اساس مقابله با کرونا؛ رعایت پروتکل ها و واکسیناسیون/ مردم در خانه بمانند

فت فتو/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مسئله اصلی، قطع زنجیره انتقال ویروس است که اساس این کار رعایت مسائل بهداشتی و واکسیناسیون کرونا است. تاکید مقام معظم رهبری نیز روی این مسائل بود و اینکه باید آرایش جدید جنگی صورت بگیرد. دکتر”حمیدرضا رشیدی نژاد” شامگاه ۲۳ مردادماه در برنامه گفت و گوی ویژه […]

فت فتو/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مسئله اصلی، قطع زنجیره انتقال ویروس است که اساس این کار رعایت مسائل بهداشتی و واکسیناسیون کرونا است. تاکید مقام معظم رهبری نیز روی این مسائل بود و اینکه باید آرایش جدید جنگی صورت بگیرد.

دکتر”حمیدرضا رشیدی نژاد” شامگاه ۲۳ مردادماه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی کرمان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود رهنمودهای بسیار ارزشمندی به همه دادند و فرمودند تست های کرونایی رایگان انجام شود.

وی ادامه داد: اهمیت تست ها در شناخت زودتر بیماری است و از سوی دیگر نباید بار مالی برای مردم وجود داشته باشد و این کار در استان کرمان با ظرفیت های ایجاد شده در حال انجام است و در کل استان روزانه بیش از ۲۵۰ تست PCR و ۱۰۰ تست رپید انجام می دهیم.

رشیدی نژاد تصریح کرد: از بیماران سرپایی کرونایی وجهی دریافت نشده و طبق فرمایش مقام معظم رهبری این کار ادامه خواهد داشت و کم و کاستی در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان کرد: واکسیناسیون در سطح استان کرمان در حال انجام است و روزانه در مراکز تجمیعی توانایی این را داریم حداقل یک درصد جمعیت استان را واکسینه کنیم و از ظرفیت فضای فیزیکی و نیروهای سپاه و بسیج استفاده می کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه با بیان اینکه کرمان در واقع در پیک چهارم قرار دارد و ما یک پیک از نقاط دیگر کشور عقب بودیم، اظهار کرد: در پیک قبل که آذرماه سال گذشته بود، طرح شهید سلیمانی آغاز شد و همکاری ها به صورت رسمی شکل گرفت و تا اردیبهشت ماه براساس اهداف اصلی پیش می رفت و این طرح در کنترل پیک قبلی ما خیلی موثر بود.

وی افزود: همکاری در طرح شهید سلیمانی بسیار جدی است و باید مسائل اجرایی طرح را تشدید و تقویت کنیم که بخشی مربوط به شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و بخش دیگر مربوط به واکسیناسیون است.

رشیدی نژاد تصریح کرد: مسئله اصلی، قطع زنجیره انتقال ویروس است که اساس این کار رعایت مسائل بهداشتی و واکسیناسیون کرونا است. تاکید مقام معظم رهبری نیز روی این مسائل بود و اینکه باید آرایش جدید جنگی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: تا زمانی که افراد واکسینه نشده و بعد از واکسیناسیون مصونیت پیدا نکردند، باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد ظرفیت بیمارستان هایی که برای کرونا در استان مهیا شده بود، پر شده به ویژه تخت های آی سی یو و موج اخیر نسبت به موج قبلی با افزایش ۶۰ درصدی تعداد بیماران در بیمارستان و بدحال بودن و وخیم تر بودن بیماری همراه است.

وی افزود: مردم باید این موضوع را خیلی جدی بگیرند زیرا سن بیماری خیلی پایین تر آمده و اگر در یک خانه یک نفر مبتلا شود، بقیه نیز درگیر می شوند.

رشیدی نژاد تصریح کرد: هم و غم ما این است بیمارستان به نحوی باشد تا با عزت و کرامت خدمات به مردم ارائه شود و از سوی دیگر دوست داریم این موج به زودی شکسته و شیب نزولی پیدا کند که این وابسته به همکاری همه مردم است.

وی بیان کرد: باید از فرصت محدودیت های پیش رو استفاده کرده و مردم در خانه بمانند؛ اگر می خواهند عزاداری داشته باشند، در منزل هم می شود و شاید در این موقعیت ثواب آن نیز بیشتر باشد. ضمن اینکه با رعایت پروتکل ها هم می شود ساعت مشخصی در نقاط مشخص عزاداری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان درباره شلوغی مطب های پزشکان تصریح کرد: درخواست داریم همکاران ما نیز رعایت کرده و نوبت دهی اینترنتی و حضوری به گونه ای برنامه ریزی شود تا فضای مناسبی در مطب وجود داشته و موجب اشاعه بیماری نشود.

انتهای پیام



منبع:ایـسنا
? اساس مقابله با کرونا؛ رعایت پروتکل ها و واکسیناسیون/ مردم در خانه بمانند