از جشن ۶۰۰ دختر روزه اولی‌ سیرجان تا جشن تولد دانش آموز شهید حادثه شاهچراغ

امروز ۶۰۰ دختر روزه اولی شهرستان سیرجان در حالی جشن تکلیف خود را برگزار کردند که یاد شهید خردسال حادثه شاهچراغ را با گرفتن جشن تولدش گرامی داشتند. به گزارش نذیر کرمان از سیرجان، جشن روزه اولی ها امروز با حضور بیش از ۶۰۰  دانش‌آموز دختردر سالن اجتماعات خانه معلم سیرجان برگزار شد.  در این […]


امروز ۶۰۰ دختر روزه اولی شهرستان سیرجان در حالی جشن تکلیف خود را برگزار کردند که یاد شهید خردسال حادثه شاهچراغ را با گرفتن جشن تولدش گرامی داشتند.

به گزارش نذیر کرمان از سیرجان، جشن روزه اولی ها امروز با حضور بیش از ۶۰۰  دانش‌آموز دختردر سالن اجتماعات خانه معلم سیرجان برگزار شد.

 در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز و بالاخص دانش آموز شهید علی اصغر لری‌گویینی اظهار کرد: شهید علی اصغر لری‌گویینی برای همیشه در ذهن دانش آموزان ایران اسلامی به‌ویژه دانش آموزان سیرجانی جاودانه و ماندگار شد.

 رضا رضایی خطاب به دانش آموزان گفت: درجه‌ای بالاتر از درجه شهادت نیست که نصیب این شهید بزرگوار شده و دانش آموزان ما باید از این شهید الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه دشمن زنان، مادران و دختران ما را نشانه گرفته و در تلاش است حجاب و عفاف را از آنها بگیرد، افزود: پس رعایت حجاب و عفاف در جامعه ضرورتی انکار ناپذیر در راستای زدن مشتی محکم به دهان دشمنان ایران اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی ۲۲۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است، گفت: شهدا ازعزیزترین دارایی خود گذشتند تا ذلت و خواری را نپذیریم و نگذاریم بیگانگان بر ما حکومت کنند.

حجت‌الاسلام مسلمی‌زاده امام جمعه سیرجان هم در این مراسم سن تکلیف را به‌عنوان یکی از دوران مهم زندگی هر فرد مسلمان عنوان کرد و گفت: آگاه کردن فرزندان با وظایف شرعی خود در این سن یکی از وظایف مهم خانواده‌ها و مدارس است و برگزاری این جشن‌ها فرصت مناسبی برای یادآوری به دانش آموزان مکلف در خصوص مسائل دینی است.

وی آموزش و پرورش را یکی از نهادهای مهم برشمرد و افزود : انسان‌ها برای ارتباط بهتر با یکدیگر مستلزم آموزش صحیح و تعلیم و تربیت توسط معلم‌های متعهد و متخصص هستند که علاوه بر علم آموزی درآموزش مناسک و مسائل دینی با برنامه منسجم تلاش کنند.

 به گزارش فارس، . این مراسم همراه با تکریم مقام شهید دانش آموز شهید علی اصغر لری‌گویینی شهید حادثه تروریستی حرم حضرت شاه چراغ، همزمان با سالروز تولد این شهید برگزار شد و از خانواده این شهید تجلیل شد.

پایان پیام/۸۰۰۱۵/ب





از جشن ۶۰۰ دختر روزه اولی‌ سیرجان تا جشن تولد دانش آموز شهید حادثه شاهچراغ

منبع: فــارس
? از جشن ۶۰۰ دختر روزه اولی‌ سیرجان تا جشن تولد دانش آموز شهید حادثه شاهچراغ