از بارش خسارت‌بار تگرگ در بخش اسماعیلی جیرفت تا برف شادی در سربیژن 

نذیر کرمان/کرمان فرماندار جیرفت از بارش تگرگ در بخش اسماعیلی این شهرستان خبر داد که به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است. احمد بلندنظر در گفت‌وگو با نذیر کرمان با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش‌ها به صورت تگرگ، باران و برف در مناطق مستعد استان که جنوب هم تحت تاثیر این سامانه قرار […]

نذیر کرمان/کرمان فرماندار جیرفت از بارش تگرگ در بخش اسماعیلی این شهرستان خبر داد که به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است.

احمد بلندنظر در گفت‌وگو با نذیر کرمان با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش‌ها به صورت تگرگ، باران و برف در مناطق مستعد استان که جنوب هم تحت تاثیر این سامانه قرار دارد، اظهار کرد: ساعاتی پیش شاهد بارش تگرگ در بخش اسماعیلی جیرفت بودیم و این بارش به باغات مرکبات، نخلستان‌ها و مزارع کشاورزی خسارت وارد کرده است.

وی همچنین خسارت به برخی از زیرساخت‌های عمومی را از دیگر پیامدهای سامانه بارشی اخیر در بخش اسماعیلی دانست که میزان خسارات در بخش کشاورزی و زیرساخت‌ها در دست بررسی است.

بلندنظر بررسی دقیق میزان خسارات را مستلزم ارزیابی تیم‌های کارشناسی در بخش‌های مختلف دانست که به زودی با هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط انجام خواهد شد.

وی با ابراز نگرانی از بارش‌های خسارت بار به شکل تگرگ و رعد و برق که امروز شاهد این پدیده بارشی بودیم، اظهار کرد: با توجه به فصل گل‌دهی باغات مرکبات و بودهی نخلستان‌ها، لذا خسارت به بخش کشاورزی قابل توجه خواهد بود.

فرماندار جیرفت همچنین از آغاز بارش برف در مناطق کوهستانی از جمله سربیژن از توابع بخش ساردوئیه خبر داد که خوشحالی عشایر و مردم را به همراه دارد.

وی از احتمال سرمازدگی باغات در مناطق سردسیر در پی اعلام هواشناسی ابراز نگرانی کرد.

فرماندار جیرفت از آماده باش دستگاه‌های امدادی و ستاد مدیریت بحران خبر داد.

انتهای پیام 




از بارش خسارت‌بار تگرگ در بخش اسماعیلی جیرفت تا برف شادی در سربیژن 

منبع: ایـسنا
? از بارش خسارت‌بار تگرگ در بخش اسماعیلی جیرفت تا برف شادی در سربیژن