از ارتقاء فضای کسب و کار کرمان به رتبه پنجم کشور تا پیشنهاد تشکیل وزارت معادن و فلزات

نذیر کرمان/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: در ارتقاء فضای کسب و کار به موفقیت بزرگی نائل شدیم و در پاییز امسال رتبه پنجم را مشترکا با استان مرکزی به دست آوردیم. سیدمهدی طبیب زاده صبح امروز ۲۶ بهمن ماه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: در ارتقاء فضای کسب و کار به موفقیت بزرگی نائل شدیم و در پاییز امسال رتبه پنجم را مشترکا با استان مرکزی به دست آوردیم.

سیدمهدی طبیب زاده صبح امروز ۲۶ بهمن ماه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع ایجاد شغل در اصناف و بررسی مشکلات صادرکنندگان با اشاره به فعالیت بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت‌ها اظهار کرد: یک مجموعه بزرگ ورزشی تفریحی در رفسنجان در نیمه شعبان افتتاح می‌شود که توسط بخش خصوصی احداث شده است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد شورای گفت و گوی استان کرمان بیان کرد: این شورا در سال جاری رتبه نخست کشور را کسب کرده و در ارتقاء فضای کسب و کار به موفقیت بزرگی نائل شدیم و در پاییز امسال رتبه پنجم را مشترکا با استان مرکزی به دست آوردیم.

طبیب زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضع عوارض بر صادرات سنگ آهن گفت: نمی‌دانیم چرا هر چه می‌گوییم، برعکس اتفاق می‌افتد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان ادامه داد: همه تلاش ما این است شرایط اجرای پیمان‌های ارزی را فراهم کنیم و در همین راستا ارزش گمرکی پسته بیش از عددی که در دنیاست، تعیین شد.

وی تصریح کرد: در موضوع عوارض سنگ آهن تصمیمی گرفته شده که بیش از نیمی از صادرات کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش نذیر کرمان، امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات حوزه معادن گفت: معدن در کشور یتیم است.

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود اقتصاد کشور نفتی و کشاورزی است، افزود: اقتصاد کشور ما معدنی است، اما به دلیل اینکه صاحب ندارد، کسی نمی‌تواند دفاع کند.

حسن زاده بیان کرد: ما وزارت تخصصی معادن و فلزات می‌خواهیم و نامه زدیم و پیشنهاد تشکیل وزارت معادن و فلزات را داده‌ایم.

انتهای پیام




از ارتقاء فضای کسب و کار کرمان به رتبه پنجم کشور تا پیشنهاد تشکیل وزارت معادن و فلزات

منبع: ایـسنا
? از ارتقاء فضای کسب و کار کرمان به رتبه پنجم کشور تا پیشنهاد تشکیل وزارت معادن و فلزات