از تاکید بر رفع موانع تولید مرکز تکثیر آبزیان تا لزوم تامین سوخت گلخانه‌ها در عنبرآباد

نذیر کرمان/کرمان فرماندار عنبرآباد بر لزوم  بررسی مشکلات مرکز تکثیر ماهیان گرمابی و تخصیص سوخت گلخانه‌ها تاکید کرد.  یزدان  افشاری پور صبح امروز ۹ آذرماه در جلسه شورای کشاورزی عنبرآباد با اشاره به ظرفیت‌های شیلات در این شهرستان اظهار کرد: انتظار است با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود مدیریت شیلات جنوب کرمان و مدیریت […]

نذیر کرمان/کرمان فرماندار عنبرآباد بر لزوم  بررسی مشکلات مرکز تکثیر ماهیان گرمابی و تخصیص سوخت گلخانه‌ها تاکید کرد. 

یزدان  افشاری پور صبح امروز ۹ آذرماه در جلسه شورای کشاورزی عنبرآباد با اشاره به ظرفیت‌های شیلات در این شهرستان اظهار کرد: انتظار است با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود مدیریت شیلات جنوب کرمان و مدیریت جهاد کشاورزی در جهت ساماندهی مزارع پرورش ماهی و افزایش تولیدات آبزیان این شهرستان برنامه‌ریزی کنند.

وی اشتغال و تحول اقتصادی را در بخش پرورش و ایجاد مزارع ماهیان گرمابی مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به زمینه ایجاد اشتغال و تحول اقتصادی، مزارع پرورش ماهیان گرمابی ظرفیت بالایی در شهرستان محسوب می‌شود و به همین منظور در سال‌جاری اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای حوزه شیلات شهرستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش نذیر کرمان، مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد نیز گفت: ۴۰ هکتار مزارع پرورش ماهی در شهرستان وجود دارد که ۱۲ هکتار آن فعال است و مابقی به دلیل کمبود آب و همچنین مشکلات مالی غیرفعال است.

ابوالحسن پیرنیا افزود: ترویج و آموزش تولید ماهیان گرمابی، تامین آب مزارع پرورش ماهی، برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط، اعطای تسهیلات به بهره‌برداران و … را از جمله راهکارهای توسعه آبزی پروری در شهرستان دانست . 

وی نسبت به تامین سوخت موردنیاز گلخانه‌ها هشدار داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و مشکلات سوخت گلخانه‌هایی که در مسیر  خط سبز قرار دارند و گاز کشی نکرده‌اند و گلخانه دارانی که پروانه موقت دارند، در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام




از تاکید بر رفع موانع تولید مرکز تکثیر آبزیان تا لزوم تامین سوخت گلخانه‌ها در عنبرآباد

منبع: ایـسنا
? از تاکید بر رفع موانع تولید مرکز تکثیر آبزیان تا لزوم تامین سوخت گلخانه‌ها در عنبرآباد