از کمبود شدید پرستار در کرمان تا معضل اتباع خارجی برای حوزه درمان

فت فتو/کرمان همایش بیمه سلامت به مناسبت هفته بیمه سلامت(۳۰ مهرماه تا ۶ آبان ماه) امروز ۲۸ مهرماه در کرمان برگزار و از سوی فعالان عرصه سلامت، دغدغه ها و مشکلات این حوزه مطرح شد. دکترمهدی احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این مراسم اظهار کرد: اتباع افغانی تبدیل به معضلی برای سیستم […]

فت فتو/کرمان همایش بیمه سلامت به مناسبت هفته بیمه سلامت(۳۰ مهرماه تا ۶ آبان ماه) امروز ۲۸ مهرماه در کرمان برگزار و از سوی فعالان عرصه سلامت، دغدغه ها و مشکلات این حوزه مطرح شد.

دکترمهدی احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این مراسم اظهار کرد: اتباع افغانی تبدیل به معضلی برای سیستم درمانی استان کرمان شده اند و حداقل ۴۰ تا ۵۰ درصد تخت های NICU توسط اتباع افغانی اشغال می شود و لازم است اتباعی که کد دارند، بیمه شده و هزینه خدمات درمانی را بپردازند.

وی در ادامه بیان کرد: افزایش تعرفه های پزشکی هیچ نسبتی با قیمت های دیگر ندارد و لازم است وضعیت کد و تعرفه های پزشکی اصلاح شود.

احمدی نژاد گفت: لازم است کلینیک جامع دانشگاه راه اندازی شود که همه خدمات جمع باشش و همه کارهای بیماران صفر تا ۱۰۰ در یک مرکز انجام شود.

به گزارش فت فتو، دکتر کرامت یوسفی رئیس بیمارستان مهرگان کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: متوسط مراجعه ماهیانه مردم به مراکز خصوصی استان کرمان ۴۰۰ هزار نفر است و استان خدمات بسیار خوبی به مردم می دهد و از بنیه پزشکی بسیار بالائی برخوردار است.

وی خواستار افزایش تعرفه های پزشکی شد و افزود: کمبود تعداد زیادی پرستار در استان داریم.

همچنین دکترعباس پرداختی رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمان در این مراسم گفت: ۴۲۰۰ نفر متخصص و فوق تخصص در سال گذشته از کشور خارج شده اند و این به دلیل تفاوت تعرفه های پزشکی است.

وی بیان کرد: در کرمان یکی از مشکلاتی که موجب مهاجرت بیماران می شود، تاخیر در پاسخ های پاراکلینیک و خدمات مشابه است.

پرداختی با اشاره به اینکه فضاسازی مکان های ارائه کننده خدمات درمانی در استان کرمان برای معلولان بسیار نامناسب است، در ادامه اظهار کرد: این موضوع که از دستگاه کارتخوان در مطب برخی پزشکان استفاده نمی شود و بعضا منشی ها اخلاق مناسبی ندارند، باید در حوزه آموزش و نظارت اصلاح شود.

انتهای پیام




از کمبود شدید پرستار در کرمان تا معضل اتباع خارجی برای حوزه درمان

منبع: ایـسنا
? از کمبود شدید پرستار در کرمان تا معضل اتباع خارجی برای حوزه درمان