از واگذاری زمین تا بسته‌شدن پرونده مسکن مهر در رفسنجان

با حضور رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور و استاندار کرمان ۳۰ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری در شهرستان رفسنجان واگذار شد. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان؛ تعداد ۲۰ قطعه زمین در شهر کشکوییه و ۱۰ قطعه در شهر بهرمان رفسنجان شامگاه ۱۵ بهمن ماه با حضور […]

با حضور رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور و استاندار کرمان ۳۰ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری در شهرستان رفسنجان واگذار شد.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان؛ تعداد ۲۰ قطعه زمین در شهر کشکوییه و ۱۰ قطعه در شهر بهرمان رفسنجان شامگاه ۱۵ بهمن ماه با حضور رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور به متقاضیان طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در این مراسم اظهار کرد: در این شهرستان پنج شهر رفسنجان، کشکوئیه، بهرمان، صفائیه و جوادیه فلاح را داریم که در شهر جوادیه فلاح کارهای تأمین زمین در حال انجام است اما در شهرهای رفسنجان، کشکوئیه، بهرمان و صفائیه طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت انجام شده است.

رضا حافظی افزود: در شهر رفسنجان طبق برنامه ابلاغی ۱۳ هزار و ۴۱۴ واحد بایستی ساخته می‌شد که تا امروز ۲۰ هزار و ۴۲۱ نفر ثبت نامی داشتیم که ۵۸۹۱ نفر تایید نهایی شده‌ و تاکنون ۷۲۷ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

وی تصریح کرد: به میزان ۲۷۸ هکتار هم زمین تامین شده و قبل از پایان سال واگذاری آنها به متقاضیان انجام خواهد شد و عملاً طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان با توجه به تعهدات دولت واگذار خواهد شد.

حافظی ادامه داد: در شهر کشکوئیه ۷۶ قطعه تعهدات ما بوده که ۱۹۳۸ نفر ثبت نامی داشتیم و ۶۵۷ نفر تأیید نهایی بوده و هشت قطعه واگذاری داشتیم و ۸۰۹ هکتار زمین در حال واگذاری است.

وی ادامه داد: در شهر بهرمان ۲۹۳ تعهدات واگذاری بوده که ۴۸۰ نفر ثبت نامی و ۱۰۶ نفر تایید نهایی شدند و برای ۹۲ نفر از این تعداد واگذاری زمین انجام و ۵۰ هکتار را در بهرمان تهیه کردیم که تمام تعهدات ما در شهر بهرمان قابل انجام بوده و زمین اضافه برای تعهدات بیشتری در سال‌های آتی هم خواهیم داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به پیگیری موضوع «صنعت‌شهر» در رفسنجان به واسطه صنعتی بودن این شهرستان، یادآور شد: در قالب دو قطعه زمین ۱۱۹۵ و ۴۴۹ هکتار این موضوع در حال پیگیری است و بحث تامین زمین برای صنایع و معادن در حال انجام است.

به گفته وی، در شهرستان رفسنجان ۴۲۸ پروانه را شهرداری‌ها بویژه شهرداری رفسنجان در قالب بافت‌های فرسوده صادر کردند که در قالب ۷۷۹ واحد ساختمانی در حال انجام است.

حافظی در ادامه اظهار کرد: در حوزه جوانی جمعیت نیز در شهر رفسنجان ۲۴۸ قطعه زمین واگذار شده و امروز نیز ۲۰ قطعه زمین در شهر کشکوئیه و ۱۰ قطعه در شهر بهرمان قرعه کشی می‌شود. در شهرهای کشکوئیه و بهرمان زمین برای طرح جوانی جمعیت و مازاد بر آن نیز موجود است.

حافظی ادامه داد: در طرح جوانی جمعیت پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد نظر الزامی است مگر در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر یا شهرهایی که زمین در آن موجود نباشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در رفسنجان برای عدم پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح جوانی جمعیت، تصریح کرد: در بحث عملکرد بانکها ۳۴۶ واحد را به بانک‌ها معرفی کردیم که تا به امروز ۷۸ قرارداد بیشتر منعقد نشده و امیدواریم هر چه زودتر تسهیلات به مردم پرداخته شود تا زیرساختهای منازل خود را بسازند.

حافظی پرونده مسکن مهر رفسنجان را نیز بسته‌شده دانست و گفت: در رفسنجان مسکن مهر باقیمانده‌ای نداریم. فقط یک فاز ۷۴ واحدی داریم که مسکن‌ها تأمین شده و فقط آسانسور آن اگر انجام شود، در رفسنجان مسکن مهر ما تمام شده است.

انتهای خبر/ طهماسبی

منبع: ایسنا




از واگذاری زمین تا بسته‌شدن پرونده مسکن مهر در رفسنجان

منبع:آرمـان
? از واگذاری زمین تا بسته‌شدن پرونده مسکن مهر در رفسنجان