از گلایه معاون استاندار از بیکاران کرمانی تا نیاز ۵۰۰۰ نفری در شهرک‌های صنعتی

نذیر کرمان/کرمان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با گلایه از بیکاران استان گفت: دوره جوش آرگون در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شده و فقط دو نفر ثبت نام کردند و افراد بیکار استقبال نکردند. امیر حسن زاده امروز ۲۱ آبان ماه در اولین کنسرسیوم اشتغال ایران در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان […]

نذیر کرمان/کرمان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با گلایه از بیکاران استان گفت: دوره جوش آرگون در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شده و فقط دو نفر ثبت نام کردند و افراد بیکار استقبال نکردند.

امیر حسن زاده امروز ۲۱ آبان ماه در اولین کنسرسیوم اشتغال ایران در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان اظهار کرد: نرخ بیکاری استان به ۷.۴ درصد رسیده که از متوسط نرخ کشور پایین‌تر است و رتبه فضای کسب و کار از ۳۱ به ۱۲ بهبود یافته که نتیجه همدلی تیم استان در بخش خصوصی، دولتی و دانشگاه‌هاست و امیدواریم این کنسرسیوم این شاخص را تقویت کند.

وی بیان کرد: اکتشاف، صنایع پایین دستی و مهارت سه راهبرد ما در استان کرمان است که دو مورد اول نیز به مهارت برمی‌گردد و تقویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در اولویت استان قرار دارد تا رشته‌های موردنیاز صنایع را پوشش دهیم و نیازمند توجه مرکز کشور نیز به این دانشگاه هستیم.

حسن زاده تصریح کرد: کرمان استان معدنی بوده و دارد به صنعتی معدنی تبدیل می‌شود و اکنون به تولید شمش فولادی رسیدیم و تکمیل زنجیره ارزش در سرب و روی، کرمیت و … آغاز شده و نیازمند نیروی ماهر و با تجربه هستیم.

معاون استاندار کرمان گفت: صنایع کوچک و آراندی‌ها می‌توانند به صنایع بزرگ کمک کنند و این نیازمند نیروی ماهر است و باید با کمک همه دانشگاه‌ها کار را جلو ببریم.

وی تصریح کرد: میزان ذخایر معدنی قطعی در شمال استان کرمان هشت میلیارد تن و در جنوب ۳۰۰ میلیون تن است که ظرفیت جنوب بیش از این عدد است و باید اکتشاف و حفاری انجام شود و در این راستا آموزش حفاری آغاز شده و هنور دوره تمام نشده، شرکت‌ها به دنبال جذب هستند.

حسن زاده اظهار کرد: با آینده‌پژوهی و نیازسنجی صنایع استان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید ارائه شود و در صورتی که فردی در حوزه نیاز صنایع استان کرمان مهارت داشته باشد، بیکار نمی‌ماند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با گلایه از بیکاران استان گفت: دوره جوش آرگون در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شده و فقط دو نفر ثبت نام کردند و افراد بیکار استقبال نکردند در حالی که وقتی استاندار و ما را می‌بینند تقاضای کار دارند.

وی تصریح کرد: فرهنگ کار باید در استان کرمان تقویت شود و جوانان وارد این حوزه‌ها (فنی) شوند.

به گزارش نذیر کرمان، میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: یکی از چالش‌های ما در صنایع کوچک و متوسط این است که نیروها مهارت پیدا می‌کنند و به صنایع بزرگ منتقل می‌شوند که با ایجاد کنسرسیوم، همه آموزش می‌بینند و نیاز همه تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال ۳۵ هزار نفری در استان کرمان داریم، تصریح کرد: به ۵۰۰۰ نفر نیروی آموزش‌دیده نیاز داریم.

انتهای پیام




از گلایه معاون استاندار از بیکاران کرمانی تا نیاز ۵۰۰۰ نفری در شهرک‌های صنعتی

منبع: ایـسنا
? از گلایه معاون استاندار از بیکاران کرمانی تا نیاز ۵۰۰۰ نفری در شهرک‌های صنعتی