام است که باید از این نماینده تشکر کنم.

زینی وند با بیان اینکه ما اکنون اشراف داریم در چه نقطه ای قرار گرفته ایم و به کجا باید برویم اظهار داشت: در حوزه انرژی های خورشیدی ما هدف گذاری ۶ هزار مگاوات تعریف شده که در چهار تا پنج سال آینده اتفاق می افتد.

شرکت های بزرگ صنعتی باید نقش خود را در توسعه متوازن استان ایفا کنند

وی گفت: ما ثابت کردیم که می توانیم و این طرح های بزرگی که در استان در شرف انجام است چیزی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان پول است که وارد استان می شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه کار شرکت های بزرگ پول در آوردن برای خودشان نیست بلکه باید پیشران توسعه باشید و این مهم اکنون ساماندهی شده و گل گهر و گوهرزمین را مجاب کردیم تا شرکت گردشگری تاسیس کردند.

وی تاکید کرد: شرکت های بزرگ صنعتی باید نقش خود را در توسعه متوازن استان کرمان ایفا کنند.

کرمان باید با سرعت به سمت مدیریت آب برود

وی افزود: در حوزه سند سازگاری با کم آبی کرمان جزو استان های پیشرو است و حتما باید به سرعت به سمت مدیریت آب برویم و کرمان در سال پر آب یک میلیارد متر مکعب بردداشت و تراز منفی داریم و رتبه نخست فرونشست زمین را دارد.

زینی وند گفت: مدیریت آب در کرمان اقدامی در تراز ملی می خواهد و مدیریت آب این است که باید اختیار اداره آب را به استان بدهند و استاندار بداند از کجا آب بگیرد و به کجا اضافه کند که البته وزیر نیرو در نشستی که داشتیم اعلام کرد قبل از پایان سال این اختیارات را واگذار می کنم.




استاندار: بهره‌گیری مدیران از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، کرمان را متحول می‌کند

منبع: ایرنـا
? استاندار: بهره‌گیری مدیران از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، کرمان را متحول می‌کند